Teslini električni automobili okrenuli su automobilsku industriju naglavačke, a proizvođač iz Palo Alta i danas postavlja standarde u klasi koje ostali proizvođači pokušavaju dosegnuti
Njihov posljednji proizvod, Model 3, najnapredniji je električni automobil na tržištu, pa ne čudi interes koji ovaj automobil za mase budi među automobilskim entuzijastima, medijima i inženjerima.
Grupica ovih potonjih, predvođenih Sandy Munroom, u skladištu sjeverno od Detroita čak je 6.600 radnih sati temeljito analizirala Teslin Model 3. Nakon što su automobil kompletno raskopali, dečki su zaključili kako, baš kao i sve ostalo - i Model 3 ima prednosti i mane.
Prednost je svakako pogon i baterija. Munro i njegov tim vjeruju kako Model 3 ima najbolji električni motor, softver i elektroniku na tržištu, te kako je dizajn baterijskog paketa genijalan i dugovječan. Model 3 također ima značajno manje žica od konkurencije.
Teslin najpristupačniji automobil kaska za konkurencijom po pitanju šasije. ‘U Tesli tek uče na starim pogreškama koje su ostali počinili davnih dana’, tvrdi Munro.
Kao primjer navodi okvir od čelika i aluminija u podnici automobila koji bi trebao povećati pasivnu sigurnost vozila. Model 3 ondje ima čvrsti baterijski paket, te ga ovaj okvir samo čini težim i skupljim za izradu.
Aluminijski poklopac motora pak sastavljen je od više dijelova, dok ostali proizvođači jednostavno koriste poklopac od jednog dijela izrađenog od stakloplastike.
Za karoseriju Munro kaže da je najveća mana Modela 3, te da ga ‘ubija’. Proizvodnja Modela 3 košta 2.000 dolara više od BMW-a i3, no mogla bi biti jeftinija, vjeruje ovaj inženjer.
Ekipa je besplatno sastavila popis s čak 227 unapređenja za Model 3, te su ga poslali proizvođaču iz Palo Alta. Hoće li u Tesli primijeniti neke od preporuka - ostaje za vidjeti.