test automobila

Vozili smo Mazdu CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD: Vrhunska SUV krstarica sa 7 sjedala

25.02.2025 u 08:52

Bionic
Reading

Plug-in hibridni sklop našeg modela kombinira Skyactiv-G 2.5, četverocilindrični benzinski motor snage 192 KS (141 kW) s velikim električnim motorom od 129 kW (175 KS). Ukupna snaga sustava je 327 KS (241 kW)

Kada je Mazda u listopadu 2021. godine objavila planove za proširenje svoje ponude SUV modela od 2022. nadalje nismo niti slutili da bi nam to moglo donijeti ne jedan, već pet potpuno novih modela. Bilo je odmah poznato i da nije baš svih pet novih SUV-ova namijenjeno istom tržištu. Tako je za Europu bilo određeno kako će iz grupe velikih proizvoda stići modeli CX-60 i CX-80. S druge strane 'velike bare' i neka druga izvaneuropska tržišta najavljeni su modeli širih karoserija drugačijih brojčanih oznaka: CX-70 i CX-90, kao i CX-50 iz grupe malih platformi.

Hoće li dvije temeljno različite grupe tržišta vidjeti i one modele koji prvotno nisu namijenjena njima ili ne? Ne znamo, ali sjetimo se sredine 2000-tih kad je Europom dominirao tada revolucionarni SUV srednje veličine CX-5, dok su na sjevernoameričkom tržištu dominirali (barem kad je riječ o Mazdinim SUV modelima) još veći CX-7 i CX-9. Nije dugo trebalo da ti 'američki' modeli, ne u velikim količinama, ali ipak 'doplove' do Europe. U ovom trenutku to uostalom nije niti previše bitno, jer su svjetska tržišta danas preplavljena sa SUV i crossover vozilima svih ozbiljnih globalnih proizvođača automobila.

No Mazda je te 2021. ponudila europskim kupcima zanimljivo objašnjenje proširenje svoje game modela, a to je da će 'kombinirati najnovije ekološke performanse s užitkom u vožnji svojstvenim svakoj Mazdi'. Novi europski modeli CX-60 i CX-80 će stvoriti pozitivan poslovni rast u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju. U potpunosti iskorištavajući razvojnu i proizvodnu strategiju tvrtke Building Block. Naime ta jedinstvena strategija ovog proizvođača uključuje Skyactiv tehnologiju, zajedničko planiranje i fleksibilnu proizvodnju korištenjem najnovijih Mazdinih tehnologija.

Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

U izvedbama s dva i tri reda sjedala, CX-60 i CX-80 će tako predvoditi europsko uvođenje plug-in hibridnih modela s rednim četverocilindričnim benzinskim motorom u kombinaciji s elektromotorom. Tada još nismo znali niti da će Mazda uz PHEV verziju ponuditi i dva 'amerikanizirana' čudovišna redna šesterocilindična agregata u benzinskoj i dizelskoj verziji.

Sad je red došao na PHEV verziju većeg CX-80 točne oznake 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus, a uskoro nam stiže na test i model sa dizelskim 3.3 e-Skyactiv D motorom. Novi model CX-80 naizgled poprima obrise modela CX-60, ali na 'steroidima', pa ćemo vidjeti o čemu se tu zapravo radi.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Model CX-80 je nedvojbeno vodeći model Mazde na europskom tržištu, a u svojoj najnovijoj evoluciji, Mazdin jedinstveni Kodo dizajn zadržava svoju vitalnost ciljajući na veći prestiž stila kroz eleganciju i čistoću minimalističke japanske estetike koja uklanja sve nepotrebne elemente.

Kombinirajući dizajn i inženjerstvo koji su u potpunosti usmjereni na čovjeka s predanošću i preciznošću koja je obilježje majstorske izrade, njihov cilj je proizvesti automobile koji su mogli biti izrađeni samo u Japanu. CX-80 izvana odaje kako je riječ o izdržljivom SUV-u koji odražava njegov koncept dizajna 'Graceful Toughness' (ili graciozna izdržljivost). Veličina karoserije dizajnirana je kako bi se vozilom i dalje moglo lako manevrirati u svakodnevnim situacijama vožnje i parkiranja.

Usporedimo li CX-80 i CX-60 primjetno je da nema nekih prevelikih razlika, no vidjeti ćemo kasnije razlike u vanjskim dimenzijama.

Impozantno lice i dugi prednji kraj modela CX-80 ističu arhitekturu novog SUV-a s motorom sprijeda i dominantnim pogonom na stražnje kotače (mi smo imali AWD verziju s pogonom na sva četiri kotača), njegovu dinamičnu i privlačnu masku hladnjaka i dizajn prednjih svjetala koji ga odmah identificiraju kao novu perjanicu Mazdine palete modela.

Sa strane, izraz elegancije je pročišćen potpunim iskorištavanjem prednosti duljine nosa i kabine i uklanjanjem svih suvišnih elemenata, fokusirajući se na bočna stakla.

Kromirane lajsne produženih bočnih prozora deblje su i okružuju cijelo staklo ravnije na D stupu, naglašavajući prisutnost trećeg reda sjedala. Varijacija oblika ovog kromiranog ukrasa stvara trodimenzionalni učinak poput dragulja koji izgleda kao da je izbrušen od čvrstog metala.

Dodatak izvrsno integriranih krovnih nosača dodatno pojačava duljinu troslojne kabine. Sa stražnje strane, širina CX-80 pojačana je nedostatkom ukrasa ispušnog sustava – ispušna cijev skrivena iza odbojnika za čišći, elegantniji izgled.

Potpis stražnjeg svjetla ima dizajn u obliku slova L koji odgovara onom sklopa prednjih svjetala. Široki horizontalni stil stvara svjetlosni potpis prikladan za vozilo premium klase. Naša razina opreme je Homura Plus i ima serijska prilagodljiva prednja LED svjetla s uređajem za pranje. Stražnja kombinirana svjetla su izvedena u LED tehnologiji.

Što se strukture tiče, CX-80 je druga serija modela u Europi, nakon CX-60, koja se temelji na Mazdinoj 'velikoj platformi'. Mazdini modeli Large Architecture Platform usvajaju Skyactiv Multi-Solution skalabilnu arhitekturu Mazde za uzdužne pogonske jedinice, što omogućuje uvođenje Mazdinih rednih 6-cilindrričnih motora, kao i Mild Hybrid i PHEV tehnologija elektrifikacije. Osim toga, postavljanjem paketa baterija velikog kapaciteta za PHEV ispod poda ostvaruje se nisko težište i pruža agilna dinamika vozila za sve dostupne pogonske sklopove.

Uz duljinu od gotovo pet metara i s međuosovinskim razmakom većim od tri metra, Mazda CX-80 duža je, viša i ima znatno duži međuosovinski razmak od CX-60. Preciznije, novi CX-80 ima sljedeće dimenzije: duljina 4995 mm, širina 1890 mm (bez retrovizora), visina 1710 mm, međuosovinski razmak 3120 mm. Krug okretanja je 11,6 m, a visina od podloge 165 mm.

Zbog karoserije duže za otprilike 250 mm, međuosovinskog razmaka koji se povećao na 3120 mm i dodatnih 200 kg težine vozila (u usporedbi s CX-60), šasija i njezine elektroničke komponente morale su se potpuno preinačiti. Prilagodbe ovjesa u potpunosti iskorištavaju potencijal platforme Large Architecture, s postavkama koje pružaju i udobnu vožnju u svakodnevnim situacijama vožnje i vrlo umirujuću stabilnost, čak i u situacijama velike brzine i velike brzine. Ovjes čvrsto prigušuje vibracije opružene težine tijela i pruža glatku, mirnu i udobnu vožnju dok potiskuje udare površine ceste prema gore.

Težina vozila je 2165 kg za 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS model i 2056 kg za 3.3 e-Skyactiv d 254 KS (u obje verzije uključen i vozač od 75 kg i 20-colni kotači). Vozilo se također može pohvaliti izvrsnim kapacitetom vuče od 2500 kg za kočenu prikolicu i 750 kg za nekočenu.

S postavljenim trećim redom sjedala, kapacitet prtljažnog prostora uključujući spremište ispod poda je 258 l. To se penje na 687 l sa sklopljenim trećim redom, 1221 l sa sklopljenim drugim redom i 1971 l do stropa. Visinska razlika između poda prtljažnog prostora i praga vrata prtljažnika smanjena je na najmanju moguću mjeru radi lakšeg utovara, a nepravilnosti na zidovima su uklonjene kako bi se ponudio čišći oblik prtljažnog prostora.

Potpuno nova Mazda CX-80 također može biti opremljena opcijskim električnim vratima prtljažnika bez upotrebe ruku (kao u našem slučaju). Aktivirana senzorom ispod stražnjeg odbojnika, korisnici mogu otvarati i zatvarati vrata prtljažnika čak i kada su im obje ruke zauzete.

Kad je riječ o kotačima mi smo imali standardne 20-colne crne naplatke s 10 krakova od aluminijske legure , sa zimskim Yokohama BluEarth Winter V 906 SUV gumama dimenzija 235/50R20 104V. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom za popravak eventualno oštećene gume.

Artisan crvena i nova prepoznatljiva boja karoserije Melting Copper (kao u našem slučaju) dodane su izboru vanjskih boja CX-80. Artisan Red – primjer Mazdine Takuminuri tehnologije bojanja – evocira još dublju profinjenost, dok Melting Copper sugerira lagano pjeskarenje površine bakra koja je otopljena i ponovno stvrdnuta.

Ukupno je dostupan izbor od devet boja karoserije: Jet Black crna, Deep Crystal Blue plava, Platinum Quartz siva, Arctic White bijela, Rhodium White bijela, Machine Grey siva, Soul Red Crystal crvena, Artisan Red crvena i Melting Copper smeđa.

Unutrašnjost

Ulaskom u kabinu velikog CX-80 primjetna je velika prostranost, ali i premium izvedba uređenja i materijala. Široka instrumentna ploča i bočni otvori za prozračivanje koji ulaze u obloge vrata pojačavaju širinu i prostranost unutrašnjosti. Mazda je ovaj 12,3-inčni TFT zaslon u boji čini se napravila kako bi se vozač osjećao kao u nekim starim klasičnim vrhunskim automobilima, ali s tri digitalna cajgera. Nama se ovo rješenje jako svidjelo.

Posebno široka konzola ima moćan oblik koji se proteže naprijed prema natrag kroz prostor, izražavajući strukturnu snagu i prisutnost pogonskog sklopa ispod.

Sveobuhvatan popis standardne opreme uključuje značajke kao što su vozačevo sjedalo podesivo u 8 smjerova i suvozačevo sjedalo podesivo u 6 smjerova, grijač upravljača, grijana prednja sjedala, trozonski klima uređaj, 12,3-inčni infotainment zaslon osjetljiv na dodir i HMI Command kontroler, glasovno upravljanje Alexa u automobilu, DAB radio s 8 zvučnika, Bluetooth, bežični Apple CarPlay® i Android Auto™, hibridna navigacija, Active Driving Display i tempomat.

Naš Homura Plus model je imao standardno električno podešavanje kola volana, panoramski krovni otvor i vrhunsko Bose® ozvučenje s 12 zvučnika. Imali smo i izvrsni projekcijski Head-up zaslon.

Stražnja strana konzole opremljena je USB priključcima i kontrolama grijača za povećanje udobnosti stražnjeg sjedala. Konzola stražnjeg sjedala evoluirala je u integriraniji oblik, dodajući metalne obloge koje odgovaraju prednjoj konzoli i oblogama vrata kako bi se stvorio jedinstveni prostor.

Kao izraz japanske vrhunske kvalitete, interijer usvaja dva jedinstvena japanska koncepta dizajna: Kaicho ili 'harmonija', koji kombinira mješavinu vrhunskih materijala kao što su pravo javorovo drvo, Nappa koža i kromirani detalji kako bi se stvorile točke kontrasta koje su u savršena harmonija; i Hacho, ili 'isprekidani ritam', ovdje prikazan sofisticiranim Musubu šavovima koji - inspirirani stoljećima starom umjetnošću japanskog vezanja čvorova - naglašavaju profinjenu ljepotu izrade i dodaju vizualnu dubinu interijeru.

Upletanjem dinamike svjetla i osjećaja života u prirodi u uredan, visokokvalitetan prostor, cijela kabina izražava japansku estetiku 'ljepote tonova'. Bijelo ambijentalno osvjetljenje na oblogama prednjih i stražnjih vrata donosi najbolje od boje i teksture završnih obrada unutrašnjosti.

Struktura sjedala potpuno nove Mazde CX-80 čvrsto podupire tijelo tako da vozač i svi putnici mogu nesvjesno uspostaviti ravnotežu protiv G-sila naprijed-nazad i s bočne strane nastalih tijekom vožnje. Naš Homura plus model je imao elegantna sjedala presvučena perforirano crnom napa kožom sa središnjom bež trakom. Za razliku od CX-60 Homura modela, ovdje je dan naglasak na okruženje koje je više usmjereno na vožnju.

Struktura vozačevog sjedala CX-80 pruža potporu zdjelici kao uporišnoj točki kretanja tijela prilikom upravljanja kontrolama. Mjere za stvaranje ove sile potpore tijelu uključuju korištenje četiriju opruga jastuka, optimizirajući sposobnost sjedala da podupre tijelo i kontrolira okretanje zdjelice. Polimerne stanične membrane u poliuretanskim elementima sjedala postižu idealnu ravnotežu između prigušenja i elastičnosti. A kruto pričvršćivanje sjedala pruža još veću podršku.

Sve izvedbe modela CX-80 dostupne su s unutarnjim rasporedom sa sedam sjedala koji uključuje klupu s tri sjedala u drugom redu. Interijeri opreme Homura i Homura plus također mogu biti opremljeni formatom sa šest sjedala uključujući dva kapetanska sjedala u drugom redu s prolazom kroz prostor.

A Takumi plus stupanj dodatno se može naručiti s formatom od šest sjedala koji sadrži dva 'kapetanska' sjedala u drugom redu odvojena središnjom konzolom. U usporedbi s CX-60, ima povećan prostor za ramena, prostor za glavu, širi razmak između točaka gdje se kukovi putnika nalaze kada sjede u vozilu i veću udaljenost između prednjeg i drugog reda sjedala.

Sigurnost i sustavi pomoći vozaču

Temeljena na Mazdinoj sigurnosnoj filozofiji, 'Mazda Proactive Safety', Mazda CX-80 pruža ugodno okruženje za vožnju s izvanrednom vidljivošću. To je sveobuhvatan raspon naprednih sustava pomoći u vožnji i-Activsense osiguravaju aktivnu sigurnost na najvišoj razini i ciljaju na Euro NCAP ocjenu sigurnosti od 5 zvjezdica. To što je i zamišljeno u Mazdi je i ostvareno, pa je tako ovaj model nedavno proglašen najboljim velikim SUV-om u svojoj klasi prema Euro NCAP-u.

Tehnologije pasivne sigurnosti modela CX-80 osmišljene su kako bi smanjile broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda vozača, putnika i pješaka uzrokovanih sudarom te kako bi zadovoljile zahtjeve strožeg Euro NCAP testiranja frontalnog sudara.

Sljedeće sigurnosne značajke debitiraju u CX-80: Podrška za krstarenje i promet (CTS) s novom podrškom za vozače koji ne reagiraju; Smart Brake Support (SBS) s novim sustavom za ublažavanje čeonog sudara s detekcijom vozila, bicikala i pješaka (danju i noću); Smart Brake Support Rear Crossing (SBS-R); Lane-keep Assist System (LAS); Traffic Sign Recognition System (TSR); Blind Spot Monitoring (BSM); Driver Attention Alert (DAA); Emergency Lane Keeping (ELK) s novom pomoći za izbjegavanje čeonog prometa.

Uz to, novi sustav pomoći vozaču, Rear Seat Alert, obavještava vozača o predmetima ili putnicima koji su još uvijek na stražnjim sjedalima kada izlazi iz automobila.

Budući da veliki broj smrtnih slučajeva pješaka i teških ozljeda u automobilskim nesrećama uključuje ozljede glave, nogu ili kukova, poklopac motora i prednji branik Mazde CX-80 dizajnirani su tako da pruže optimalnu zaštitu ovih područja.

Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus
  • Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus
  • Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus
  • Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus
  • Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus
  • Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus
    +77
Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski plug-in sklop 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT

Odabir pogonskih sklopova za potpuno novu Mazdu CX-80 primjer je Mazdinog 'pristupa više rješenja'. Strategija japanske tvrtke je ponuditi različite proizvode i tehnologije – uključujući širok raspon elektrificiranih pogonskih sklopova – koji najbolje odgovaraju lokalnom tržištu i zahtjevima društva za održivošću.

Potpuno nova Mazda CX-80 usvaja Mazdinu skalabilnu arhitekturu Skyactiv Multi-Solution za svoje uzdužne pogonske jedinice.

Ovaj uzdužni format pogonskog sklopa nudi mnoge prednosti, uključujući mogućnost postavljanja motora i baterija različitih veličina u istom rasporedu za vozila Mazda M Hybrid Boost i PHEV verzije, te mogućnost postavljanja motora na istu os kao motor i prijenos.

Postoje dva motora u liniji pogonskih sklopova Mazde CX-80: PHEV s 2,5-litrenim, četverocilindričnim e-Skyactiv G benzinskim agregatom s tehnologijom elektrifikacije i redni šesterocilindrični 3,3-litreni e-Skyactiv D dizelski agregat koji uključuje M Hybrid Boost, Mazdin 48V blagi hibridni sustav.

Oba su agregata povezana s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Mazdinim sustavom pogona na sve kotače i-Activ. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) nudi izbor između četiri načina vožnje (plus EV način za PHEV u našem slučaju).

Plug-in hibridni sklop našeg modela kombinira Skyactiv-G 2.5, četverocilindrični benzinski motor obujma 2488 cm³ s izravnim ubrizgavanjem s velikim električnim motorom od 129 kW (175 KS) i 355 V, 17,8 kWh litij-ionskom baterijom velikog kapaciteta. Težina same baterije je 178 kg.

Benzinski motor razvija najveću izlaznu snagu od 192 KS (141 kW) pri 6000 okr./min. i 261 Nm najvećeg okretnog okretnog momenta pri 4000 okr./min. Elektromotor daje 129 kW (175 KS) snage i 270 Nm najvećeg okretnog momenta od 400 okr./min.

S podešavanjem usisa radi poboljšanja okretnog momenta u najčešće korištenim rasponima srednje do niske brzine – 1500 do 3000 okr./min., ova kombinacija motora i električnog motora daje ukupnu snagu sustava od 327 KS (241 kW) i obilan okretni moment od 500 Nm pri 4000 okr./min.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV ubrzava od 0-100 km/h za 6,8 sekundi, te do ograničene maksimalne brzine od 195 km/h.

Najistaknutije kada radi samo na snagu električnog motora, PHEV pokazuje veliku učinkovitost: WLTP kombinirana potrošnja goriva je samo 1,6 l/100 km, a WLTP kombinirana emisija CO2 samo 35-36 g/km. Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV nudi 60-61 km vožnje na električni pogon. Obujam spremnika benzinskog goriva je 70 litara.

Način punjenja

Način punjenja daje prioritet punjenju baterije na razinu koju je postavio korisnik – željeno stanje napunjenosti ili SoC – i koristan je u situacijama kao što je prije korištenja EV načina ili kada planirate koristiti automobil za kasnije napajanje uređaja i uređaja prilikom npr. kampiranja.

Kada SoC padne ispod razine koju je postavio korisnik, automobil će aktivirati motor i koristiti ga za punjenje baterije. Ako je SoC iznad razine koju je postavio korisnik, automobil će raditi u standardnom hibridnom pogonu dok baterija ne padne na navedenu razinu. Zatim će kontrolirati generator kako bi održao ovaj SoC.

Odabir načina punjenja ima minimalan učinak na performanse vožnje i vozači će i dalje moći odabrati bilo koji način rada Mi-Drive osim EV načina dok je način punjenja uključen.

Sustav pogona na sva četiri kotača I-ACTIV AWD

CX-80 koristi elektronički kontrolirani AWD sustav stražnjih kotača sa spojkom s više lamela koji je prvi put uveden u Mazdi na CX-60. Ovaj AWD sustav visokih performansi kombinira visoku trakciju s idealnim karakteristikama upravljanja.

Uz pouzdanu terensku sposobnost koja nudi sigurnost i bezbrižnost u raznim scenarijima svakodnevne uporabe, ovaj AWD sustav postiže prirodno kretanje vozila koje omogućuje intuitivno upravljanje zahvaljujući velikom broju okretaja u minuti i G-sili kako bi kupcima pružio još bolje iskustvo vožnje.

Sustav pogona na sve kotače kombinira stabilnost jedinstvenu za AWD s neutralnim performansama u zavojima karakterističnim za pogon na stražnje kotače. Rezultat je potpuno nova razina Jinba-Ittai vožnje.

Uz snažnu trakciju na cestovnim površinama s niskim trenjem kao što je snijeg, AWD konfiguracija modela CX-80 također značajno nadmašuje prethodni Mazdin i-Activ AWD sustav s pogonom na prednje kotače u smislu stabilnosti ravnomjerne vožnje na autocestama i intuitivnog upravljanja na zavojitim cestama. Kao AWD sustav visokih performansi koji pruža izvanredne performanse prianjanja, sustav osigurava da se sva snaga pogonskog sklopa u potpunosti prenosi na površinu ceste.

Na modelima s tehnologijom elektrifikacije, AWD sustav također radi s frikcionim kočionim sustavom kako bi se optimizirala distribucija regeneracije između prednjih i stražnjih kotača. To povećava količinu energije koja se vraća iz guma.

Nadalje, načini rada Mi-Drive Sport, Off-Road i Towing koriste integrativnu kontrolu pogonskog sklopa, kočionog sustava i AWD-a za optimizaciju raspodjele pogonske sile na sva četiri kotača kako bi odgovarala različitim uvjetima vožnje.

Karakteristike ovjesa i udobnost

Platforma CX-80 ima prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i stražnji multi-link ovjes kako bi se osigurala visoka razina udobnosti u vožnji, stabilno držanje i neometena kontrola karoserije automobila.

Dugi međuosovinski razmak modela CX-80 ne samo da daje vozilu izvrsnu stabilnost u smjeru, već i postavlja prvi i drugi red sjedala dalje od stražnjih guma, što rezultira manjim udarcima izazvanim ovjesom za njihove putnike.

Uz ove prilagodbe ovjesa, postoje različita softverska ažuriranja za dinamiku vožnje CX-80: podrška električnog servo upravljača je malo povećana, a upravljanje sada ima više inherentnih prigušenja. Kao rezultat, vozilom se upravlja udobno i sigurno. Kalibracija DSC (Dynamic Stability Control) sustava prilagođena je većem vozilu i novoj postavci šasije, osiguravajući visoku razinu stabilnosti vožnje na granici. Softver KPC (Kinetic Posture Control) i AWD sustava također je malo prilagođen tako da oba sustava optimalno podržavaju karakteristike šasije CX-80.

Za kraj, što se cijene tiče, naš testni Homura plus model s dodatnom opremom ((komplet obvezne opreme (28,39 eura), vatrogasni aparat (25 eura) te zimske gume (922,06 eura)) stoji 73.157,51 eura.