Stražnji dio 'princa', gdje je nekoć bio dvocilindrični benzinski motor od 30 KS (22 kW), sada je dom elektromotora od 240 KS (176 kW). Dolazi iz Audi e-trona iz 2020., a snagu dobiva iz baterije plug-in hibrida modela Audi Q7 TFSI e quattro
Kako bi obilježili 150. obljetnicu Audijeve tvornice u Neckarsulmu u Njemačkoj, polaznici tečajeva automobilske mehatronike, karoserije i mehanike konstrukcije vozila i lakiranja su 8. srpnja ponosno predstavili 'EP4'. Slovo 'E' označava električni pogon, a 'P4' NSU Prinz 4, model koji se proizvedio NSU Motorenwerke od 1961. do 1973. u Neckarsulmu.
'Željeli smo izgraditi automobil koji nije samo brz i izgleda cool, već i u čast 150. godišnjice tvornice', kaže Dean Scheuffler, pripravnik za automobilskog mehaničara u Audiju u Neckarsulmu. Savršeno polazište: NSU Prinz 4 izgrađen 1971., koji je desetljećima bio izvan prometnica sve do svog uskrsnuća u siječnju 2023. Šegrti su probudili ovog 'princa' iz sna i opremili ga novim visokonaponskim srcem.
No bio je to dug put od pokretanja projekta u siječnju do velikog otkrivanja na Audijevom Obiteljskom danu. Na brojnim timskim sastancima polaznici, treneri i voditelji projekata razmijenili su mišljenja o statusu projekta, izazovima i sljedećim koracima. Prvi zadatak je bio stvoriti čvrste temelje. Mizgar Doman Hassan, pripravnik za karoseriju i mehaničar za konstrukciju vozila, se prisjeća: 'Kada smo dobili automobil, njegova karoserija je imala nekoliko mrlja hrđe. Ta su područja bila prva stvar koju smo popravili.'
Pogon: elektriziran i bez emisija
Dok su se nadobudni stručnjaci za karoseriju i boju pozabavili šasijom i vanjskom površinom klasičnog automobila, budući automobilski mehaničari počeli su raditi na pogonskom sklopu, bateriji i ovjesu.
Stražnji dio 'princa', gdje je nekoć bio dvocilindrični benzinski motor od 30 KS (22 kW), sada je dom elektromotora od 240 KS (176 kW). Dolazi iz Audi e-trona iz 2020., a snagu dobiva iz baterije plug-in hibrida modela Audi Q7 TFSI e quattro.
Baterija se nalazi ispod prednje haube, gdje je NSU Prinz nekada imao spremnik goriva. Elektrificirani stroj udiše rashladni zrak kroz široki otvor za dovod zraka na dnu odbojnika, dok toplina može izlaziti kroz veliki otvor na prednjoj haubi. Stražnja vrata također poboljšavaju hlađenje i mogu se fiksirati u poluotvorenom položaju. Stoga otkriva električnu elektranu i podsjeća na povijesne trkaće automobile temeljene na sportskom automobilu NSU Prinz 1000. Dok je niz otvorenih lijevaka rasplinjača davao promatračima naznake o sportskim namjerama tih automobila u to vrijeme, EP4 sada pokazuje svoj električni motor.
Vanjski izgled: atletski i povijesni
Za učenike je bilo jasno da bi njihov EP4 trebao ponosno pokazati da je započeo život kao NSU Prinz. Povijesni elementi stoga ne uključuju samo prednja i stražnja svjetla. Karoserija iz 1970-ih također je zadržala svoje karakteristične ramene i krovne linije. Šegrti su očistili lim od hrđe i obojili ga u Audi boje Suzuka Gray sivu i Brilliant Black crnu. Akcenti poput obljetničkog slova '150' postavljeni su na bočnu stranu vozila.
Veliki skok u performansama zahtijevao je opsežne izmjene šasije i karoserije. Modificirana podnica iz Audija A1, uključujući kočnice i osovine, čini bazu. Šegrti su na vrh postavili znatno modificiranu i znatno proširenu karoseriju. Mišićavi bokobrani nepogrešivo su atletski. Šegrti su ih dizajnirali uz potporu Audi Designa i pretvorili ih u stvarnost pomoću 3D ispisa. Široki kotači gurnuti su ispod lukova kotača. Zahvaljujući gumama modernih performansi, one pružaju potrebno prianjanje tijekom ubrzanja i sportskih skretanja.
'Oko putuje s vama! Htjeli smo da izvedba EP4 bude vidljiva iz svakog kuta', objašnjava Cynthia Huster, pripravnik za lakiranje automobila. Stražnje krilo, obojeno signalno žutom bojom, daje EP4 posebno sportski izgled. Zaokret: krilo nije pričvršćeno za karoseriju, kao kod drugih vozila, već za sigurnosni kavez. Njegovi nosači stoga prolaze kroz stražnje staklo.
Interijer: trkaći i minimalistički
Signal Yellow žuti zaštitni kavez čini privlačan kontrast u unutrašnjosti. Osim toga, unutrašnjost – tipična za trkaće automobile – svedena je na najosnovnije; sve ostale obojene površine su crne. Putnici sjede na školjkastim sjedalima 'Recaro Podium'.
Računalo s jednom pločom i odgovarajući zaslon služe instrumentima i zaslonima. Oni su također brzinomjer vozila i putno računalo te obavljaju dijagnostičke zadatke.
Talenti rade sa strašću i tehnologijom okrenutom budućnosti
U svim koracima polaznici su praktično primijenili znanje stečeno tijekom obuke. Timo Engler, voditelj tehnologije/logistike vozila za obuku, objašnjava: 'Projekt je našim pripravnicima dao priliku da slobodno rade s različitim tehnikama i materijalima. Na primjer, uz električni pogon koristili su 3D ispis, drugu tehnologiju budućnosti. Ugljična vlakna - poznata iz motorsporta - također su korištena za prednji poklopac.'
Ali pripravnici nisu samo naučili puno u smislu zanatskog umijeća. Engler dodaje: 'U slučaju EP4, vizija i rok bili su vrlo ambiciozni. Sjajno je vidjeti kako je juniorsko osoblje raslo sa svojim zadatkom i kakav su skok u razvoju napravili kao tim.'
Posljednje, ali ne i najmanje važno, polaznici su u bilo kojem trenutku mogli dobiti vrijedne savjete i podršku od Audijevog tehničkog razvoja. Na taj su način automatski naučili mnogo o Audijevim procesima i upoznali razne stručnjake iz drugih grana tvrtke.
Povijest susreće budućnost
Bilo kao simboli njemačkog 'Wirtschaftswunder' (Čudo na Rajni - gospodarsko čudo) ili kao trkaći automobili koji još uvijek pobjeđuju na brdu: NSU vozila su ispisala povijest i nastavljaju nadahnjivati ljubitelje automobila do danas. Svojim šarmom i električnim pogonom, EP4 budi iščekivanje nadolazećih potpuno električnih poglavlja u nastavku priče o Audijevoj tvornici u Neckarsulmu.
Član uprave Audija za ljudske resurse Xavier Ros bio je impresioniran jedinstvenim projektom. 'Uz predanost vrijednu divljenja i značajnu kreativnost, naši učenici su napravili nevjerojatan automobil. Oni mogu biti stvarno ponosni na rezultat,' rekao je Ros. Dodao je: 'Projekti poput ovog pokazuju da naša tvrtka ima snažnu budućnost zahvaljujući našim mladim talentima.'