Ono što su danas benzinci i dizelaši, sutra bi lako mogli biti električni i automobili pogonjeni sustavom gorivih ćelija
Ovi potonji, naime, također koriste električnu energiju, no umjesto velikih baterija sadrže spremnike vodika kojeg oksidacijom pretvaraju u električnu struju.
Problem s vodikom kao pogonskim gorivom leži u infrastrukturi, točnije punionicama vodika koje su rijetke i skupe za postavljanje.
To ipak nije spriječilo Mercedes da u Njemačkoj lansira prvi na svijetu plug-in hibrid na vodik.
GLC F-Cell koristi hibridni pogon sastavljen od elektromotora s 208 KS, litij-ionskog baterijskog paketa kapaciteta 13,5 kWh, te spremnika za vodik koji može prihvatiti do 4,4 kg vodika.
Pogonjen vodikom, GLC će prevaliti 430 km, dok će mu puna baterija produžiti autonomiju za dodatnih 68 km na ukupno 498 km.
Punjenje baterije na standardnoj punionici električne energije traje oko 90 minuta, kažu u Mercedesu koji je prve primjerke GLC-a na vodik počeo isporučivati regionalnim ministarstvima u Njemačkoj, kao i Njemačkim željeznicama i velikim kompanijama poput Air Liquidea i Linde AG-a.
Privatni kupci svoj primjerak će moći dobiti na leasing u proljeće iduće godine.