intervju

Samia Hamitouche, šefica DS Automobilesa za Hrvatsku, otkriva koji su modeli hit na našem tržištu i zašto

27.12.2023 u 20:49

Bionic
Reading

Francuska premium marka DS Automobiles u listopadu 2023. proslavila je prvu godinu poslovanja na hrvatskom tržištu. Tim povodom razgovarali smo sa Samiom Hamitouche, direktoricom marke DS Automobiles za Hrvatsku

U 2024. godino obilježava se prvo desetljeće od osnutka marke DS Automobiles. Stvorena 2014., ova je francuska premium marka imala ambiciju utjeloviti svoje znanje u proizvodnji luksuznih automobila, naravno uz neizostavan francuski chic.

Gledano iz hrvatske perspektive, DS Automobiles u sastavu Stellantis grupe, u listopadu 2023. proslavili su prvu godinu otkako posluju na našem tržištu. Tim povodom smo razgovarali sa Samiom Hamitouche, direktoricom marke DS Automobiles za Hrvatsku.

U prodaji u Hrvatskoj imate tri modela (DS3, DS4 i DS7). Kako biste opisali brend DS Automobiles te koji dio tržišnog kolača ciljate, u postocima?

Ove smo godine u Hrvatskoj prvenstveno uveli novi francuski brend - DS Automobiles. Također, predstavili smo i tri nova DS modela.

DS Automobiles brend je koji predstavlja sinergiju luksuza, tehnologije i dizajna. Sve navedeno vidljivo je u svakom našem modelu. Inovacije, izvrsnost i avangarda, kao i francuski savor-faire, vrijednosti su koje obilježavaju znanje i umijeće korišteno u stvaranju naših modela kako bi pružili ugodu i luksuz svakom kupcu. Nije riječ samo o iznimnim proizvodima, već i o korisničkom iskustvu koje započinje vožnjom u jednom od DS modela.

DS simbolizira smjelost i inovativnost, a za cilj ima utjeloviti francusko znanje i umijeće luksuznog oblikovanja automobila.

Naši su modeli manji kompaktni SUV DS 3, DS 4 koji je prošle godine dobio nagradu za najljepši automobil i naravno SUV DS 7 koji je sinonim za umjetnost i profinjenost putovanja. Važno je napomenuti da od lansiranja, DS Automobiles stavlja elektrifikaciju u središte svoje strategije sa 100 posto elektrificiranim asortimanom koji se prodaje od 2019. Asortiman se sastoji od 100 posto električnog DS 3 E-TENSE, zajedno s DS 4 E-TENSE, DS 7 E-TENSE i DS 9 E-TENSE s plug-in hibridnim motorima snage 225 do 360 konjskih snaga. Svi modeli DS nude se s elektrificiranim pogonskim sklopovima, što predstavlja gotovo 50 posto volumena prodaje u 2023. godini.

Udio u premium segmentu zasad je 0,1 posto te smo zauzeli 10. mjesto. U narednim godinama planiramo ići prema udjelu od 0,2 posto.

U najavi je predstavljanje novih DS modela. Gdje se stvaraju i proizvode vaš modeli?

Brend DS rođen je u Parizu i svaki naš model i nastaje upravo u Parizu. Novi modeli proizvode se u Francuskoj, a model DS 4 i u Njemačkoj. Sinergija znanja i vještina vrlo je bitna kako bismo bili kvalitetni, tehnološki inovativni i prepoznatljivi. Sve to stvara se u DS design studiju u Parizu.

Na čelu inovacija, brend ubrzava i postaje 100 posto električan te nastavlja svoju uključenost u Formulu E. Od 2024. godine, DS Automobiles proširit će svoju ponudu prodajom 100 posto električne verzije DS 4. Zatim, predstavit će novi model koji ima neusporediv dizajn. Radi se o 100 posto električnom vozilu temeljenom na globalnoj platformi Stellantis STLA M. Opremljen je baterijom velikog kapaciteta, do 98 kWh za domet od više od 700 kilometara. Ovaj model nudit će izvanrednu tehnologiju i profinjenost, s tehničkim značajkama savršeno prilagođenim željama kupaca DS Automobiles. Razvoj se dovršava u Francuskoj.

Od 2024. DS Automobiles će proširiti svoju ponudu prodajom 100 posto električne verzije DS. Kad će svi vaši modeli biti potpuno električni?

Elektrifikacija je u središtu strategije brenda, kao i tehnologija E- Tense. Pod nazivom E-Tense u ponudi su 100 posto električna i plug-in hibridna vozila snage do 360 KS s pogonom na sva četiri kotača.

U 2024., u ponudi ćemo imati 100 posto elektrificiranu gamu, koja uključuje električna vozila, mild hibridna vozila i plug-in hibridna vozila. S obzirom na sada svima poznatu terminologiju, radi se o 100 posto elektrificiranoj gami svih modela.

Novi modeli koji će tek biti predstavljeni bit će 100 posto električni. No, o tome ćemo tijekom sljedeće godine.

Kakva je struktura prodaje DS-a u Hrvatskoj prema modelima? Preferiraju li vaše modele više žene ili muškarci i koja je ciljana grupa kupaca?

Godinu dana nakon uvođenja brenda smatram da su kupci svi, i žene i muškarci. Vrlo je važno da DS brend bude prepoznatljiv i da gradi svoju vrijednost. Kada svi, neovisno o spolu, znaju za brend, vrijednosti brenda, njegove prednosti i pogodnosti, onda znaju što odabrati. Dosadašnje iskustvo u DS-u pokazalo je da su marketinški ciljevi usmjereni i na žene i na muškarce, kao i na povezivanje visoke gastronomije i umjetnosti s našim modelima.

Naša vozila stvorena su za sve koji vole dizajn, profinjenost i nešto drugačije u odnosu na konkurenciju. Sam naziv DS, 'Different Spirit', upravo to najbolje i opisuje. Svaki je naš DS model poseban, kao što je nama i svaki kupac poseban. I da odgovorim na pitanje vezano za modele, najprodavaniji su DS 4 i DS 7.

Kakve financijske pogodnosti nudite i imate li model financiranja?

Povodom prve godine DS Automobiles u Hrvatskoj osigurali smo da svaki kupac ostvari uštedu prilikom kupovine vozila. Nadam se da su mnogi to i prepoznali. Uz to, važno je napomenuti da za sva naša vozila imamo 6 godina garancije i uslugu Only You. Navedena usluga osigurava svakom kupcu 100 posto mobilnost tj. nastavak putovanja bez obzira gdje se nalazi u Hrvatskoj i s kojim se problemom možda susretne. Najvažnije je da pružimo kvalitetnu uslugu, kako prodajnu tako i postprodajnu. I naravno, da kupac bude u središtu pažnje.

Model financiranja koji nudimo je plaćanje u tri jednaka obroka ili rate uz kamatu od 0 posto. Takav se model financiranja unazad par godina na našem tržištu pokazao vrlo dobro prihvaćenim od strane kupaca jer omogućava kvalitetno planiranje i raspoređivanje sredstava.

Koncept DS Store je mjesto distribucije vaših modela? Koliko imate takvih punktova u Hrvatskoj i planirate li širenje prodajno-servisne mreže kod nas?

DS Store-ova u svijetu ima 450. Kao i ostale europske metropole, Zagreb je napokon dobio ekskluzivan i prestižan prodajno-servisni centar, DS STORE Zagreb. Za brend DS koji ne nudi baš klasične modele, naš boutique DS Store kupcima pruža nešto novo i neuobičajeno. Prvi susret s DS-om treba biti originalan kao što su i sami modeli. Zato smo vodili računa o interijeru, vizualnim efektima Pariza, mirisu i muzici jer samo na taj način uz kvalitetnu uslugu možete stvarati priču o brendu i graditi lojalnost i prodaju.

  • +3
DS Automobiles Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Koliko za razvoj vaših budućih modela znači sudjelovanje u Formuli E? Koje su vaše komponente na tim bolidima od vitalnog značenja?

DS je bio među prvim proizvođačima koji su ušli u Formulu E još 2015., a od ove je godine započeo novo partnerstvo s Penske Autosportom te se avantura nastavlja sigurno do 2026. godine.

Formula E koristi se kao platforma za razvoj tehnologije električnih vozila i kao sredstvo za promicanje električne i održive mobilnosti, s ciljem prikazivanja potencijala električnih vozila i ubrzanja promjene prema zelenijem. To je i strategija brenda. Nadalje, sve što DS Performance nauči o softveru kroz Formulu E, korisno je znanje za razvojne timove koji rade na svim novim modelima.

Ovogodišnja proslava 100 utrka u Formuli E doista je prekretnica. Zahvaljujući brojnim pobjedama akumuliranim tijekom godina, ugled DS Automobilesa znatno je porastao, a stečeno tehničko iskustvo pomaže u projektu elektrifikacije cijele marke. Ovih dana jednosjedi Gen3 tvrtke DS Performance ostaju izvrstan istraživački laboratorij za pripremu sljedeće generacije električnih automobila.