Najveće Opelovo LCV vozilo karakteriziraju niski operativni troškovi, širok raspon varijanti karoserije i izvrsna nosivost. Movano furgon nudi na izbor četiri duljine (L1-4) i tri visine (H1-3), dok mu je maksimalni volumen utovara od 8 do 17 m³
Opel je u svibnju prošle godine predstavio treću generaciju modela Movano, svog najvećeg lakog gospodarskog vozila. Novi Movano tako nadopunjuje Opel Combo i Opel Vivaro kao najmlađi član uspješne Opel obitelji gospodarskih vozila. Sada smo bili na praktičnoj hrvatskoj premijeri kod jednog od njihovih klijenata, vodećeg proizvođača žestokih pića.
Zanimljivo, s novom generacijom, Movano sada stiže i kao potpuno električni model na baterije. Njegovo ime je Movano-e i prvi je električni model njemačke marke među velikim kombijima. Istodobno, Movano-e, kao i inačice s dizelskim motorom, postavlja standarde klase u osnovnim područjima nosivosti, obujma utovara i dopuštene ukupne težine. Zajedno s velikim brojem varijanti karoserije, kao i duljina i visina vozila, novi je Movano najsnažnija ponuda koju je Opel ikada imao u ovoj klasi.
Nova generacija Movana može se naručiti odmah od početka prodaje s modernim, snažnim i učinkovitim dizelskim motorima, dok električni Movano-e na baterije stiže nešto kasnije. Ovo je dobra vijest za sve one koji žele poslovati u uvjetima bez štetnih emisija. Treba reći da je s modelom Movano-e zaokružena Opelova paleta potpuno električnih lakih gospodarskih vozila, uz modele Combo-e i Vivaro-e.
Brojne izvedbe
Bilo za prijevoz putnika ili dostavu u gradu, bilo kao kamper ili vozilo hladnjača - moguće su namjene za novi Opel Movano gotovo neiscrpne. Ovako na prvu smo ih pobrojali deset, barem što se tiče karoserijskih izvedbi.
Movano već na prvi pogled pokazuje svojim dizajnom da kombinira dinamiku s maksimalnom učinkovitošću. Poduzeća i upravitelji voznih parkova također ne moraju raditi nikakve kompromise s potpuno električnim Movano-e: ima iste uzorne kvalitete transportera kao i njegovi dizelski kolege - a zahvaljujući pogonu bez emisija predstavlja pravu alternativu konvencionalnim komercijalnim vozilima vozila.
Električni pogon s dvije veličine baterija te visoko učinkovit dizelski motori
Sa snagom od 90 kW/122 KS i maksimalnim okretnim momentom od 260 Nm iz mirovanja, novi Movano-e lako ispunjava sve zahtjeve svakodnevnog rada u gradu, kao i van njega. Elčektrični model postiže elektronički kontroliranu maksimalnu brzinu od 110 km/h i nudi litij-ionsku bateriju kapaciteta 37 ili 70 kWh, ovisno o varijanti modela i zahtjevima kupaca. Ovisno o stilu vožnje i vanjskim uvjetima, novi Movano-e može prijeći do 117 ili 224 kilometra prema WLTP bez punjenja.
Baterije su ugrađene u pod vozila između osovina na način da ne ograničavaju njegovu funkcionalnost i utovarni volumen. Zbog svog položaja duboko u vozilu, spuštaju i težište - to je osobito vidljivo u zavojima i na bočnom vjetru. Najsuvremeniji sustav regenerativnog kočenja, s kojim Movano-e može rekuperirati energiju tijekom vožnje ili kočenja, čini električni kombi još učinkovitijim.
Uz baterijski električni Movano-e, varijante s dizelskim pogonom također postavljaju standarde u pogledu učinkovitosti goriva i niske emisije CO2. Njegovi 2,2-litreni dizelski agregati s rasponom snage od 88 kW/120 KS do 121 kW/165 KS zadovoljavaju stroge Euro 6d standarde emisija u cijelosti. Veliki okretni moment, čak i pri malim brzinama motora, kreće se od 300 Nm pri 1500 okr./min. do 370 Nm pri 1750 okr./min. Vozila s pogonom na prednje kotače uvijek su opremljena modernim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.
Širok raspon s četiri duljine vozila, tri visine i do 17 m³ utovarnog volumena
Opel Movano karakteriziraju niski operativni troškovi, širok raspon varijanti karoserije i izvrsna nosivost. Kupci Movana furgona mogu birati između četiri duljine (L1-4) i tri visine (H1-3). Maksimalni volumen utovara kreće se od 8 do 17 kubičnih metara. Vrata verzije H3 visoka su 2,03 metra, što je također najbolja vrijednost u klasi. Zajedno s kutom otvaranja do 180 stupnjeva (opcionalno do 270 stupnjeva), podizna gullwing vrata čine utovar sa stražnje strane posebno lakim. Dopuštena ukupna težina velikog Opela kreće se od 2,8 do 4,0 tone, tako da može nositi teret do 2,1 tone. Utovarni prag je (ovisno o varijanti) samo 494 milimetra, utovarna širina je 1422 milimetra između lukova kotača i 1870 milimetara između bočnih stijenki.
U standardnoj kabini mogu se sjediti tri osobe u nizu; opcionalno dostupna dvostruka kabina nudi drugi red sjedala za još četvero putnika. Movano proširuje raspon primjena kao platformsko podvozje s različitim konfiguracijama kabine. Osim toga, Movano je savršena osnova za posebne preinake i karoserije, od kipera i kamiona s ravnim platformama do kampera (za slobodno vrijeme).
Visokotehnološki sustavi pomoći za maksimalnu sigurnost za sve sudionike u prometu
Najsuvremeniji sustavi pomoći u novom Opel Movanu ne samo da čine vožnju opuštenijom za vozača i putnike, već i povećavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Široki portfelj tehnologija - od kojih su mnoge već standardne u vozilu - kreće se od automatskih pomoćnika pri kočenju u nuždi do upozorenja za mrtve kutove i pomoćnika pri spuštanju uzbrdo do asistenata za zadržavanje trake.
Uz OpelConnect, aplikaciju myOpel i Free2Move, postoji niz usluga i opcija rada za laka gospodarska vozila i elektrificirane modele putem pametnog telefona. Funkcija 'Charge My Car' aplikacije Free2Move Services omogućuje korištenje punionica diljem Europe - uključujući plaćanje.
'OpelConnect' u kombinaciji s 'Free2Move Fleet Services' olakšava profesionalno upravljanje voznim parkom: to omogućuje lokalizaciju lokacije vozila i optimizaciju ruta. Osim toga, telematska usluga prati intervale održavanja i potrošnju goriva te daje savjete za štedljiviji stil vožnje.
Što se cijena tiče, novi Opel Movano u verziji Furgon (Van) Edition L2H2 3.5t s dizelskim 2.2 motorom od 120 KS, zapremine utovarnog prostora od 11,5 m³, stoji za pravne osobe 170.300 kn (+PDV). Tvorničko jamstvo je 4 godine ili 120.00 km, a postoji i mogućnost financiranja s OTP leasingom bez troškova obrade i fiksnom kamatom od 3,99 posto. Tako mjesečna rata ove izvedbe Movana iznosi 1830 kn (+PDV).
Cijena, kao niti datum dolaska na hrvatsko tržište za potpuno električni Movano-e još nisu definirani.