VW, BMW I MERCEDES

Nijemci u dilemi, nisu sigurni kako najpametnije izrađivati električne automobile

06.09.2018 u 13:34

Bionic
Reading

Iduće godine očekuje nas najezda novih električnih automobila no iako na papiru, tehnički gledano, sva ova vozila djeluju jednako koncipirana - to ipak nije slučaj

Financial Times piše kako vodeći njemački trio, Volkswagen, Daimler i BMW, proizvodnji električnih automobila pristupa iz različitih kuteva.

Volkswagen tako planira vlastite pogone potpuno prilagoditi električnim vozilima. Prvi čovjek kompanije, Herbert Diess, još je na ženevskom autosalonu ove godine rekao kako izradu treba započeti od baterije smještene između kotača kako bi se stvorilo punopravni električni automobil.

Na ovaj način dobije se efektni baterijski sustav, domet i sloboda u dizajniranju karoserije, kao i više putničkog prostora unutar istih dimenzija, tvrdi Diess.

U BMW-u se ne slažu. Nisu sigurni koliko će dobro ići prodaja električnih vozila, pa će se osloniti na fleksibilnu arhitekturu na kojoj se mogu izrađivati benzinci, dizelaši, hibridni i električni automobili. ’Ne možemo si priuštiti da nam dvije tvornice miruju’ kaže BMW-ov izvršni direktor Harald Krueger.

U Mercedesu pak planiraju uložiti 10 milijardi eura u razvoj deset električnih modela do 2022. Kompanija koja je netom lansirala svoj prvi električni SUV - EQC, primijenit će obje strategije konkurencije. Mercedes je dizajnirao specijalnu platformu za sva električna vozila marke EQ, a također će prilagoditi vlastite pogone kako bi se u istim tvornicama rame uz rame proizvodili benzinci, dizelaši, hibridi, električna vozila pa čak i ona pogonjena sustavom gorivih ćelija.

Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
    +11
Mercedes EQC Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes

‘Teško je predvidjeti volumene u ovom nesigurnom svijetu, pa je ovo najučinkovitiji način na zadovoljavanje tržišne potražnje’, kaže Daimlerov direktor proizvodnje - Markus Schaefer.

Koja strategija će se pokazati najpametnijom znat ćemo vjerojatno i prije konca desetljeća.