Za one koji još dosad nisu upoznali neki od modela DS Automobilesa, 600-tinjak kilometara dugi itinerer od Zagreba do Istre i natrag pružio je dobru priliku osobno ih i voziti
Francuska premium marka iz sastava Stellantis grupe, DS Automobiles je ovih dana proslavila prvu godinu svog poslovanja u Hrvatskoj. Povodom ove obljetnice je za hrvatske autonovinare upriličila dvodnevni izlet u našu prekrasnu turstičku regiju Istru.
Cilj ovog događanja je, osim proslave, bio praktično predstaviti i svoja aktualna tri modela: DS 3, DS 4 i DS 7. Ovoj trenutnoj gami modela nedostajala je samo luksuzna limuzina DS 9, koja se uskoro očekuje i na našem tržištu. No za one koji još dosad nisu upoznali neki od gore navedena tri modela, ovaj 600-tinjak kilometara dugi itinerer pružio je dobru priliku osobno ih i voziti.
Tako smo se iz Zagreba uputili u Hum, čuveni najmanji grad na svijetu, nakon toga smo se dolinom rijeke Mirne odvezli prema turističkom selu-resortu San Canzianu, okončavši prvi dan u Savudriji. Drugi dan smo se zaputili prema Rijeci, gdje smo imali priliku upoznati tamošnju Zvjezdarnicu.
S obzirom da smo u Autozoni već imali na svom jednotjednom testu model DS 4 Cross, osvrt na ovaj prekrasni crossover model možete pročitati na ovoj poveznici. Ipak, treba reći da DS 4 kreće od verzije Bastille s PureTech 130 EAT8 benzinskim motorom po cijeni od 26.101 eura (s PDV-om).
Novi DS 3
Kad govorimo o modelu DS 3, svakako se moramo osvrnuti na prethodni model DS 3 Crossback, koji smo krajem studenog prošle godine imali na svom testu, u verziji Rivoli PureTech 130 S&S EAT8. Bila je to druga generacija modela s kojim je linija DS modela i započela svoju noviju povijest. Prva generacija modela DS3 B-segmenta automobila, tada još pod nazivom Citroën DS3 nastala je početkom 2010., malim automobilom temeljenim na platformi novog Citroëna C3.
Druga generacija, sada pod oznakom DS 3 je prvi put predstavljena sredinom rujna 2018., a njegov stil karoserije postao je crossover SUV s petera vrata, a model je promijenio ime u DS 3 Crossback. Ovaj novi SUV je prvo DS vozilo temeljeno na platformi PSA EMP1 koju dijeli s Peugeotom 208 (tada dijelom PSA grupacije). Pogonski sklopovi uključuju niz benzinskih i dizelskih motora te električnu verziju. Tu je i potpuno električna verzija, poznata kao DS 3 E-Tense.
DS 3 Crossback pripada segmentu premium kompaktnih SUV-ova i crossovera kamo pripadaju i subkompaktni crossoveri poput modela Audi Q2 i Mini Countryman, a oni su manji od kompaktnih premium vozila iz te dvije kategorije i njihova dužina kreće se oko 4,2 do 4,3 metra. I upravo u toj niši francuska premium marka DS nastoji novim modelom DS 3 Crossback pronaći svoje mjesto. Prema DS-u, ova dva modela izravna su konkurencija DS 3 Crossbacku.
DS Automobiles je krajem rujna prošle godine objavio kako će izgledati novi DS 3. Iako se zapravo radi o facelif verziji DS 3 Crossbacka, ovaj dodatak imenu 'Crossback' sada nestaje, a mi smo ga imali priliku uživo vidjeti na Pariškom salonu automobila sredinom listopada.
Novi DS 3 je mjerilo u svom segmentu u smislu dizajna, tehnologije i elektrifikacije, a karakterizira ga novi učinkovitiji i dinamičniji prednji dio, restrukturirana i atraktivna gama, dolazak nove tehnologije i novi sklop elektromotor/baterija za potpuno električnu verziju, pa ovime ovaj model zaista odskače od konkurencije.
Jezik dizajna ostatka asortimana DS Automobiles primijenjen je s redizajniranom maskom hladnjaka, širom i poboljšanom sjajno crnim ili kromiranim dijamantnim vrhovima, ovisno o modelu. Prepoznatljiva DS WINGS suptilno su spojena s rešetkom i prednjim svjetlima.
Nova LED prednja svjetla, standardna u cijeloj ponudi, uvode dinamičniji dizajn i novom DS 3 daju oštriji izgled s tri modula značajki naglašenih satenskim kromom. DS MATRIX LED VISION, s inteligentnom kontrolom i automatskim dugim svjetlima za maksimalnu udobnost i sigurnost također se nudi kao opcija. Nova dnevna svjetla imaju dvije LED linije okomito raspoređene s obje strane prednjeg dijela za prepoznatljiv i širi potpis, u skladu s najnovijim dizajnerskim jezikom DS Automobiles.
Novi DS 3 također je evoluirao stilski kao i tehnički. Novi spojler i rešetka potpuno su redizajnirani kako bi se optimizirala aerodinamička izvedba automobila. Aeroprofili koji uokviruju donju rešetku za dovod zraka pokazuju ovu novu učinkovitost.
Pažnja posvećena detaljima također se prenosi na završnu obradu oznaka smještenih na rešetki i poklopcu motora s dodatkom reljefnog umetka Clous de Paris i raznim bojama ovisno o modelu.
Profil zadržava svoje prepoznatljive potpise, balansirajući između odvažnog dizajna i tehničke stručnosti s prepoznatljivom perajom morskog psa DS 3, lebdećim kvakama na vratima u ravnini i nevidljivim brtvama vanjskih prozora.
Stražnji dio je dorađen: svjetla i vrata prtljažnika ukusno su naglašeni lakiranom crnom trakom. Na stražnjim vratima se nalazi i natpis 'DS Automobiles' kroz jedinstvenu tehnologiju, slova od poliranog nehrđajućeg čelika podijeljena su i postavljena jedno po jedno u ukrasima, kao na novom DS 7.
Kotači predstavljaju potpuno novi dizajn za povećanje učinkovitosti. Dostupni u veličinama od 17 i 18 cola, podijeljeni su prema različitim temama i bojama.
Interijer je inspiriran najvećim imenima francuskog luksuza, pa unutrašnjost novog DS 3 crpi inspiraciju iz francuske stručnosti u oblasti luksuza kako bi oživio ekskluzivnu atmosferu.
Materijali su odabrani s ciljem pružanja završne obrade koju karakteriziraju izvrsnost, inovativnost i održivost. Koža, posebno presvlake Nappa Leather s istrošenom Art Leather završnom obradom, Alcantara® i detalji kao što su 'biserni' šavovi ili reljefni umetci Clous de Paris pokazuju jedinstvenost kokpita DS Automobiles. Ova pažnja posvećena detaljima, čvrsto ukorijenjena u DNK marke, nalazi se u novom DS 3 i predstavlja glavnu točku razlike.
Vozački položaj se promijenio usvajanjem novog upravljača, pregrupiranjem kontrola za pomoć vozaču i tipkama za infotainment i kombinacijom s ručicama za mijenjanje brzina za automatske mjenjače. Novi 10,3-inčni središnji zaslon visoke razlučivosti sada se nudi kao standard, s ugrađenim novim infotainment sustavom DS IRIS SYSTEM.
Nova sjedala DS 3 imaju dizajn i tehnologiju koja služi ljepoti i dobrobiti. Ova sjedala prianjaju uz figuru i prekrivena su inovativnom pjenom visoke gustoće za udobnost sjedenja koja je vodeća u klasi. Prednja sjedala mogu biti grijana, masirajuća (lumbalna) i električna (sprijeda i straga, gore i dolje, nagnuta, lumbalna podešavanja).
DS Automobiles nudi novi DS 3 s tri različite vrste pogona: električni, benzinski i dizelski. Novi DS 3 E-TENSE dobiva potpuno novi električni motor (sastavljen u Trémery-Metzu), reduktor (proizveden u Valenciennesu) i novu bateriju (sastavljenu u Poissyju) za povećanje snage i dometa.
Novi hibridni sinkroni motor (HSM) koristi se stručnošću stečenom u Formuli E kako bi pokazao visoku učinkovitost. Nudi 115 kW (156 KS) snage i 260 Nm okretnog momenta pri naponu od 400 Volti. Nova baterija od 54 kWh (upotrebljivo 50,8 kWh) ima toplinsku kontrolu kroz cirkulaciju tekućine i toplinsku pumpu koja omogućuje brzo punjenje, bolji domet i produljeni životni vijek. Kao standard, ugrađeni punjač koristi 100 kW u istosmjernoj struji (0 do 80 posto u 25 minuta) i 11 kW u izmjeničnoj struji (0-100 posto u 5 sati).
Arhitektura novog DS 3 je optimizirana. Uz poboljšanu gustoću energije, baterija je vrlo kompaktna i raspoređena ispod prednjih i stražnjih sjedala te središnjeg tunela. Upotrebljivost i vozački položaj potpuno su identični onima kod drugih pogonskih sklopova, a otpornost na udarce premašuje i najstrože zahtjeve.
Jedinstven u svom segmentu, novi DS 3 E-TENSE upravlja dometom do 402 kilometra u WLTP kombiniranom ciklusu (12,6 kWh / 100 km) i više od 500 km u gradskom prometu, zbog učinkovitosti elektromotora, njegove sposobnosti za povrat energije, pomoćnu opremu kao što je toplinska pumpa, toplinsko predkondicioniranje i nova LED prednja svjetla kao i aerodinamičku optimizaciju na prednjim i kotačima i smanjenje razmaka od tla za 10 mm na modelima s Tall & Narrow 17 i 18 cola kotači. Svi ti čimbenici zajedno omogućuju postizanje dobitka do 7,6 posto na SCx.
Novi DS 3 također se nudi s dva benzinska pogona: PureTech 100 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i PureTech 130 s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (ovaj potpnji smo isprobali). U ponudi je još i Diesel BlueHDi 130 s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Ova dva motora su u skladu s najnovijim standardima protiv zagađenja.
Novi DS 3 dobiva novi informacijsko-zabavni sustav dostupan putem velikog 10,3-inčnog središnjeg zaslona visoke razlučivosti s redizajniranim sjajnim crnim okvirom. Povezanu navigaciju i inteligentno prepoznavanje glasa nudi DS IRIS SUSTAV. Izrazita karakteristika ovog sustava je mogućnost da korisnik personalizira središnji zaslon i 7-inčnu ploču s instrumentima, zajedno s head-up zaslonom koji projicira bitne informacije u liniju očiju vozača. Središnji zaslon podijeljen je na 12 kvadrata i može primiti widgete različitih veličina. Što se tiče instrumenata, oni su podijeljeni u dva različita dijela koji se mogu personalizirati. U isto vrijeme, značajkama se može upravljati naprednim sustavom prepoznavanja glasa na četrdeset jezika ili dodirnim kontrolama na središnjoj ploči. Postavljanje funkcija revidirano je kako bi se poboljšala ergonomija i uključile specifičnosti DS IRIS SUSTAVA. Značajka zrcaljenja sada je dostupna bežično.
Uz pomoć aplikacije MyDS, te usluge omogućuju zaključavanje/otključavanje vrata, uključivanje prednjih svjetala, aktiviranje zvučnog signala i daljinsko upravljanje punjenjem baterije. Može se dodati mogućnost kontrole programiranja toplinskog predkondicioniranja te programiranja i upravljanja statusom napunjenosti novog DS 3 E-TENSE. Aplikacija MyDS također je proširena modulom Send2Nav koji omogućuje traženje odredišta i slanje izravno u infotainment sustav novog DS 3.
Pojednostavljen raspon
Novi asortiman DS 3 preuzima načelo koje je započeo Novi DS 7. Pet je razina opreme: Bastille (kreće od 29.722 eura s PDV-om), Performance Line (od 31.773 eura), Rivoli (od 36.515 eura), Performance Plus (od 36.794 eura) te razina Opera (ova najluksuznija verzija kreće od 41.114 eura). Razine opreme su osmišljene na novi način, omogućujući glatkiji uspon kroz raspon. Broj opcija je smanjen, kroz ponovno opremanje ili kreiranje paketa opcija kako bi se olakšalo razumijevanje korisnika.
Novi DS 7
DS Automobiles je predstavio u veljači ove godine novi DS 7, profinjeni kompaktni crossover SUV koji je zamijenio DS 7 Crossback. Novi DS 7 se odlikuje udobnošću bez premca i elektrificiranim pogonskim sklopovima snage do 360 KS te je spoj tehničke stručnosti i elegancije. Posebno je upečatljiv njegov prednji kraj na kojem se ističu tehnologija DS PIXEL LED VISION 3.0 i materijali koji osiguravaju profinjenost i udobnost kakva još nije viđena u segmentu
Prvi model koji je u cijelosti dizajnirala marka DS Automobiles, DS 7 Crossback, predstavljen je 2017. kada je i najavio novi duh avangarde. Dobio je pohvale za svoj unutrašnji dizajn bez premca, nevjerojatnu profinjenost i najnaprednija tehnološka rješenja te je otvorio vrata novom razvoju, koji sada utjelovljuje novi DS 7.
Novi DS 7 proizvodi se u Mulhouseu (Francuska), a na hrvatsko tržište je stigao u veljači ove godine.
Karakter novog DS 7 postignut je znatnim promjenama na njegovu prednjem i stražnjem kraju. Novi DS 7 i dalje je elegantan, ali dobio je na dinamičnosti zahvaljujući oštrijim, strukturiranim linijama i vrlo dosljednom dizajnu.
Posve nov prednji kraj ističe se svojim oštrijim linijama koje naglašavaju ravnotežu svakog elementa. Određeni su zahvati izvršeni zahvaljujući bliskoj suradnji tima DS DESIGN STUDIO PARIS i DS-ovog proizvodnog tima u tvornici u Mulhouseu, čime su postignuti izvanredni rezultati u smislu kvalitete i pouzdanosti.
Svjetlosni potpis sad ima još izražajniji izgled. Kombinacija novih, tanjih prednjih svjetala DS PIXEL LED VISION 3.0 i dnevnih svjetala DS LIGHT VEIL besprijekorna je i izvedena u duhu visoke mode.
Prednja maska DS WINGS i rešetka veće su, a odbojnik je redizajniran u nizu boja ovisno o modelu.
Tanja stražnja LED svjetla nalik rožnatim ljuskama imaju efekt vrtloga te su također redizajnirana metaliziranom završnom obradom tamne boje. Ona naglašavaju jedinstveni izražaj novog DS 7. Poklopac prtljažnika i oznaka redizajnirani su u oštrijim linijama, dok se na vizualno širem stražnjem kraju novog modela DS 7 sada nalazi znak 'DS AUTOMOBILES' umjesto 'CROSSBACK'.
Kotači imaju važnu ulogu u izgledu bočnih strana novog DS 7. Novi 19-colni naplatci EDINBURGH i SILVERSTONE s dodanim umetcima poboljšavaju aerodinamična svojstva, a zahvaljujući dizajnu postignut je i dojam većeg promjera. Novi 21-colni kotači BROOKLYN isklesanog tehničkog dizajna dostupni su samo na novom modelu DS 7 E-TENSE 4x4 360.
DS Automobiles posebnu pažnju posvećuje izboru materijala i njihovoj obradi, tako presvlake u unutrašnjosti novog modela DS 7 stvaraju okruženje u kojem će svako putovanje biti drugačije. U najprofinjenijoj inačici, novom DS 7 OPERA, u ponudi je Nappa koža u dvije boje: Basalt crna i Pearl siva. Na duljim putovanjima, najkvalitetnija koža pruža prirodan i profinjen osjećaj u unutrašnjosti.
Nove presvlake s naboranim efektom na koži Nappa sad su iskorištene i na armaturnoj ploči i oblogama vrata. Bez vidljivih šavova i spojeva zadržava se osjećaj i izgled prirodne kože. Koža je dodatno naglašena jer je prošivena linijama nalik svjetlosnom potpisu DS LIGHT VEIL.
Pozornost posvećena detaljima u unutrašnjosti vidljiva je i na isprekidanim šavovima u ponudi s bijelom bojom i bojom Zephyr, upravljaču od punozrnate kože sa zračnim jastukom obloženim kožom, prošivenim umetcima 'Clous de Paris' po kojima je poznata marka DS Automobiles, a ne treba zaboraviti ni presvlake s uzorkom remena sata koje su po prvi put dostupne u boji Pearl siva.
Marka DS Automobiles koristi više vrsta energije, postigla je najniže emisije CO2 u Europi u posljednje dvije godine te je više puta osvojila prvenstvo u Formuli E, pa je odlučila ponuditi novi DS 7 s više vrsta pogonskih sklopova, uključujući širok raspon triju plug-in hibrida od 225, 300 i 360 KS.
Novi DS 7 E-TENSE 225 ima benzinski motor PureTech 180 i električni motor od 110 KS sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na dva kotača.
Novi DS 7 E-TENSE 4x4 300 i novi DS 7 E-TENSE 4x4 360 imaju pogon na četiri kotača s motorom PureTech 200 te električne motore od 110 i 112 KS na svakoj osovini. Model 360 posebno je podesio odjel DS PERFORMANCE.
Nova baterija kapaciteta 14,2 kWh osigurava 65 kilometara vožnje s nultom stopom emisija u mješovitoj vožnji prema WLTP-u te do 81 kilometra u gradskoj vožnji. Puni se oko dva sata na punjaču snage 7,4 kW.
U ponudi je i dalje i 130 BlueHDi pogonski sklop. Izvan Europe u ponudi će biti i PureTech benzinski motori od 130, 215 i 225 KS.
Novi DS 7 i dalje je jedan od najučinkovitijih automobila u svojoj klasi, posebno zahvaljujući svojoj kontroliranoj masi.
Novi DS 7 E-TENSE 4x4 360
Duh Grand Toura koji je simbol marke DS Automobiles utjelovljen je u novom modelu DS 7 E-TENSE 4x4 360. Kako bi odgovarao velikoj snazi (benzinski motor od 200 KS, prednji električni motor od 110 KS i stražnji električni motor od 112 KS), odjel DS PERFORMANCE posebno je ugodio novi DS 7 E-TENSE 4x4 360 te mu optimizirao upravljanje energijom.
Taj model opremljen je aplikacijom DS ENERGY COACH koja pomaže vozaču da nadzire kočenje i tako poboljša obnovu energije. Podvozje je spušteno za 15 mm, trag kotača je širi (+24 mm sprijeda, +10 mm straga), a prednji kočioni diskovi s kliještima za koja je zaslužan DS PERFORMANCE imaju promjer od 380 mm. Novi 21-colni kotači BROOKLYN upotpunjuju novu sjajno sivu boju, a zahvaljujući njezinu bisernom odsjaju posebno se ističu linije i karakter ovog modela. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 5,6 s, a udaljenost od 0 do 1000 m iz stajanja prevaljuje za 25,4 s.
Tehnologija u središtu nove ponude DS 7
Multimedijski sustav jedna je od najvećih promjena kod novog DS 7 jer uključuje sustav DS IRIS SYSTEM. Riječ je o novom rješenju s posve prerađenim sučeljem koje se može u potpunosti konfigurirati, reaktivno je i uglađeno te podržava glasovne naredbe.
Redizajnirani 12-inčni zaslon na dodir visoke rezolucije uključuje izbornik widgeta za pristup svim funkcijama jednim dodirom: za kontrolu povezane navigacije, prozračivanje, digitalne audio izvore i informacije o putovanju. Taj je veliki zaslon vrlo praktičan za upotrebu jer može prikazivati pogled i sprijeda i straga zahvaljujući novim digitalnim kamerama visoke rezolucije, a omogućuje i pristup funkciji Mirror Screen putem bežičnog interneta.
Novi 12-inčni digitalni zaslon instrumentne ploče s prikazima koji se mogu mijenjati i personalizirati uključuje osvježeni izgled sa svim najvažnijim informacijama, kao što je protok energije u plug-in hibridnim inačicama.
Jedinstvena tehnologija za segment
Novi DS 7 uvodi i tehnologije za veću udobnost i bolje opuštanje, kao što su DS ACTIVE SCAN SUSPENSION i DS NIGHT VISION.
Kod sustava DS NIGHT VISION infracrvena kamera snima cestu i njezine rubove kako bi otkrila bicikliste, pješake i životinje na udaljenosti do 100 metara. Vozač dobiva informacije na novoj digitalnoj instrumentnoj ploči visoke rezolucije, a u slučaju opasnosti tu je i posebno upozorenje.
Sigurnost je poboljšana sustavima DS DRIVER ATTENTION MONITORING i DS DRIVE ASSIST za poluautonomnu vožnju druge razine.
DS DRIVER ATTENTION MONITORING dvjema kamerama analizira razinu pozornosti vozača. Prva promatra ponašanje automobila u okruženju, a druga, postavljena nasuprot vozaču, analizira kamo on gleda, njegovo lice i pokrete kapaka, čime procjenjuje razinu pospanosti i pozornosti... Riječ je o tehnologiji dosad neviđenoj u segmentu.
Novi DS 7 opremljen je tehnologijom DS DRIVE ASSIST, adaptivnim regulatorom brzine koji može pokrenuti zaustavljanje i ponovno pokretanje bez intervencije vozača i sustavom pomoći koji omogućuje vozaču da zadrži vozilo gdje se nalazi ili da zadrži njegov položaj u traku.
Što se cijena u Hrvatskoj tiče, novi DS 7 kreće od dizelskog modela Performance Line BlueHDi 130 S&S EAT8 po cijeni od 46.439 eura (s PDV-om), Performance Line Plus BlueHDi 130 S&S EAT8 po cijeni od 48.594 eura (s PDV-om). Plug-in hibridni modeli kreću od modela Performance Line E-TENSE 225 od 59.101 eura, model Performance Line + E-TENSE 4x4 300 od 63.759 eura, a najsnažniji model Performance Line + E-TENSE 4x4 360 od 75.670 eura.