WANKEL MOTOR

Mazda bi mogla lansirati RX-9: Očekuje li nas sportski automobil s rotacionim motorom?

26.11.2019 u 12:19

Bionic
Reading

Sve strože zakonodavstvo o emisijama CO2 znači da bi RX-9 s rotacionim motorom trebao neki oblik elektrifikacije

Mazda je u posljednje vrijeme možda i najbliže povratku na jednu posve zaboravljenu tehnologiju motora s unutarnjim izgaranjem, poznatijem kao Wankel motoru. Ovaj rotacioni motor mogao bi doživjeti svoju rehabilitaciju u njihovom budućem sportskom modelu RX-9.

Dugo se govorilo o RX-9, jer je još od 2015., kada je koncept RX-Vision predstavljen na Tokijskom autosalonu, 'izluđivao' mnoge zaljubljenike u fantastično isklesane linije ovog japanskog proizvođača. No oživljavanje Mazdinog programa rotacionog motora kao pomoć u elektrifikaciji znači da slučaj s RX-9 postaje mnogo izgledniji nego što se to mislilo.

Novi rotacioni motor prvi će biti lansiran u inačici Mazde MX-30 s produženim rasponom, nedavno prikazanog s čisto električnim pogonom. Međutim, rotacioni motor bi se mogao koristiti i za plug-in hibride i serijske hibride te u pogonu s motorima koji koriste i druga gorivima, uključujući UNP (ukapljeni naftni plin ili LPG) i vodik, što znači da bi ga mogla koristiti mnoga Mazdina vozila.

Mazda RX-Vision concept Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Mazdin šef istraživanja i razvoja Ichiro Hirose je rekao: 'Fleksibilan rotacioni motor je glavno rješenje za tehnologije elektrifikacije. Kompaktan je i lagan, s izvanrednim NVH-om (buka, vibracije i grubost ili noise, vibration and harshness). Korištenjem rotacionog motora na različite načine možemo poboljšati ekonomičnost - to znači da možemo ukloniti prepreke stavljanja rotacionog motora u sportski automobil. Zaista želim da ovaj automobil možemo opravdati. Imamo taj san, naravno.'

Sve strože zakonodavstvo o emisijama znači da bi RX-9 s rotacionim motorom trebao neki oblik elektrifikacije, barem tako smatra Mazdin šef dizajna Ikuo Maeda. 'Ako samo pogledamo rotacioni motor, kako bismo zadovoljili trenutne ekološke zahtjeve, tehnološki gledano, bilo bi teško da jedan rotacioni motor to zadovolji', rekao je. 'Mazda razmatra kombiniranje različitih tehnologija u našim vozilima. Ako možemo potražiti odgovarajuću kombinaciju [za sportski automobil], to bi moglo biti dobro rješenje.'

Govoreći o opravdanosti vrhunskog sportskog automobila, Maeda je dodao: 'Teško je samo usredotočiti se na proučavanje sportskih automobila visokih performansi s rotacionim motorom, ali željeli smo vidjeti kako možemo razvijati tehnologiju putem ovog tipa pokušaja [sa proširenjem raspona].'

Iako RX-9 nije službeno potvrđen, Mazda je nedavno prijavila patent za dizajn šasije za sličnu spaceframe strukturu koja sadrži značajke najčešće povezane sa sportskim automobilima. Oni uključuju prednji ovjes s dvostrukom A-vilicom i relativno mali prostor motora, što bi bilo idealno za kompaktni rotacioni motor, kao i lagane plastične i aluminijske komponente ojačane ugljičnim vlaknima koje se primjenjuju u cijeloj konstrukciji.

Mazda ima dugu povijest proizvodnje automobila s rotacionim motorom, ali ga nije je imala u svojoj proizvodnoj paleti otkako je RX-8 izašao iz proizvodnje 2012. godine.

Mazda RX-Vision prikazan na Tokijskom autosalonu 2015.
  • Mazda RX-Vision prikazan na Tokijskom autosalonu 2015.
  • Mazda RX-Vision prikazan na Tokijskom autosalonu 2015.
  • Mazda RX-Vision prikazan na Tokijskom autosalonu 2015.
  • Mazda RX-Vision prikazan na Tokijskom autosalonu 2015.
  • Mazda RX-Vision prikazan na Tokijskom autosalonu 2015.
    +8
Mazda RX-Vision prikazan na Tokijskom autosalonu 2015. Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda