U VELIKOJ BRITANIJI

Iskoristili poticaje za plug-in hibride, a uopće ih ne pune strujom

16.11.2018 u 10:45

Bionic
Reading

Plug-in hibridni automobili s razlogom se čine kao idealan međukorak do električne budućnosti. Ova vozila nude simbiozu motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora, uz bateriju koja nudi autonomiju od kakvih 50-ak kilometara, te se može puniti iz vanjskih izvora energije

Sve ovo zvuči odlično u teoriji, te bi bilo izvedivo i u praksi da kupci ove automobile koriste na predviđeni način, što ipak nije slučaj u Velikoj Britaniji.

Kako prenosi BBC, flotni kupci na Otoku nisu iskorištavali izdašne državne poticaje za kupnju ‘zelenih’ vozila kako bi smanjili potrošnju goriva, već kako bi dobili nove automobile sa značajnim popustom.

Britanska vlada sufinancirala je kupovinu električnih i plug-in hibridnih vozila s čak 4.500 funti, odnosno otprilike 38.000 kuna, no većini kupaca nije trebao automobil za gradsku vožnju, već prevaljivanje velikih udaljenosti.

Pokazuje to analiza provedena na 2.432 hibridna vozila koja su zabilježila prosječnu potrošnju od 5,8 litara goriva na stotinu kilometara.

‘Ima primjera gdje zaposlenici ni ne pune vozila električnom energijom’, rekao je BBC-u Paul Hollick, direktor kompanije koja je provela istraživanje - Miles Consultancy’

‘Kablovi za punjenje nalaze se u prtljažniku, zamotani u celofan, dok zaposlenici kompanije redovno koriste benzinske postaje plaćajući dodatno gorivo’, tvrdi Hollick.

Britansko subvencioniranje ekološki podobnih automobila svakako je imalo učinak na broj ovih vozila u upotrebi.

Velika Britanija je gotovo preko noći postala najveće tržište plug-in hibridnih vozila u Europi. Upitno je samo koliko su uistinu postigli smanjenje razine emisije CO2, kad se uzmu u obzir vozačke navike kupaca koji su iskoristili državne poticaje.