I KOD nas

Ovo je nova Mazda CX-80: Najveći europski Mazdin premium SUV impresivno je vozilo

23.10.2024 u 16:44

Bionic
Reading

Mazda CX-80 nudi dva napredna pogonska sustava: e-Skyactiv PHEV i e-Skyactiv D. Oba pogonskasklopa smo već isprobali; prvi u modelu CX-60 PHEV 8AT AWD Takumi, a drugi u modelu CX-60 3.3 e-Skyactiv D AT AWD Homura

Mazda je krajem travnja ove godine svijetu pokazala potpuno novi model CX-80. Ovaj je veliki SUV stvoren kako bi konkurirao etabliranim premium markama na europskom tržištu.

Nakon lansiranja modela CX-60, potpuno nova Mazda CX-80 drugi je od dva nova modela za Europu iz Mazdine Large Product Group.

S tri reda sjedala, najprostraniji automobil u Mazdinoj europskoj ponudi je već stigao na tržište u Europi i i može ga se isprobati i kod nas.

Mazda CX-80, Artisan Red crvena Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Duža, viša i s većim međuosovinskim razmakom od CX-60

Uz duljinu od gotovo pet metara i s međuosovinskim razmakom većim od tri metra, potpuno nova Mazda CX-80 duža je, viša i ima znatno duži međuosovinski razmak od popularne CX-60. Preciznije, novi CX-80 ima sljedeće dimenzije: duljina 4995 mm, širina 1890 mm (bez retrovizora), visina 1710 mm, međuosovinski razmak 3120 mm. Krug okretanja je 11,6 m, a visina od podloge 165/170 mm.

Težina vozila je 2165 kg za 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS model i 2056 kg za 3.3 e-Skyactiv d 254 KS (u obje verzije uključen i vozač od 75 kg I 20-colni kotači). Vozilo se također može pohvaliti izvrsnim kapacitetom vuče od 2500 kg.

Mazda CX-80, vuča prikolice Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

S postavljenim trećim redom sjedala, kapacitet prtljažnog prostora uključujući spremište ispod poda je 258 l. To se penje na 687 litara sa sklopljenim trećim redom, 1221 l sa sklopljenim drugim redom i 1971 l do stropa. Visinska razlika između poda prtljažnog prostora i praga vrata prtljažnika smanjena je na najmanju moguću mjeru radi lakšeg utovara, a nepravilnosti na zidovima su uklonjene kako bi se ponudio čišći oblik prtljažnog prostora.

Potpuno nova Mazda CX-80 također može biti opremljena opcijskim električnim vratima prtljažnika bez upotrebe ruku. Aktivirana senzorom ispod stražnjeg odbojnika, korisnici mogu otvarati i zatvarati vrata prtljažnika čak i kada su obje ruke pune.

Platforma CX-80 ima prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i stražnji multi-link ovjes kako bi se osigurala visoka razina udobnosti u vožnji, stabilno držanje i neometena kontrola karoserije automobila.

Impresivno vozilo je dostupno u pet razina opreme: Exclusive-line, Takumi, Homura, Takumi Plus i Homura Plus. Razina opreme Takumi nudi luksuznu unutrašnjost s bijelim Nappa kožnim presvlakama, oblogama od javorovog drva i prepoznatljivim japanskim ‘visećim šavovima’. S druge strane, razina opreme Homura ima elegantnu crnu unutrašnjost s Nappa kožnim presvlakama i oblogama sa završnom obradom Gun Metal. Vozilo je dostupno u dvije upečatljive nove boje karoserije: Artisan Red crvena i Melting Copper bakrena.

Mazda CX-80, Melting Copper bakrena Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Unutrašnjost

Široka ploča s instrumentima i bočni otvori za prozračivanje koji ulaze u obloge vrata pojačavaju širinu i prostranost unutrašnjosti. Posebno široka konzola ima moćan oblik koji se proteže naprijed prema natrag kroz prostor, izražavajući strukturnu snagu i prisutnost pogonskog sklopa ispod.

Stražnja strana konzole opremljena je USB priključcima i kontrolama grijača za povećanje udobnosti stražnjeg sjedala. Konzola stražnjeg sjedala evoluirala je u integriraniji oblik, dodajući metalne obloge koje odgovaraju prednjoj konzoli i oblogama vrata kako bi se stvorio jedinstveni prostor.

Kao izraz japanske vrhunske kvalitete, interijer usvaja dva jedinstvena japanska koncepta dizajna: Kaicho ili 'harmonija', koji kombinira mješavinu vrhunskih materijala kao što su pravo javorovo drvo, Nappa koža i kromirani detalji kako bi se stvorile točke kontrasta koje su u savršena harmonija; i Hacho, ili 'isprekidani ritam', ovdje prikazan sofisticiranim Musubu šavovima koji - inspirirani stoljećima starom umjetnošću japanskog vezanja čvorova - naglašavaju profinjenu ljepotu izrade i dodaju vizualnu dubinu interijeru.

Upletanjem dinamike svjetla i osjećaja života u prirodi u uredan, visokokvalitetan prostor, cijela kabina izražava japansku estetiku 'ljepote tonova'. Bijelo ambijentalno osvjetljenje na oblogama prednjih i stražnjih vrata donosi najbolje od boje i teksture završnih obrada unutrašnjosti.

Kabina nudi svestranu opremu i korisne značajke, uključujući tri konfiguracije u drugom redu sjedala: klupa za sedam putnika, 'kapetanska' sjedala s prolazom za šest putnika i 'kapetanska' sjedala sa srednjom konzolom za šest putnika. U usporedbi s CX-60, ima povećan prostor za ramena, prostor za glavu, širi razmak između točaka gdje se kukovi putnika nalaze kada sjede u vozilu i veću udaljenost između prednjeg i drugog reda sjedala.

Mazda CX-80
  • Mazda CX-80
  • Mazda CX-80
  • Mazda CX-80
  • Mazda CX-80
  • Mazda CX-80
    +153
Mazda CX-80 Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Sigurnost

Temeljena na Mazdinoj sigurnosnoj filozofiji, 'Mazda Proactive Safety', potpuno nova Mazda CX-80 pruža ugodno okruženje za vožnju s izvanrednom vidljivošću. To je sveobuhvatan raspon naprednih sustava pomoći u vožnji i-Activsense osiguravaju aktivnu sigurnost na najvišoj razini i ciljaju na Euro NCAP ocjenu sigurnosti od 5 zvjezdica.

Tehnologije pasivne sigurnosti modela CX-80 osmišljene su kako bi smanjile broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda vozača, putnika i pješaka uzrokovanih sudarom te kako bi zadovoljile zahtjeve strožeg Euro NCAP testiranja frontalnog sudara.

Mazda CX-80, tehnologija Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Sljedeće sigurnosne značajke debitiraju u CX-80: Podrška za krstarenje i promet (CTS) s novom podrškom za vozače koji ne reagiraju; Smart Brake Support (SBS) s novim sustavom za ublažavanje čeonog sudara s detekcijom vozila, bicikala i pješaka (danju i noću); Smart Brake Support Rear Crossing (SBS-R); Lane-keep Assist System (LAS); Traffic Sign Recognition System (TSR); Blind Spot Monitoring (BSM); Driver Attention Alert (DAA); Emergency Lane Keeping (ELK) s novom pomoći za izbjegavanje čeonog prometa.

Uz to, novi sustav pomoći vozaču, Rear Seat Alert, obavještava vozača o predmetima ili putnicima koji su još uvijek na stražnjim sjedalima kada izlazi iz automobila.

Budući da veliki broj smrtnih slučajeva pješaka i teških ozljeda u automobilskim nesrećama uključuje ozljede glave, nogu ili kukova, poklopac motora i prednji branik Mazde CX-80 dizajnirani su tako da pruže optimalnu zaštitu ovih područja.

Pogonski sklopovi

Mazda CX-80 nudi dva napredna pogonska sustava: e-Skyactiv PHEV i e-Skyactiv D.

e-Skyactiv PHEV kombinira Skyactiv-G 2.5 četverocilindrični benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem snage 191 KS (141 kW) s električnim motorom od 129 kW (175 KS) i 355V i litij-ionskom baterijom visokog kapaciteta od 17,8 kWh. Ukupna izlazna sustava je 327 KS (241 kW).

Ima impresivnu prosječnu potrošnju goriva prema WLTP-u od 1,6 l/100km i emisiju CO2 od samo 35-36 g/km, s dosegom vožnje samo na električni pogon od 60-61 km. Spremnik goriva je volumena 70 litara. Ubrzanje od 0-100 km/h je 6,8 s, a krajnja brzina 195 km/h.

Ovaj smo motor već isprobali prije dvije godine u manjem modelu CX-60 PHEV 8AT AWD Takumi.

e-Skyactiv D motor odlikuje se rednim šesterocilindričnim motorom zapremine 3,3 litre sa 254 KS (187 kW), poboljšanim Mazdinim 48V blagim hibridnim sustavom (M Hybrid Boost). Prosječna potrošnja goriva prema WLTP standardu iznosi 5,7-5,8 l/100km, uz emisije CO2 u rasponu od 148 do 151 g/km. Spremnik goriva je volumena 74 litre. Ubrzanje od 0-100 km/h je 8,4 s, a krajnja brzina 219 km/h.

Ovaj smo motor već isprobali u manjem Mazdinom SUV-u CX-60 3.3 e-Skyactiv D AT AWD Homura, u prosincu prošle godine.

Oba su agregata povezana s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Mazdinim sustavom pogona na sve kotače i-Activ. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) također nudi izbor četiri načina vožnje (plus EV način za PHEV) kao što je već predstavljeno u Mazdi CX-60.

Mazda CX-80 koristi AWD platformu s trajnim pogonom na sve kotače koji je više usmjeren prema stražnjoj osovini, nudeći stabilnost i prianjanje pogona na sve kotače uz neutralne karakteristike upravljanja svojstvene pogonu na stražnje kotače. Opremljena je prednjim ovjesom s dvostrukim poprečnim ramenima i stražnjim multi-link ovjesom, što osigurava udobnost vožnje, stabilno držanje vozila i glatku kontrolu karoserije tijekom vožnje po zavojima.

Što se cijena u Hrvatskoj tiče, model CX-80 e-Skyactiv PHEV kreće od modela Exclusive-line od 60.228,16 eura, a dizelski model CX-80 e-Skyactiv D Exclusive-line od 65.999,37 eura.