Nemali broj proizvođača automobila muku muči s financijama, no ničiji novčani problemi nisu toliko eksponirani kao Teslini
Proizvođač električnih automobila iz Palo Alta praktički od osnutka, u posljednjih 15 godina, nije završio poslovnu godinu s dobiti.
To ih nije spriječilo da se značajno razviju priljevom kapitala izvana, no sad je prvi čovjek Tesle, Elon Musk, obećao kako će do kraja godine kompanija ostvariti profit, te kako im financijske injekcije više neće biti potrebne.
Financijski analitičari skeptični su, posebice nakon što je Tesla ponovno promašila planirani cilj proizvodnje 6.000 primjeraka Modela 3 tjedno.
Automotive News piše kako su se pojedinci čak bacili na računanje vrijednosti imovine koju bi Tesla mogla založiti u svrhu osiguravanja kreditne linije.
U Teslinom vlasništvu obje su tvornice automobila i baterija - Fremont i Gigafactory, no također i logo koji vrijedi milijarde dolara. Tesla ne bi bila prva kompanija koja je založila vlastiti logotip kako bi dobila jeftini kredit s niskom kamatnim stopom. Na ovaj potez odlučio se Ford u jeku krize hipotekarnih kredita.
Za kultni plavi oval Ford je dobio 8 milijardi dolara, te iz financijske stiske uspio izaći kao pobjednik, dok su GM i Chrysler morali posegnuti za predstečajnom nagodbom, takozvanim ‘Chapter 11’.
Hitin Anand, analitičar CreditSightsa vjeruje kako bi Teslin logo mogao biti procijenjen na polovicu ove vrijednosti, što bi američkom proizvođaču koji svake minute sprži oko 7.500 dolara, moglo produžiti životni vijek bar do kraja 2019.