STROŽE EKO NORME

EU zadaje još teži udarac automobilskoj industriji

12.09.2018 u 14:49

Bionic
Reading

Dok proizvođači automobila pokušavaju iznaći metode za zadovoljavanje nadolazećih ekoloških normi od 95 grama CO2 po kilometru na razini flote do 2021, EU je odlučila postrožiti i one planirane za 2025 i 2030

Umjesto najavljenog 15 i 30-postotnog snižavanja CO2, europski parlament idući mjesec će glasati o smanjenju emisije CO2 za 20 posto do 2025. odnosno 45 posto do 2030. godine. Težak je ovo udarac za industriju koja se bori s padom prodaje dizelskih modela koji emitiraju niže stope CO2.

Umjesto CO2 podobnijih dizelaša posljednjih godina proizvođači bilježe rast prodaje glomaznih SUV-ova koji emitiraju još veće količine ovog stakleničkog plina.

EU želi pogurati automobilsku industriju u smjeru plug-in hibridnih i električnih vozila, no ovi automobili, unatoč rastu potražnje, zajedno još uvijek čine tek 1,75 posto ukupnog tržišta.

‘Ne možemo natjerati ljude da kupuju električne automobile’ požalio se Automotive News Europeu Erik Jonnaert iz automobilske grupe za lobiranje ACEA-e.

Komisija želi povećati kvote za prodaju automobila s niskom i nultom stopom emisije CO2. Tako bi se po novom zakonu očekivalo da proizvođači do 2025 isporučuju 20 posto ovih vozila, a do 2030 čak 40 posto.

Novim zakonima EU želi do 2030. doseći planirani cilj rezanja emisije CO2 za 40 posto s razine iz 1990.

Kikiriki Rotor u Puli
  • Kikiriki Rotor u Puli
  • Kikiriki Rotor u Puli
  • Kikiriki Rotor u Puli
Kikiriki rotor Pula Izvor: Pixsell PXL Agencije / Autor: Dusko Marusic/PIXSELL