Ova maratonska utrka će biti testni poligon i laboratorij ideja za Daciju. Bit će to prilika za testiranje i isprobavanje novih pametnih rješenja 'à la Dacia', u smislu vanjskih funkcionalnosti, ali i u smislu izbora energije
Dacia je danas potvrdila da će se od 2025. kao proizvođač natjecati u Svjetskom reli-raid prvenstvu (World Rally-Raid Championship), koje će kulminirati na Dakaru, ultimativnom testu izdržljivosti i robusnosti. Dakar, nesvakidašnja ljudska avantura, okuplja više od 60 nacionalnosti i 500 avanturista na jedinstvenom natjecanju svake godine, više od 40 godina.
Dakar je savršena ilustracija ravnoteže između 'racionalnog' i 'emocionalnog' koja leži u srcu Dacijine DNK.
Rally-raid je ljudska i sportska avantura, jasno u skladu s teritorijem marke Dacia: to je robusna avantura na otvorenom za volanom prototipa s pogonom na 4 kotača koji je razvijen da se nosi s najekstremnijim uvjetima; to je eko-pametna avantura, s Dacijinim trkaćim automobilom na sintetičko gorivo, i bitna, ali cool avantura s ambicioznim ciljem.
Reli Dakar bit će testni poligon i laboratorij ideja za Daciju. Bit će to prilika za testiranje i isprobavanje novih pametnih rješenja 'à la Dacia', u smislu vanjskih funkcionalnosti, ali i u smislu izbora energije.
Prije prihvaćanja izazova sezone 2025., Dacijini prototipovi bit će stavljeni na test već 2024. na U Maroku na Rallye du Maroc.
Dacia na reli Dakru 2025.
'Dacia i Dakar savršeno odgovaraju! Ne samo da je ovo test Dacijine istinske robusnosti, to je i dokaz naše predanosti mobilnosti s niskom razinom ugljika. Jako smo uzbuđeni što ćemo sudjelovati u Dakaru s tehnologijom sintetičkog goriva. Dacia, uz najbolji tim i vozače u igri, ozbiljni su konkurenti za rally.' rekao je Denis Le Vot, izvršni direktor Dacije.
Dacia se oslanja na robusnu i iskusnu tehničku bazu
Dacia će pristupiti ovom uzbudljivom projektu oslanjajući se na vještine Renault Grupe i oslanjajući se na britansku grupu za motorizam i inženjering, Prodrive, čije je iskustvo u razvoju prototipova za rally-raid je svjetski poznato.
Već gotovo 40 godina, Prodrive je jedan od glavnih igrača u motorsportu diljem svijeta, pomažući vodećim markama da osvoje brojna međunarodna prvenstva.
Prodrive je uključen u Dakar Rally i Rally-Raid od 2020. godine, sudjelujući u posljednja tri Dakar relija s automobilima koje su dizajnirali i kojima upravljaju njihovi timovi, postigavši ukupno drugo mjesto 2022. i 2023. sa Sébastienom Loebom, koji je sada dio novog Dacia tima.
Sébastien Loeb i Cristina Gutierrez Herrero bit će vozači Dacije
Španjolska vozačica relija Cristina Gutierrez Herrero postala je prva Španjolka u kategoriji automobila koja je završila reli Dakar 2017. Sa samo 31 godinom već je sudjelovala na 7 relija Dakar između 2017. i 2023. Cristina je također bila prvakinja u reliju all-terrain za sve terene (ženska kategorija) u Španjolskoj od 2012. godine.
Francuski reli vozač Sébastien Loeb, 49, osvojio je Svjetsko prvenstvo u reliju 9 puta zaredom od 2004. do 2012. On je jedan od najuspješnijih vozača motorsporta i često se smatra najvećim reli vozačem svih vremena.
Loeb je na Dakaru sudjelovao od 2016. Od 2021. sudjelovao je na Dakar Rallyju za volanom Bahrain Raid Xtreme Huntera koji je dizajnirao i vodio britanski tim Prodrive. Priča o uspjehu između Sébastiena Loeba i Prodrivea sada će se nastaviti za volanom Dacije.
Dacia prototip će pokretati sintetičko testno gorivo koje isporučuje Aramco
Prototip Dacia pokretat će sintetičko testno gorivo koje isporučuje Aramco, svjetski lider u energetskom i kemijskom sektoru.
Aramcova rješenja za sintetička goriva proizvode se kombiniranjem obnovljivog vodika s 'uhvaćenim' CO2, što rezultira gorivom s niskim udjelom ugljika koje je kompatibilno s današnjim motorima.
Reli Dakar idealan je poligon za testiranje ove tehnologije za marku Dacia.