SVJETSKA PREMIJERA

Opel predstavio novu generaciju Grandlanda: Vrhunski SUV temeljen na novoj platformi STLA Medium BEV

24.04.2024 u 07:50

Bionic
Reading

Zahvaljujući novoj arhitekturi, novom pakiranju ravnih baterija s do 98 kWh, novoj generaciji elektromotora i značajkama za uštedu energije kao što je toplinska pumpa, imati će domet do oko 700 km

Elegantan i dinamičan, prostran i svestran s portfeljem potpuno elektrificiranih pogonskih sklopova – ovo je novi Opel Grandland kojeg je predstavio proizvođač automobila iz Rüsselsheima. Novopridošlica donosi mnoge značajke dizajna prvi put viđene na Opel Experimental konceptnom automobilu po prvi put na modelu serijske proizvodnje.

Ove značajke uključuju 3D vizir s osvijetljenim Blitz logotipom koji ponosno sjedi u sredini i trajno osvijetljenim natpisom 'OPEL' na stražnjoj strani. Daljnje naglaske uključuju Intelli-Lux Pixel HD sustav rasvjete s više od 50.000 pojedinačnih elemenata, plu STLA Medium BEV platforma i novi dizajn ravnog pakiranja baterije koji omogućuje bateriju od 98 kWh. To će omogućiti Grandland Electricu da pređe do oko 700 km lokalno bez emisija (prema WLTP).

'Novi Grandland je prekretnica za Opel. S njim je sada svaki Opel bez iznimke dostupan u električnoj izvedbi. Ovo je veliki korak u našoj električnoj ofenzivi. Novi Grandland dizajniran je i razvijen u Rüsselsheimu, a proizvodit će se u Eisenachu. Veza s Opel Experimentalom je nepogrešiva. Nudi inovacije koje su prvi put viđene na ovom izvanrednom konceptnom automobilu. Novi Grandland će stoga ojačati našu poziciju u važnom C-SUV segmentu,' rekao je izvršni direktor Opela Florian Huettl.

Izvorna BEV platforma omogućuje električni domet do oko 700 km (WLTP)

Sljedeća generacija Grandlanda predstavlja veliki korak za Opel u tome da elektromobilnost učini još privlačnijom. To je prvi Opel koji koristi Stellantisovu izvornu platformu STLA Medium BEV.

Zahvaljujući novoj arhitekturi, novom pakiranju ravnih baterija s do 98 kWh, novoj generaciji elektromotora i značajkama za uštedu energije kao što je toplinska pumpa, novi Grandland Electric moći će isporučiti lokalni WLTP električni raspon bez emisija do oko 700 km. Drugdje su također zajamčena kratka zaustavljanja u boksovima za ponovno punjenje. Na javnoj stanici za brzo punjenje potrebno je samo oko 26 minuta da se napuni do 80 posto kapaciteta baterije.

Stellantis STLA Medium platforma Izvor: Promo fotografije / Autor: Stellantis

3D Vizor, osvijetljeni Blitz, tehnologija Edge Light i Intelli-Lux Pixel Matrix HD

Nova osnova također je dala dizajnerima novu slobodu, a impresivan stav novog Grandlanda postaje vidljiv već na prvi pogled. Zahvaljujući 173 mm dodatne duljine, 19 mm dodatne visine i 64 mm dodatne širine u usporedbi s prethodnikom, novajlija odaje samopouzdanje (duljina: 4650 mm; širina: 1905 mm; visina: 1660 mm). A u kombinaciji s do 20-colnim aluminijskim kotačima to mu pomaže da hrabro i udobno zasjedne na vrh Opelovog SUV portfelja.

Dodatnu veličinu dodaje nova izvedba karakterističnog lica marke Opel: 3D Vizor. Ovaj je element kombiniran s osvijetljenim logotipom Opel Blitz koji je dodatno istaknut korištenjem Edge Light tehnologije. Novi Grandland prihvaća dizajn 'Opelovog kompasa' koji je uvela eksperimentalna konceptna kolica. Gradi se na principima središnjeg nabora, sa svim značajkama organiziranim vodoravno s amblemom 'Electrified Blitz' u središtu.

Novi osvijetljeni logo također je popraćen još jednom svjetlosnom inovacijom inženjera iz Rüsselsheima – Intelli-Lux Pixel Matrix HD vodećim u industriji. Sustav nudi više od 50.000 elemenata (točnije 51.200, s 25.600 sa svake strane) za distribuciju svjetla visoke razlučivosti i slavi svoj debi u pridošlici.

Na temelju prometne situacije, kamera detektira objekte koji dolaze i nadolazeće, a svjetlo Intelli-Lux Pixel Matrix HD izrezuje te objekte još preciznije od standardnih tehnologija Matrix Light i isporučuje mnogo svjetliji i homogeniji svjetlosni uzorak – sve dok osigurava da ostali sudionici u prometu nisu blještavi. Nadalje, nove animacije dobrodošlice/zbogom s grafičkim projekcijama ispred vozila već daju pogled na buduće mogućnosti.

Sa svojim dvobojnim plutajućim krovom i kontrastnim oblogama, Grandland je vizualno rastegnut za elegantan i elegantan izgled. Cjelokupni dizajn karoserije je organiziran i strukturiran dok ostaje fluidan i organski. Oštre crte lukova kotača teku kroz automobil i vizualno pomažu izbaciti kotače. To je u kombinaciji s robusnošću obloženih elemenata oko kotača i donjeg dijela karoserije. Dugi međuosovinski razmak od 2784 mm i strma stražnja vrata naglašavaju povećanu prostranost kabine i prtljažnika. Stražnja sjedala mogu se preklopiti u omjeru 40:20:40 i tako stvoriti obujam prtljažnika do 1641 litara.

Sa stražnje strane, prepoznatljivi svjetlosni potpis kompasa, uključujući prvu integraciju osvijetljenog natpisa 'OPEL' kao dio potpisa, također predstavlja svoj prvi serijski model. I potpuno u skladu s Opelovim pristupom Greenovation za očuvanje svih resursa povezanih s automobilom, ime automobila više nije prikazano kromiranim slovima – umjesto toga ono je središnje utisnuto na vratima prtljažnika.

Prostrana unutrašnjost sa središnjim zaslonom od 16 inča, AGR sjedalima i pametnim rješenjima za pohranu

Iznutra, putnike novog Grandlanda dočekuju daljnji odvažni i čisti elementi u kombinaciji s toplim i privlačnim ambijentom. Arhitektonski, raspored interijera naglašava horizontalnu temu, s linijama koje se protežu preko ploče s instrumentima do vrata, povećavajući osjećaj širine i prostranosti, dok središnji zaslon od 16 inča blago usmjeren prema vozaču i visoka središnja konzola stvaraju sportski osjećaj.

Opel predstavio novu generaciju Grandlanda Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Iza upravljača, diskretna široka i potpuno digitalna grupa pruža bitne informacije, omogućujući vozaču da se usredotoči na užitak vožnje i, u kombinaciji s Intelli-HUD head-up zaslonom, izbjegava potrebu skretanja pogleda s ceste . Vozači također imaju opciju ručnog ili automatskog pokretanja čistog načina rada. Smanjuje sadržaj na grupi informacija za vozača, head-up zaslonu i središnjem zaslonu te osigurava još manje ometanja tijekom vožnje noću ili po kiši. U tipičnoj Opelovoj tradiciji, često korištenim postavkama poput kontrole klime također se može upravljati intuitivno putem nekoliko preostalih fizičkih tipki.

Bočni otvori za zrak integrirani su u vrata što također vizualno naglašava širinu ploče s instrumentima. Gornji dio ploče s instrumentima ima prekrasan tehnički izgled i estetski je podijeljen u dvije površine kako bi se naglasio opći ton dizajna. Ispod toga, 'rubno svjetlo', koje se temelji na istoj tehnologiji koja se koristi na Vizoru, dodaje preciznu izvedbu boje i svjetla poput stakla, podržano atraktivnim neizravnim ambijentalnim svjetlom na ploči s instrumentima, kao i umetcima na vratima. Srednji dio ploče s instrumentima presvučen je tkaninom i vizualno prelazi u okvir vrata, stvarajući privlačan i taktilan kokpit.

Unutrašnjost također pruža posebno uzbudljivo iskustvo vožnje: Opelova ergonomska AGR sjedala uživaju nagrađivanu reputaciju, a novi Grandland nastavlja ovu dugogodišnju tradiciju. Certificirano od strane 'Aktion Gesunder Rücken e. V.' ('Kampanja za zdrava leđa') uvode novu značajku udobnosti blizine: jastučiće s električnim pogonom. Ova funkcija znatno poboljšava bočnu prilagodbu udobnosti zahvaljujući dva pneumatska džepa smještena u bočnim podupiračima naslona.

Sjedala također nude ventilaciju i masažu za vozača. U međuvremenu, putnici straga uživaju u 20 mm dodatnog prostora za noge u usporedbi s odlazećim Grandlandom. S druge strane, patentirana značajka Intelli-Seat na prednjim sjedalima – utor koji ublažava pritisak na trtičnu kost – dolazi kao standard i osigurava izvanrednu udobnost čak i tijekom dugih putovanja autocestom. A sve tkanine u interijeru su 100 posto reciklirane.

Kao obiteljski orijentirano vozilo, snažan fokus stavljen je na svestranost interijera. Cilj nije bio samo spakirati brojne skladišne prostore, već i pronaći inovativna rješenja koja olakšavaju život kupcima, a istovremeno poboljšavaju udobnost i dobrobit. Vrhunac ovih pametnih rješenja je Pixel Box. S osvijetljenim prozirnim staklom i omotačem od tkanine, ovaj element ne samo da povećava vizualnu privlačnost konzole – on je također vrlo funkcionalan. Bežični punjač za pametni telefon nalazi se iza stakla kako bi se uređaji mogli puniti dok su pohranjeni na sigurnom. Stalna vidljivost pametnog telefona također pomaže da se ne zaboravi u vozilu kada napuštate Grandland. Sveukupno, novi Grandland nudi više od 35 litara unutarnjih pretinaca za pohranu – od Pixel Boxa preko džepova za telefon u naslonima prednjih sjedala do velikog spremišta ispod središnje konzole koje također sadrži utičnicu od 12 V.

Opel Grandland svjetska premijera
  • Opel Grandland svjetska premijera
  • Opel Grandland svjetska premijera
  • Opel Grandland svjetska premijera
  • Opel Grandland svjetska premijera
  • Opel Grandland svjetska premijera
    +18
Opel Grandland Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Alternativni pogoni, frekvencijski selektivna tehnologija prigušivanja i niz sustava pomoći vozaču

Oni koji preferiraju druge pogone umjesto čisto električne opcije također će pronaći ono što im srce želi u portfelju potpuno elektrificiranih pogona. Novi Grandland Plug-in Hybrid nudi do 85 km lokalnog dometa bez emisija (WLTP) i Grandland Hybrid s 48-voltnom tehnologijom nude daljnja uzbudljiva rješenja koja pružaju užitak u vožnji uz smanjenje potrošnje i emisije CO2.

I dok Grandland smanjuje emisije, on i dalje pruža dinamičan i udoban užitak u vožnji. To je omogućeno amortizerima s frekvencijski selektivnom tehnologijom prigušenja, koji se koriste u šasiji. Ova jedinstvena tehnologija stvara drugi hidraulički krug u komori prigušnice za mehaničku prilagodbu sile prigušenja u odnosu na frekvenciju.

Ovisno o situaciji, uvjetima površine ceste i stilu vožnje, omogućuje različite karakteristike prigušivanja za udobno klizanje na visokim frekvencijama – tj. s kratkim udarcima poput kaldrme ili poklopca šahta – kao i za sportski, ambiciozni stil vožnje s izravnijim kontakt s cestom na niskim frekvencijama. Grandland reagira još trenutnije i izravnije na svaku naredbu vozača i, kao što je tipično za Opel, ostaje stabilan pri kočenju, u zavojima i pri velikim brzinama na Autobahnu. Opelov DNK dodatno je naglašen specifičnom oprugom, stabilizatorom, upravljanjem i podešavanjem ESC-a.

Privlačna ponuda koju nudi Opelov novi vrhunski SUV zaokružena je opsežnim nizom sustava za pomoć u vožnji, uključujući automatski tempomat s funkcijom Stop & Go, prošireno prepoznavanje prometnih znakova, inteligentnu prilagodbu brzine i kočenje u slučaju sudara , sustav čija je svrha pomoći u izbjegavanju sekundarnog sudara u slučaju nesreće, svi dolaze kao standard. Sustav Intelli-Drive 2.0, koji integrira brojne elektroničke pomoćnike i kombinira ih s poluautomatskom pomoći pri promjeni voznog traka i prilagodbom preporučene brzine, također je dostupan kao opcija. Ako je ciljana traka slobodna, pomoćnik usmjerava Grandland u željenu traku malim pokretima upravljača.

A preporučena prilagodba brzine osigurava da se – ako to potvrdi vozač – brzina vozila u skladu s tim smanji kada se dosegne novo ograničenje brzine ili poveća do tog ograničenja. Osim senzora, Intelli-Drive 2.0 također koristi informacije iz bežične mreže. Parkiranje i manevriranje također olakšavaju piloti za parkiranje sprijeda i straga, kamera za vožnju unatrag s funkcijom automatskog čišćenja i kamera Intelli-Vision od 360 stupnjeva.

Zahvaljujući svojoj najsuvremenijoj novoj platformi, inovativnim novim tehnologijama u kombinaciji s brojnim dizajnerskim značajkama koje su prvi put viđene na Opel Experimental konceptnom automobilu, novi Grandland udobno sjedi na čelu Opelovog SUV portfelja, dok donosi novu razinu svih -električna sloboda za Opelovu stalnu strategiju elektrifikacije.