U sklopu svoje strategije do 2030., Mazda je najavila 'Lean Asset Strategy'. Cilj je zadržati visoku razinu kvalitete i stručnosti, istovremeno smanjujući troškove u ključnim područjima kao što su električna/elektronička arhitektura, hibridni sustavi, te upravljanje baterijama i toplinom
Mazda je danas predstavila ambiciozan plan za ubrzanje svoje tranzicije prema elektrificiranoj budućnosti, potvrđujući svoju predanost pružanju vozila koja nude užitak u vožnji kupcima diljem svijeta. Kroz niz strateških inovacija, japanski proizvođač automobila planira fleksibilno odgovoriti na izazove ere elektrifikacije, istovremeno zadržavajući svoju prepoznatljivu filozofiju dizajna i inženjeringa.
Strategija 'Lean Asset' i optimizacija ulaganja u elektrifikaciju
Umjesto planiranih 2 trilijuna jena, investicija u elektrifikaciju bit će smanjena na oko 1,5 trilijuna jena. To će se postići kroz suradnju i partnerstva s tvrtkama kao što su Changan Automobile, Toyota, Denso, BluE Nexus i Panasonic Energy. Ovakav pristup će omogućiti Mazdi da zadrži visoku razinu kvalitete i stručnosti, istovremeno smanjujući troškove u ključnim područjima kao što su električna/elektronička arhitektura, hibridni sustavi, te upravljanje baterijama i toplinom.
Multi-Solution strategija: Pravi pogon za svaku potrebu
Mazda nastavlja sa svojom 'Multi-Solution' strategijom, nudeći kupcima različite opcije pogonskih sklopova. To znači da će vozila biti opremljena najprikladnijim pogonskim opcijama, bilo da se radi o motorima s unutarnjim izgaranjem, hibridima ili potpuno električnim vozilima (BEV), prilagođenim različitim uvjetima vožnje i potrebama kupaca.
SKYACTIV-Z: Srce Mazdine linije u doba elektrifikacije
Novi SKYACTIV-Z motor bit će ključna komponenta Mazdine ponude za manje modele u eri elektrifikacije. Ovaj motor zadovoljava stroge Euro 7 emisijske standarde, istovremeno pružajući visoku ekonomičnost goriva i izvrsne performanse u vožnji. U kombinaciji s Mazdinim vlastitim hibridnim sustavom, SKYACTIV-Z će debitirati u sljedećoj generaciji Mazde CX-5 do kraja 2027. godine. Osim toga, SKYACTIV-Z tehnologija će smanjiti broj jedinica motora i upravljačkog softvera, poboljšavajući učinkovitost razvoja i proizvodnje.
Mazda Monozukuri inovacija 2.0: Učinkovitost i fleksibilnost u proizvodnji
Mazda evoluira svoj razvoj modela, 'Mazda Monozukuri Innovation', kako bi poboljšala fleksibilnost, učinkovitost i brzinu. Kombiniranjem motora s unutarnjim izgaranjem i tehnologija elektrifikacije, uključujući BEV, Mazda planira postići značajne operativne učinkovitosti do 2030. godine. Ovaj pristup će proširiti korištenje razvoja temeljenog na modelima (MBD) na cijeli lanac opskrbe, osiguravajući učinkovitiji razvoj i proizvodnju.
Evolucija proizvodne tehnologije za električna vozila
Mazdina postojeća linija za mješovitu proizvodnju, poboljšana Monozukuri Inovacijom 2.0, koristiti će se i za proizvodnju BEV vozila. To će smanjiti početno kapitalno ulaganje za 85 posto i vrijeme pripreme za 80 posto u usporedbi s izgradnjom novog pogona. Uvođenje 'proizvodnih pogona koji ne puštaju korijenje', koristeći automatski vođena vozila (AGV), poboljšati će fleksibilnost u odgovoru na promjene u vrsti vozila i obujmu proizvodnje.
Planovi za baterijska električna vozila (BEV)
Mazda razvija vlastitu platformu za BEV vozila koja će biti vrlo fleksibilna – kako u pogledu hardvera, tako i softvera – omogućujući korištenje različitih vrsta baterija i modela vozila. Prvi Mazdin vlastiti BEV, planiran za 2027. godinu, će se proizvoditi u Japanu za globalno tržište, a baterijske ćelije razvijati će se u suradnji s tvrtkom Panasonic Energy Corporation.
Nakon Mazda6e, novi SUV EV model će biti lansiran tijekom druge faze (2025.-2027.) Mazdinog plana komercijalizacije do 2030.
Mazda jasno pokazuje svoju predanost održivoj budućnosti mobilnosti, kombinirajući inovativne tehnologije s provjerenim pristupima. Kroz strateška partnerstva, optimizaciju resursa i fokus na pružanje užitka u vožnji, Mazda se pozicionira kao ključni igrač u eri elektrifikacije.