Dva modela njemačkog proizvođača iz Rüsselsheima nude veliki izbor motora: od benzinskih, dizelskih, 48V hibridnih, plug-in hibridnih do čisto električnih. Pogledajte koji od ova dva modela ima na raspolaganju koje vrste pogonskih sklopova
Opel je održao hrvatsku premijeru svoja dva izuzetno atraktivna i popularna modela. U prvom slučaju se radi o malenom gradskom automobilu, predstavniku B-segmenta novoj Corsi, koja je sada modernija, digitalnija i raznolikija nego ikad. U drugom slučaju se radi o Astri Sports Tourer, obiteljskom i poslovnom karavanskom predstavniku C-segmenta.
Nova Opel Corsa
Najprodavaniji mali automobil, koji je proslavio svoju svjetsku premijeru prošle jeseni na sajmu IAA Mobility 2023. u Münchenu, impresionira svojim novim stilom uključujući karakterističnu masku marke Opel Vizor sprijeda i samouvjereno postavljenu pločicu s imenom straga. Najprodavaniji je to mali automobil 2021. i 2022. u Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu.
Što se Hrvatske tiče, Corsa je treći najprodavaniji model nakon dobivenih rezultata za veljaču 2024., s 322 prodana primjerka ili 3,6 posto domaćeg tržišta.
Najsuvremenije tehnologije čine vožnju opuštenijom. Opcijski potpuno digitalni kokpit – temeljen na platformi Snapdragon Cockpit iz Qualcomm Technologies – ima novi intuitivni infotainment sustav sa zaslonima u boji osjetljivim na dodir veličine do 10 inča. Prilagodljivo Intelli-Lux LED matrično svjetlo bez blještanja, koje je Corsa donijela u segment malih automobila 2019., dodatno je razvijeno i sada se sastoji od 14 LED elemenata.
S pogonskim jedinicama u rasponu od potpuno električnih do hibridnih i visoko učinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem (ICE), nova Corsa stoga kupcima nudi široki izbor pogonskih sklopova bez premca.
'High tech' se također može pronaći ispod haube. Potpuno električna Corsa Electric sada je dostupna sa snažnijim motorom kao i novom baterijom od 51 kWh koja omogućuje domet vožnje do 405 kilometara u WLTP ciklusu. Osim toga, nova Corsa je postala i prvi Opel s 48-voltnim hibridnim sustavom.
Sustav ima litij-ionsku bateriju koja se automatski puni u određenim uvjetima vožnje i nove 1,2-litrene trocilindrične benzinske motore s turbopunjačem sa 100 kW/136 KS i 74 kW/100 KS kao dodatnu opciju za Corsu koji su posebno razvijeni za hibridnu primjenu. Motori su povezani s novim elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i električnim motorom od 21 kW/28 KS.
Za one koji žele hibridnu verziju tu je Corsa Edition 1.2 100 KS eDCT6 koja kreće po cijeni od 24.194 eura (što je 1650 eura više u odnosu na 74 kW/100 KS AT verziju).
Kupci koji preferiraju konvencionalni pogonski sklop (motor s unutarnjim sagorijevanjem) mogu naručiti najprodavaniji mali automobil po prilično atraktivnoj cijeni. Tako ulazni model Corsa Edition 1.2 75 KS MT5 dolazi po cijeni od 19.400 eura. Ispod haube, varijantu ovog osnovnog modela pokreće učinkoviti benzinski motor od 55 kW/75 KS (potrošnja goriva prema WLTP: 5,4-5,3 l/100 km, emisija CO2 120 g/km; oboje kombinirano).
Bogata oprema
Svaka nova Corsa već ima brojne tehnologije i sustave pomoći u vožnji kao standardnu opremu. Popis uključuje upozorenje na prednji sudar s automatskim kočenjem u nuždi i detekcijom pješaka; pomoć pri održavanju trake; i upozorenje na pospanost. Dodatni elektronički 'pomagači' čine vožnju i manevriranje sigurnijim i opuštajućim. Ponuda se proširuje na bočne štitnike i novu panoramsku stražnju kameru visoke rezolucije. Dizajn nove Corse također je moderniji i elegantniji, s nepogrešivim Opel Vizorom na prednjem dijelu i pločicom s imenom koja se ponosno nalazi u sredini vrata prtljažnika.
Kupci koji vole voziti električno i bez lokalnih emisija mogu birati između dva potpuno električna pogona Corse Electric Edition: nova opcija s baterijom kapaciteta 51 kWh sa 115 kW/156 KS i dometom do 405 km, kreće od 36.800 eura.
S druge strane slabija, provjerena varijanta s baterijom kapaciteta 50 kWh sa 100 kW/136 KS i poboljšanim dometom do 357 kilometara (WLTP); i s 260 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog iz mirovanja, kreće po cijeni od 34.800 eura. Naravno, u obje verzije možete konkurirati za državne poticaje za energetski učinkovita vozila u iznosu od 9000 eura za BEV vozila, pa je u tom slučaju cijena i više nego prihvatljiva.
Uz uobičajenu standardnu opremu Corse, električne verzije imaju digitalni informacijski centar za vozača, multimedijski radio (kompatibilan s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto) sa zaslonom u boji osjetljivim na dodir, automatsku kontrolu klime, ugrađeni punjač od 7,4 kW, regenerativno kočenje, toplinska pumpa i 16-colni 'Diamond Cut' naplatci od lake legure.
Zahvaljujući brojnim novim značajkama, Corsa također stvara modernu atmosferu ugode u unutrašnjosti. Vrhunac je opcijski potpuno digitalni kokpit s novim infotainmentom (ovisno o varijanti modela) uključujući integriranu platformu kokpita Snapdragon tvrtke Qualcomm Technologies. Po prvi put bežični pametni telefoni kompatibilni s Apple CarPlay i Android Auto mogu se povezati putem multimedijskog sustava i puniti bežično.
Opel Astra SportsTourer
Opel Astra, peterovratni hatchback modela C-segmenta, je dobio i svoju karavansku verziju, pod nazivom SportsTourer još sredinom 2022. godine. Konačno je sada ova verzija stigla i kod nas s visoko učinkovitim benzinskim i dizelskim motorima, plug-in hibridnim varijantama i kao čisto električna izvedba.
Nova Astra SportsTourer također nastavlja Opelovu uspješnu tradiciju kompaktnih karavana, koja je započela prije otprilike 60 godina s Kadettom Caravanom, prvim takvim automobilom u ovoj klasi njemačke marke.
Raspon snage od 81 kW (110 KS) do 96 kW (130 KS) s benzinskim i dizelskim varijantama i do 133 kW (180 KS), a kasnije i do 165 kW (225 KS) izlazne snage sustava plug-in hibridne varijante (WLTP potrošnja goriva1: 5,9-1-1 l/100 km kombinirano, 133-25 g/km CO2).
Novu Astru SportsTourer Electric pokreće električni motor snage 115 kW (156 KS) i snažnih 270 Nm maksimalnog okretnog momenta – oba dostupna od prvog dodira papučice akceleratora osiguravajući žustro pokretanje i uvjerljivo ubrzanje. I dok su mnogi drugi električni automobili ograničeni na 150 km/h ili 160 km/h, nova Astra Electric ima najveću brzinu od 170 km/h. Ovisno o preferencijama u vožnji, vozači Astre SportsTourer Electric mogu birati između tri načina rada Eco, Normal i Sport.
Energija se skladišti u litij-ionskoj bateriji od 54 kWh. 102 ćelije baterije smještene su u 17 modula i osiguravaju da nova Astra Electric može prijeći do 416 km lokalno bez emisija u skladu s WLTP. Inženjeri su pridavali veliku važnost učinkovitom pakiranju i uspjeli su osigurati uzoran domet s kompaktnom veličinom baterije. Nova Astra SportsTourer Electric zahtijeva samo 12,7 kWh električne energije na 100 km (14,9 kWh prema WLTP), što je čini ne samo savršenim, učinkovitim vozilom za svakodnevnu upotrebu, već i idealnim suputnikom koji štedi vrijeme na dužim putovanjima.
Astru SportsTourer Electric kada treba ponovno napuniti, to znači samo kratko 'zaustavljanje' na mjestu za punjenje. Astra Electric može se napuniti do 80 posto kapaciteta baterije za oko 30 minuta na postaji za brzo punjenje istosmjernom strujom od 100 kW. Uz to, potpuno električna Astra standardno je opremljena trofaznim ugrađenim punjačem od 11 kW za zidnu kutiju kod kuće.
Baterije su praktično smještene u podvozju – tako da se ne gubi mjesto za putnike i prtljagu u unutrašnjosti. Čak i s podignutim stražnjim sjedalima, Astra SportsTourer Electric nudi 516 l prtljažnog prostora u prtljažniku – s preklopljenim sjedalima, kapacitet se povećava na do 1553 l. Još jedna prednost: nizak položaj baterije također daje Astri SportsTourer Electric siguran i čvrst položaj na cesti.
Fleksibilnost: praktičan prtljažnik s 'Intelli-Space' podesivom podnicom
S dimenzijama od 4642 x 1860 x 1480 mm (D x Š x V) i visinom utovara od oko 600 mm, praktična nova Astra SportsTourer u sektoru karavanskog tržišta pokazuje tipičan talent marke za učinkovit ukupni izgled. Međutim, ukupna duljina je 60 mm kraća nego kod prethodnog modela, zahvaljujući posebno kratkom prednjem prevjesu i unatoč 70 mm dužem međuosovinskom razmaku od 2732 mm (57 mm duži od onog kod nove Astre hatchback).
Prtljažnik nove Astre SportsTourer nudi do oko 600 litara korisnog prostora za pohranu s uspravnim naslonima stražnjih sjedala i do 1634 l kada su preklopljeni – dovoljno prostora za smještaj, na primjer, transportne kutije za psa srednje veličine.
Osim toga, kada su nasloni stražnjih sjedala djeljivi u omjeru 40:20:40 (standardna oprema) preklopljeni, pod je potpuno ravan. Čak i sa svojom podnom litij-ionskom baterijom, plug-in hibridne varijante i dalje nude praktične zapremine tereta veće od 516 l odnosno 1553 l.
Prvi Opel karavan s Vizorom i dvobojnom bojom
Zajedno sa svojim hatchback bratom s pet vrata, iznimno elegantna Astra SportsTourer prava je dizajnerska izjava i Opelov prvi karavan koji tumači odvažnu i čistu dizajnersku filozofiju marke. No unatoč svim emocijama, novi Sports Tourer zadržava snagu i praktičnost svojih prethodnika. Nadalje, nova Astra SportsTourer opcijski je dostupna s dvobojnom bojom. Kontrastna boja krova čini da pridošlica izgleda još vitkije i duže.
Novo lice marke Opel Vizor slijedi Opelov kompas gdje se okomite i vodoravne osi – oštar nabor na poklopcu motora i grafika dnevnih svjetala u obliku krila – sijeku s amblemom Opel Blitz u sredini.
Jedinstvena prednja svjetla Intelli-Lux LED® Pixel Light
Protežući se preko prednje strane, Vizor također neprimjetno integrira tehnologije kao što su prilagodljiva prednja svjetla Intelli-Lux LED® Pixel Light i prednja kamera. Sustav bez odsjaja sa 168 LED elemenata dolazi iz Opelovih vodećih modela Insignije i Grandlanda i vodeća je značajka u klasi među kompaktnim i automobilima srednje veličine.
Gledano sa strane, Astra SportsTourer izgleda posebno dinamično dok se straga Opelov kompas ponavlja središnje postavljenim Blitzom, okomito postavljenim visoko postavljenim kočnim svjetlom i posebno tankim LED stražnjim svjetlima.
Inovacija iznutra: potpuno digitalni Pure Panel kokpit
I unutrašnjost je napravila veliki korak naprijed, prema krilatici 'detox to max'. Potpuno digitalno Pure Panel sučelje čovjek-stroj (HMI) nudi korisnicima čisto, intuitivno iskustvo. Upravljanje je putem ekstra širokog zaslona osjetljivog na dodir, baš kao kod pametnog telefona.
Važne postavke kao što je kontrola klime i dalje se mogu odabrati izravno putem samo nekoliko prekidača. Nova generacija multimedijskih infotainment i sustava povezivanja može se povezati s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto putem kompatibilnih pametnih telefona.
Vozač također ima podršku vrhunskih sustava pomoći, kao što su Intelli-HUD head-up zaslon i Intelli-Drive.
Izvanredna udobnost sjedenja tipična je za Opel. Razvijena unutar tvrtke, prednja sjedala nove Astre Sports Tourer certificirana su od strane Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampanja za zdrava leđa ili AGR). Ultra-ergonomska sjedala najbolje su što kompaktna klasa može ponuditi, sa širokim rasponom opcijskih podešavanja, od električnog nagiba do elektro-pneumatske lumbalne potpore. U Nappa koži, oni čak nude ventilaciju i masažu za vozača i suvozača, te grijanje straga kao i sprijeda.
Što se cijena tiče, Opel u Hrvatskoj nudi Astru SportsTourer Edition 1.2 110 KS MT6 po cijeni od 27.407 eura. Za ljubitelje dizelskog pogona tu je Astra SportsTourer Edition 1.5DTH 130 KS AT8 po cijeni od 32.228 eura. Slijedi plug-in hibridna verzija Astra SportsTourer PHEV GS Line ukupne snage 180 KS po cijeni od 44.675 eura. I naravno, čisto električnu verziju Astra SportsTourer Electric 115 kW (156 KS) po cijeni od 45.500 eura.
Treba reći i kako ove dvije posljednje verzije ulaze u konkurenciju za poticaje države za energetski učinkovita vozila, pa su u tom slučaju cijene još atraktivnije.