Sa svojih 650 KS i težinom od 980 kg, T.5 imat će omjer snage i težine jednak trkaćem automobilu koji je osvojio slavnu utrku '24 sata Le Mansa' 1995.
Gordon Murray Automotive, sestrinska tvrtka koja se bavi vizionarskim dizajnom vozila i inženjeringom Gordon Murray Design, najavila je detalje svog prvog vozila - superautomobila T.50. Ovaj model je zamišljen kao duhovni nasljednik McLarena F1 kojeg je osmislio legendarni dizajner sportskih automobila, uključujući i bolide Formule 1, prof. Gordon Murray. T.50 će biti najčišći, najlakši i najsnažniji superautomobil koji je ikad izgrađen.
Razvoj T.50 je u uznapredovalom stadiju, s punom proizvodnjom i isporukama kupaca koje će započeti početkom 2022. Samo 100 vlasnika T.50 doživjet će Murrayevu viziju - superautomobil koji je inspiriran njegovim periodom dugim 50 godina na vrhu automobilizma – Formule 1 i dizajna automobilske industrije.
Profesor Gordon Murray CBE, predsjednik Gordon Murray Group, izjavio je: 'Nepokolebljiva predanost laganom, naprednom aktivnom aerodinamikom i vodećim svjetskim standardima naprednog inženjeringa osigurat će da T.50 prepravi pravilnik o superautomobilu. Naš iskusni tim primjenjuje isti beskompromisni pristup dizajnu i inženjeringu koji je oblikovao svaki aspekt modela McLaren F1, i oni su sposobni isporučiti značajna poboljšanja u odnosu na taj automobil na svaki smisleni način.'
Prof. Gordon Murray 2017. izložio je svoje modele
Izložba se podudarala s drugim značajnim godišnjicama za prof. Murrayja u 2017. godini: deseta godina rada za Gordon Murray Design, 25 godina otkako je McLaren F1 ušao u proizvodnju i 10. godišnjica inovativne i jedinstvene tehnologije proizvodnje automobila, robne marke iStream.
Kao dodatak na očekivanje ovog događaja, prvog dana izložbe, u petak, 3. studenoga 2017., najavio je uzbudljivu vijest o novom, revolucionarnom vozilu – T.50
Prikazana vozila uključuju:
· 1967 IGM Ford Special (T.1)
· 1978 Brabham BT46B ‘Fan Car’ (T.9)
· 1981 Brabham BT49C Championship Winner
· 1983 Brabham BMW BT52 World Championship Car (T.15)
· 1988 McLaren MP4/4 Championship-winner (T.19)
· 1995 McLaren F1 GTR Le Mans Winning Car
· 1996 McLaren F1 LM
· 2013 Yamaha City Car (T.26)
· 2016 GVT OX (T.34)
Inženjersko planiranje, plus sav unutrašnji i vanjski stil novog vozila napravio je Gordon Murray Design. U Velikoj Britaniji će ga proizvoditi Gordon Murray Automotive, nova tvrtka prvi puta najavljena je krajem 2017. na izložbi One Formula. Događaj je obilježio 50 godina Murrayjeve karijere u motosportu i automobilskom dizajnu i inženjeringu, a ujedno je prikazao planove za izgradnju superautomobila u ograničenoj seriji; T.50. Svaka trkaći ili cestovni automobil koje je Murray do sada osmislio ima oznaku 'T'; i T.50 će biti 50. automobil u tom vrlo slavnom nizu.
T.50 je odmak od konvencionalnih performansi automobila, baš kao što je to učinio McLaren F1 1992. godine. Težina će mu biti znatno manja od bilo kojeg trenutnog superautomobila. Ima najnapredniju aerodinamiku u usporedbi s bilo kojim drugim cestovnim automobilom, a oslanja se na izvrsnost dizajna i inženjeringa kako bi isporučila najčišće performanse i dinamiku bilo kojeg cestovnog automobila poslije Formule1.
Pogon će biti kompaktan i lagan, potpuno novi Cosworthov-GMA benzinski atmosferski 3,9-litreni V12 motor (pod kutem od 65⁰) i biti će straga središnje postavljen. Pogonska jedinica teška samo 120 kg će biti sposobna za izvanrednih 12.100 okr/min, što je bez bez premca u V12 cestovnom automobilu. Snaga mu je 650 KS uz najveći okretni moment od 450 Nm i težinu od samo 980 kg, što rezultira neusporedivim omjerom snage i težine od 663 KS/tona. Sama težina od manje od jedne tone je za 400 do 600 kg lakša od prosječnog superautomobila.
Zapanjujući je podatak da će T.50 imati omjer snage i težine jednak posebno olakšanim McLaren F1 GTR trkaćem automobilu koji je osvojio 1995. slavnu utrku '24 sata Le Mansa', ili hibridnom McLarenu P1, kao i superautomobilu Ferrari LaFerrari.
Snaga se prenosi na stražnje kotače preko prilagođenog, laganog ručnog šesterostupanjskog mjenjača osmišljenog u suradnji s britanskim stručnjacima za tehnologiju prijenosa Xtrac-om. U skladu s najvećom nagradom za vozača i malom težinom, Murray je specificirao T.50 s novodizajniranom i razvijenom mjenjačem kutijom u stilu 'H-pattern', namjerno izbjegavajući rješenje s dvostrukim kvačilom koje preferiraju mnogi proizvođači superautomobila. Kočnice, također razvijene posebno za T.50, snažno koče kombinacijom laganih čeličnih čeljusti i novih ugljično-keramičkih diskova nove tehnologije.
Samonoseća konstrukcija modela od karbonskih cijevi T.50, koji je dug 4380 mm i širok 1850mm, imat će isti, legendarni format s tri sjedala kojeg je Murray pionir za F1, a vozač je imao korist od središnjeg 'jet-fighter' stila vožnje. Novi automobil temelji se na F1-ovoj visoko naprednoj aerodinamici, što Murrayjeve inovacije na tlu postiže na potpuno novoj razini s inteligentnim upravljanjem potisne sile (downforce) s ventilatorom promjera 400 mm straga, koji će koristiti električni 48-voltni sustav. Ventilator aktivno kontrolira protok zraka ispod podnice, a tu je značajku Murray premijerno prikazao na modelu Brabham BT46B u Formuli 1. Ovakav pristup omogućuje gornjim površinama automobila da zadrže čistoću i ljepotu, izbjegavajući pretjerana zakrilca i spojlere poznate u segmentu supersportskih automobila i opremivši T.50 najnaprednijom aerodinamikom bilo kojeg cestovnog automobila.
Ovjes je s dvostrukim poprečnim ramenima na svakom kraju, s spiralnim oprugama postavljenim na unutarnjoj strani i spojnicama koje su dizajnirane da osiguraju povećane brzine otporne na aerodinamička opterećenja kako se brzina povećava. Tu je i 'velikodušan' statički i pri niskim brzinama razmak od tla.
Kotači i gume su relativno skromnih dimenzija za jedan superautomobil; širina gazne plohe je naprijed 235 mm, a gume montirane na 19-inčnim naplatcima. Straga su širine 295 mm na 20-inčnim naplatcima. Sam Murray je rekao: 'Odabrali smo ih jer su nam sve što trebamo'. Tako su dodatno uštedjeli na statičkoj težini, neovješenoj težini i manje uranjaju u samu karoseriju od, uobičajenih za ovu vrstu superautombila, većih dimenzija kotača.
Svi inženjering, dizajn i styling modela T.50 dizajnira Gordon Murray, a automobil će proizvoditi Gordon Murray Automotive u novoizgrađenom objektu u britanskom Surreyu. Nadalje, sve glavne komponente bit će izrađene po narudžbi i iz Velike Britanije, uključujući pogon, tijelo i šasiju. Ovo će biti pravi britanski superautomobil.
Cijena T.50 iznosit će više od 2 milijuna funti (prije poreza), a proizvesti će se samo 100 primjeraka i na tržište će stići 2022. godine.