Kada se automobili kreću iz jedne zemlje u drugu teško je pratiti njihovu povijest. Većina zemalja ne dijeli podatke o vozilima, što znači da automobil može pretrpjeti ozbiljnu štetu u Njemačkoj ili Italiji, a zatim ponovno 'zasjati' u Hrvatskoj
Mnogi automobili započinju svoj život u jednoj državi, a zatim se u nekom trenutku presele u drugu. To posebno vrijedi za automobile iz zapadne Europe koji čine veliki dio tržišta rabljenih automobila u istočnoj Europi. Iako Njemačka izvozi najviše polovnih automobila na kontinentu, specifična situacija razlikuje se u različitim dijelovima Europe.
Istraživanje tvrtke carVertical koja se bavi podatcima iz automobilske industrije otkriva iz kojih zemalja automobili dolaze u Hrvatsku. Tvrtka se bavi rizicima koje predstavljaju uvezena vozila.
Njemački automobili slove kao dobro održavani
40 posto rabljenih automobila u Hrvatskoj dolazi iz Njemačke, koja ima najveći udio u tržištu, a slijede ju Francuska (14,7 posto), Italija (13,5 posto), Belgija (10,8 posto) i Austrija (5,3 posto). Ovi su podatci dobiveni analizom više od milijun izvješća o povijesti automobila. Napominjemo da ovo možda ne odražava stvarnu registriranu statistiku u Hrvatskoj.
'Kupci rabljenih automobila traže automobile iz Njemačke jer vjeruju da njemački vozački vode računa o svojim automobilima bolje od drugih. Ljudi misle da vozači najvećeg tržišta rabljenih automobila ne propuštaju termine servisa, kvalitetno popravljaju vozila i kupuju automobile s boljom opremom', kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Stanje vozila i uobičajeni problemi uvelike ovisi o regiji iz koje automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja kao što je Švedska obično imaju više korozije zbog snijega, soli i niskih temperatura.
U isto vrijeme, automobili iz Italije možda nemaju korozije, ali boja mnogih rabljenih vozila iz Italije može izblijediti zbog intenzivne sunčeve svjetlosti. Općenito, nagle temperaturne promjene nikada nisu dobre za automobil. To objašnjava zašto Hrvati vole njemačke aute. Njemačka ima blagu klimu i dobre ceste, što smanjuje rizik od korozije, blijeđenja boje i problema s ovjesom.
Prekogranične transakcije s automobilima su rizičnije
Kada se automobili kreću iz jedne zemlje u drugu teško je pratiti njihovu povijest. Većina zemalja ne dijeli podatke o vozilima, što znači da automobil može pretrpjeti ozbiljnu štetu u Njemačkoj ili Italiji, a zatim ponovno 'zasjati' u Hrvatskoj.
Prema carVerticalovom indeksu transparentnosti tržišta, 56,4 posto svih automobila provjerenih na ovoj platformi u Hrvatskoj bilo je oštećeno u prošlosti, a njih 10,3 posto imalo je vraćenu kilometražu.
Ove statistike dokazuju da je tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj daleko od transparentnog i kupci bi trebali biti svjesni uobičajenih prevara.