reli ikona

Prije 40 godina, Lancia osvojila svoje peto Svjetsko prvenstvo konstruktora s legendarnim Rallyjem 037

11.10.2023 u 07:49

Bionic
Reading

S 15 svjetskih prvenstava u reliju (WRC), tri svjetska prvenstva konstruktora u izdržljivosti (WEC), jednom pobjedom na 1000 Miglia, dvije Targa Florio i jednom Carrera Panamericana, Lancia je i dalje najuspješnija marka svih vremena u reliju

Prije točno 40 godina ostvaren je fantastičan trijumf za talijansku marku Lancia. Naime, 7. listopada 1983. predstavlja doista nezaboravan datum za marku Lancia, neizbrisiv dan u očima i srcima svih zaljubljenika u utrke: Lancia Rally 037 trijumfira na reliju Sanremo i osigurava svoj peti naslov svjetskog prvaka konstruktora u svojoj povijesti dvije utrke do kraja.

'Lancia Rally 037 u potpunosti utjelovljuje duh marke, sastavljen od radikalnih geometrijskih oblika, u kombinaciji s elegantnim i ekskluzivnim dizajnom, dajući život automobilu koji je uvijek spreman svladati svaku prepreku: karakteristike koje su omogućile automobilu da postane dio kolektivnog nesvjesnog. Pobjeda ostvarena prije točno 40 godina danas ostaje povijesni trenutak za Rally i posvetila je model u panteon besmrtnih svjetskih automobila. Nije slučajnost da je Lancia Rally 037 jedan od devet automobila koji su inspirirali dizajn naših budućih modela.' izjavio je Luca Napolitano, izvršni direktor marke Lancia.

Lancia Rally 037 Evo 2 Grupa B Izvor: Ostale fotografije / Autor: landairsea

Zapanjujuće postignuće za pozornicu koju je u potpunosti 'potpisao' talijanski brend, koji je imao četiri automobila u prvih pet finalnih pozicija: s Markku Alenom, Walterom Röhrlom i Attiliom Bettegom, te mladim Mikijem Biasionom koji je završio peti za volanom Lancie Rally 037 - Jolly Club.

Stražnji pogonom protiv 4x4 konkurencije

Pravi podvig, imajući u vidu tehničke vrijednosti i snagu konkurentskih modela: za razliku od svojih izazivača, koji su se već mogli osloniti na motor s pogonom na sva četiri kotača, Lancia Rally 037 zapravo je imala motor sa stražnjim pogonom. Nije iznenađujuće, 40 godina kasnije, ovo ostaje postignuće koje se nikad nije ponovilo u povijesti utrka.

Pobjeda u Sanremu označila je početak zlatnog doba za model: u vrlo kratkom vremenu Lancia Rally 037 uspjela je očarati milijune obožavatelja diljem svijeta. Uz Svjetsko prvenstvo konstruktora, osvojio je drugo mjesto u Svjetskom prvenstvu vozača s Walterom Röhrlom te na Europskom i Talijanskom prvenstvu s Mikijem Biasionom, koji se nedugo potom također natjecao pod oznakama službenog Lancia Martini tima.

Premijera cestovne verzije na 59. sajmu automobila u Torinu

Povijest Lancia Rally 037 jedna je od izvrsnosti u talijanskom automobilskom sportu.

Službeni debi dogodio se 1982. godine, na 59. sajmu automobila u Torinu s cestovnom verzijom. Sadržao je 205 KS, rasplinjač s dvostrukim tijelom i superpunjenje preko volumetrijskog kompresora, automobil je dizajniran u iščekivanju ulaska u svijet relija.

Ukupno je proizvedeno 200 jedinica da bi se dobilo odobrenje tipa kao trkaći automobil grupe B.

Lancia Rally, poznatija po svojoj dizajnerskoj oznaci '037', zapravo je bila čisti sportski automobil u svakom detalju: svojim 'funkcionalnim" odvažnim oblicima, i sprijeda i straga, i uglatim 'kaležom' koji ju je učinio ikonom okupljanja. Jasno je da se temeljio na Beta Montecarlo, kompaktnom coupeu sa središnjim motorom sa sportskim osjećajem, karakterističnim za 70-e.

Lancia Rally 037
  • Lancia Rally 037
  • Lancia Rally 037
  • Lancia Rally 037
  • Lancia Rally 037
  • Lancia Rally 037
    +2
Lancia Rally 037 Izvor: Ostale fotografije / Autor: Lancia

Uzimajući tu osnovu kao polazište, sve na Lancia Rally 037 automobilu pridonijelo je njegovom sportskom duhu: njegov agresivni stil; njegov brutalan i učinkovit karakter. Minimalistički i racionalan interijer bio je suština natjecanja, dok su neki od aerodinamičkih 'dodaci' na stupu i repu - uključujući upečatljivi stražnji spojler - još više podigli njegovu izvedbu.

Neukrotivi duh njegove originalne mješovite strukture opremljen je čistom klasom, zbog njegove istovremeno agresivne i elegantne karoserije koja je mogla potisnuti značajan aerodinamički teret prema tlu. Za maksimalnu učinkovitost izrađen je od poliestera s ojačanjima od stakloplastike, dok su se dva lagana poklopca motora, preko motora i prtljažnika, mogla potpuno rastaviti.

Taj vrlo uravnotežen spoj dva tako različita duha koji je već prisutan u legendarnom Stratosu učinio je Lanciu Rally 037 jednim od devet kultnih automobila u povijesti marke koji su inspirirali buduće modele, počevši od Lancie Pu+Ra HPE, manifesta marke za sljedećih 10 godina. To je potpuno električni konceptni automobil koji utjelovljuje viziju marke u smislu dizajna, unutarnjeg osjećaja doma, održivosti, elektrifikacije i tehnologije bez napora. U konceptu Lancia Pu+Ra HPE doista se može pronaći dizajn sa stalnom međuigrom između čistoće i radikalnosti koji snažno podsjeća na bit Lancia Rally 037.