SVJETSKA PREMIJERA

Renault predstavio novi Master: Sljedeća generacija višeenergetskog aerovana

21.11.2023 u 17:02

Bionic
Reading

Nova multi-energetska platforma koja pokriva sve potrebe s dizel Blue dCi motorima od 105 do 170 KS (znatno smanjujući emisiju CO2 i potrošnju), električnim motorima od 96 kW (130,6 KS) ili 105 kW (143 KS) i baterijama od 40 ili 87 kWh koje pružaju više od 410 km WLTP dometa, plus vodikova verzija

Kao što je i najavljeno, Renault je danas održao svjetsku premijeru svog potpuno novog kombija Mastera. Od 1980. godine prodao više od 3 milijuna Mastera, a od početka ih proizvodi u Batillyju, u istočnoj Francuskoj. Bogata povijest i uspjeh modela tijekom ovih 40 i više godina i tri generacije rangirali su ga kao dugogodišnjeg lidera u svojoj kategoriji u Europi. Renault Master kombiji se nalaze na cestama u više od 50 zemalja, uključujući nekoliko u Južnoj Americi od 1990. Četvrta generacija Renault Mastera spremna je nastaviti svoj uspjeh.

Novi Master, koji će biti dostupan od proljeća 2024., dizajniran je da ide dalje, nosi više i košta manje. To je savršeni Aerovan nove generacije, višestruke energije.

Vanjski dizajn

Dizajn novog Renault Mastera dodaje snažnu osobnost, dopadljiv izgled i moderan dojam svakodnevnim obavezama svakog profesionalca.

Novi Renault Master Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault Nederland

Ovaj kombi također zrači pouzdanošću, izdržljivošću i sigurnošću. Njegovo masivno lice umnogome objašnjava njegovo uvučeno držanje. A uključuje Renaultov novi logotip i iznimno velika full-LED prednja svjetla u prepoznatljivom nizu u obliku slova C oko zadivljujuće rešetke. Umetak u obliku slova U ispod rešetke može biti zrnasto crn ili, na vrhu linije, iste boje kao karoserija. Kupci imaju izbor od 7 standardnih boja karoserije i preko 300 posebnih nijansi.

Proporcije su pomno usklađene kako bi se postigao pravi balans za svaki tip tijela. Stražnji dio je uži kako bi se optimizirala aerodinamika, ali su stražnji otvor i prostor za teret unatoč tome iznimno veliki. Stražnji prozor je asimetričan – tipična značajka Mastera – a stražnja svjetla imaju prepoznatljiv uzorak u obliku slova C poput onih sprijeda.

Puno je rada uloženo u percipiranu kvalitetu i čvrstoću. Činjenica da je svaka bočna ploča jedan dio, na primjer, pridonosi čvrstom izgledu – posebno u dužim verzijama – i one su posebno krute pa se neće savijati. Percipirana kvaliteta u tovarnom prostoru također je viša, sve do skošenja, pojačanja i ostalih detalja.

Izvanredna količina rada uložena u aerodinamiku novog Renault Mastera stavlja njegovu učinkovitost na vrh njegove klase, bez obzira na energiju koju koristite. Njegov koeficijen otpora zraka je više od 20 posto niži i znatno ispod onog prethodne generacije i svih sadašnjih rivala.

Čak su i najmanji detalji pomogli: poklopac motora je kraći, vjetrobransko staklo je više naprijed i nagnuto, retrovizori, kanali za dovod zraka u braniku i nagib krova su aerodinamični, a stražnji dio je uži. A oštrija aerodinamika također je poboljšala akustičnu udobnost u kokpitu.

Budući da je vozilo preveliko za zračni tunel koji Renault obično koristi, u Saint-Cyru su studije aerodinamičkog razvoja provedene pomoću modela u mjerilu od 83 posto. Kombiji pune veličine zatim su testirani u tunelu izgrađenom za procjenu aerodinamike zrakoplova.

Sav ovaj rad poboljšao je učinkovitost na vrlo stvaran način. Emisija CO2 novog Renault Mastera znatno je niža za 39 g/km i sada ispod granice od 200 g/km. Njegova izvanredna aerodinamika također značajno smanjuje potrošnju u električnim verzijama s 20 posto poboljšanja u odnosu na trenutni Master.

Unutrašnjost

Već prema prvim slikama, primjetno je da je visokokvalitetni interijer novog Mastera sličan onom u osobnim vozilima. Armaturna ploča u obliku slova S okrenuta prema vozaču doprinosi prostranosti unutrašnjosti. Materijali su otmjeni, a 10-inčni zaslon – koji dolazi kao standard u cijeloj liniji – dodaje vizualno ugodan high-tech dodir. Tamne presvlake pojačavaju osjećaj čahure u ultramodernom kokpitu. Upravljač je iz kolekcije putničkih vozila, a možete podesiti njegovu visinu i dubinu kako biste pronašli pravi položaj za sebe. Automatske verzije sada imaju poluge mjenjača na upravljaču, čime se otvara još više prostora na središnjoj konzoli.

135 litara ukupnog prostora za spremanje stvari u kabini (+ 25 posto) ovu generaciju svrstava u vodeću poziciju na tržištu. Sve što vam treba stat će u kokpit novog Mastera: u jedan od brojnih odjeljaka na armaturnoj ploči, bočne držače za čaše, ladice pretinca za rukavice, utor u stropu kabine i dvije razine za pohranu u vratima.

Novi Renault Master bez napora se pretvara u ured na kotačima. Naslon srednjeg sjedala preklopi se u stol, u bazi se nalazi utor za pohranu prijenosnog računala, a tu su i USB-C priključci za napajanje uređaja. Svaki detalj namijenjen je intenzivnoj svakodnevnoj uporabi. Neabrazivni i čvrsti rubovi sjedala obloženi TEP-om, na primjer, olakšavaju ulazak i izlazak iz kombija – i izgledat će besprijekorno dok se mjeseci pretvaraju u godine. Bogat izbor sjedala uključuje varijante ovjesa i zakretanja, individualna sjedala i tri vrste klupa (dvije tkanine i jedna TEP).

Višeenergetska platforma

Bez obzira na pogon koji odaberu, kupci novog Mastera voziti će najučinkovitije vozilo u svojoj kategoriji (u trenutku predstavljanja novog Mastera, u studenom 2023.). To će im smanjiti operativne troškove, a njihova će kombija moći nositi više korisnog tereta (do 2 tone).

Sve su inačice izrađene na istoj tekućoj traci, što pruža veliku fleksibilnost u rješavanju zahtjeva za prilagodbu. Novi Renault Master jedino je vozilo u svojoj klasi koje se proizvodi u Francuskoj: tri energetske verzije i sve karoserije dolaze iz iste linije u Batillyju (blizu Metza, u istočnoj Francuskoj). Pogonski sklopovi i mjenjači proizvode se u Francuskoj, baterije se sklapaju u Francuskoj, a 84 posto dobavljača ima sjedište u Francuskoj.

Dizelski Blue dCi motori

Četiri Diesel Blue dCi pogonska sklopa, snage 105, 130, 150 ili 170 KS, dostupna su uz novi Master. Troše znatno manje (u prosjeku 1,5 l manje na 100 km) i ispuštaju manje CO2 (39 g manje po km, ispod 200 g/km). Prijenosom se može upravljati konvencionalnim ručnim mjenjačem ili posebno učinkovitim novim 9-stupanjskim automatskim EAG9 pretvaračkim mjenjačem.

Električni pogon

Potpuno električne verzije novog Renault Mastera pokreće motor od 96 kW (130,6 KS) ili 105 kW (143 KS), u oba slučaja isporučujući okretni moment od 300 Nm. Prvi radi na bateriji od 40 kWh i ima WLTP domet od 180 km, a drugi na bateriju od 87 kWh s više od 410 km WLTP dometa.

Kao rezultat toga, novi Renault Master može se pohvaliti rekordno velikom nosivošću (1625 kg u kombiju za koji je potrebna vozačka dozvola B kategorije), dometom (više od 410 km WLTP) i vučnom snagom (2,5 tona). Njegova potrošnja ostaje razumna, na WLTP standardiziranih 21 kWh/100 km s velikom baterijom od 87 kWh, zahvaljujući sustavu upravljanja toplinom baterije. Brzo punjenje istosmjernom strujom od 130 kW dodaje 229 km dometa u 30 minuta. Kućni punjač izmjenične struje od 22 kW puni bateriju s 10 na 100 posto za nešto manje od 4 sata.

Vodikov pogon

Novi Renault Master također je dizajniran za ugradnju vodikovog H2-Tech motora i gorivne ćelije u budućnosti.

Tehnologija

Novi sustav dinamičke kontrole kočenja s servo potpomognutim u novom Renault Masteru održava učinkovitost kočenja i osjećaj papučice istim bez obzira na težinu kombija. Također ranije aktivira sustav automatskog kočenja u nuždi (vrijeme odziva podijeljeno je s dva) i poboljšava regeneraciju, produžujući doseg električnih vozila.

Skup od 20 sustava pomoći u vožnji novog Renault Mastera povećava sigurnost za ljude ui oko njega. Njegove aktivne sigurnosne značajke su u stanju visoke pripravnosti, a uključuju bočnu stabilnost, automatsko kočenje u nuždi i sustave za pomoć pri stabilnosti prikolice. I dolazi s Intelligent Speed Assistom, koji pomaže vozaču da ostane unutar ograničenja brzine.

Novi Renault Master dostavna vozila imat će mogućnosti Vehicle-to-Load (V2L) i Vehicle-to-Grid (V2G). To uključuje punjenje drugih uređaja iz utičnice u kokpitu ili teretnom prostoru, kao i adaptere za priključivanje električnih alata, računala i drugih uređaja u utičnice punjača. Također možete napajati dijelove karoserije izrađene po narudžbi (odjeljke za hlađenje, automatska stražnja vrata, sustave dodatnog grijanja ili klimatizacije, itd.) izravno iz baterije.

Novi Master također će moći napajati energiju iz svoje baterije u mrežu (V2G) pomoću dvosmjernog punjača.

Povezivost

Novi Master tvornički je opremljen digitalnim kombijem sa svim značajkama za poboljšanje njegovih performansi. Multimedijski sustav OpenR Link – najintuitivniji na tržištu – dolazi kao standard uz svaki model. Uključuje 10-inčni zaslon te žične i bežične Android Auto i Apple CarPlay veze za repliciranje zaslona pametnog telefona. Ovaj je sustav također pametan i skalabilan: s vremenom će se proširiti kako bi obuhvatio nove funkcionalnosti, s besplatnim bežičnim ažuriranjem (poput ažuriranja pametnog telefona) za više od 20 kalkulatora, tijekom 5 godina.

OpenR Link s ugrađenim Googleom: povezaniji i učinkovitiji

Ovo je prvi put da je ultramoderni OpenR Link sustav s Googleovim ugrađenim mogućnostima dostupan u LCV-u. Što znači da će vozači imati pristup navigacijskim mogućnostima Google Maps, katalogu aplikacija Google Play i glasovno upravljanom Google Assistantu koji je izravno integriran u nadzornu ploču.

Vozači novog Mastera mogu povezati sustav sa svojim Google računom – poput pametnog telefona – za optimalno online iskustvo. Modularno sučelje prema zadanim postavkama prikazuje Google karte i možete dodati dva widgeta (izbor uključuje glazbu, telefon, Google pomoćnika, vozilo, datum i vrijeme, tlak u gumama i više). Zatim možete koristiti traku izbornika s lijeve strane zaslona za jednostavno kretanje kroz svemire (početni zaslon/Google karte, glazba, aplikacije, vozilo). Kokpit također ima bežični punjač za pametni telefon kako bi se izbjeglo gomilanje kabela.

Google Assistant za dodatnu udobnost tijekom cijelog radnog dana

OpenR Link je jednostavan, intuitivan i radi kao tablet. S njim možete komunicirati pomoću zaslona osjetljivog na dodir ili glasa putem Google Asistenta (na primjer, ako želite slušati glazbu). Također možete koristiti ovog hands-free virtualnog asistenta za slušanje vijesti, provjeru vremenske prognoze, podešavanje klimatizacije ili uključivanje ili isključivanje odmrzivača, na primjer, bez skretanja pogleda s ceste. Ako svoj Google račun povežete s OpenR Linkom, Google pomoćnik također može biti proaktivan – na primjer, predložiti odredište na temelju vaših navika.

  • +25
Novi Renault Master Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Praktične aplikacije za profesionalce

Dostupne na Google Playu, određene aplikacije pokazale su se vrlo korisnima za svakodnevnu profesionalnu upotrebu:

Vivaldi preglednik, za pristup internetu i mogućnost pregleda e-pošte i privitaka na 10" zaslonu, uređivanje dokumenata, gledanje vodiča na YouTubeu tijekom pauze za ručak. 10" zaslon u kombinaciji s Vivaldi preglednikom čini ovo učinkovitom alternativom korištenju pametni telefon. Vivaldijeva početna stranica postavljena je s izravnim poveznicama na Gmail, Outlook, Pack Office i Renault e-vodič za dodatnu pogodnost. Korisnik može personalizirati svoje favorite za brzi pristup kao na tabletu ili računalu.

EasyPark za rješenja za plaćanje javnih parkirališta i doživljaj jednostavnosti i učinkovitosti rješenja za parkiranje. Pomoću ove aplikacije korisnici plaćaju točnu naknadu za parkiranje izravno na multimedijskom zaslonu OpenR Link. Započnite parkiranje jednostavnim klikom na zaslon i proces se neprimjetno završava kada se otkrije da se vozilo kreće.

Ne zaboravimo Waze, za redovite članove zajednice. No to nije sve: nove aplikacije neprestano se dodaju u katalog.

Lako gospodarsko vozilo sljedeće generacije

Novi Renault Master lansirat će se s punom linijom koja pokriva sve profesionalne zahtjeve. Sastojat će se od 20 silueta u rasponu od 11 do 22 kubična metra, s 40 mm širim otvorom na kliznim bočnim vratima i 100 mm dužim prtljažnim prostorom – najdužim u kategoriji. Njegova veća nosivost, duljina, širina i volumen čine ga idealnim kombijem i redefiniraju praktičnost u svojoj klasi.

U proizvodnim pogonima dostupno je 20 baza za konverziju, gdje radionice mogu izravno izvršiti niz izmjena (dodavanje kipera, produbljivanje kokpita, povećanje volumena itd.). Ovaj katalog tvornički montiranih kompleta također skraćuje vrijeme isporuke i pojednostavljuje transportnu logistiku.

Kraći međuosovinski razmak i redizajnirana prednja osovina pružaju neviđenu upravljivost, uključujući izvanredan 1,5 metara kraći promjer okretanja. Novi Renault Master podiže upravljanje u gradovima na nove visine udobnosti. Kupci čak mogu odabrati verziju L3 za gradsku vožnju (L2 je osnovno vozilo, L3 je dostupan s pogonom na prednje i stražnje kotače, a L4 ima pogon na stražnje kotače).

Kao i kod svih električnih vozila u ponudi, novi Master uključuje elemente Renaultovog programa čovjek na prvom mjestu (human first), osmišljenog za pomoć timovima hitne pomoći u intervenciji na vozilu u slučaju nesreće:

  • QR kod za vatrogasce integriran je u karoseriju kako bi ih vodio u što bržem odgovoru;
  • vatrogasni pristup omogućuje punjenje visokonaponske baterije električnim verzijama kako bi se izbjegao rizik od izbijanja požara;
  • SD prekidač odvaja akumulator kako bi se radovi na vozilu mogli obavljati potpuno sigurno;
  • Baterija je smještena u posebnom, ojačanom okviru koji je štiti od svih vrsta udaraca.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'