'Mission 1000 ACT2'

Toyota: HySE-X2 s pogonom na vodik spreman za Dakar 2025 - ugljična neutralnost prioritet

21.11.2024 u 16:24

Bionic
Reading

Na prošlom Dakar reliju su nastupali s trkaćim vozilom HySE-X1 opremljenim motorom na vodik kako bi identificirao potencijalne probleme s malom mobilnošću koji su još nepoznati. HySE-X1 je završio prošli Dakar na 4. mjestu u kategoriji

HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology Association) će sudjelovati u 'Mission 1000 ACT2' Dakar 2025, koji će se održati u Saudijskoj Arabiji od 3. do 17. siječnja 2025., s vozilom HySE-X2.

'Misija 1000' je kategorija koja je nedavno dodana Dakaru 2024., najteže motorsport utrke na svijetu, pozivajući vozila koja koriste pogonske sklopove sljedeće generacije za ugljičnu neutralnost.

HySE je sudjelovao u njemu ove godine s trkaćim vozilom HySE-X1 opremljenim motorom na vodik kako bi identificirao potencijalne probleme s malom mobilnošću koji su još nepoznati. HySE-X1 je završio prošli Dakar na 4. mjestu u kategoriji.

Ovaj put će HySE lansirati HySE-X2 koji ima motor i šasiju koji su unaprijeđeni u odnosu na HySE-X1, kako bi se nosili s novim tehničkim izazovima kao što je povećanje izlazne snage pri visokom rasponu okretaja, poboljšavajući potrošnju goriva u srednjem rasponu i povećavajući kapacitet spremnika vodika.

HySE će kontinuirano raditi na izgradnji globalne i međuindustrijske mreže za realizaciju kompaktne mobilnosti na vodik, promicanjem HySE-ove prisutnosti i inicijativa kroz sudjelovanje na svjetski poznatom reliju Dakar.

HySE-X2 Dakar 2025
  • HySE-X2 Dakar 2025
  • HySE-X2 Dakar 2025
  • HySE-X2 Dakar 2025
  • HySE-X2 Dakar 2025
  • HySE-X2 Dakar 2025
    +5
HySE-X2 Dakar 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Tehničke karakteritike HySE-X2

Iako nismo saznali puno detalja o samom vozilu, poznato je da mu je ukupna dužina 4000 mm, širina 2000 mm, visina 1900 mm, dok mu je težina 1250 kg. Što se pogonskog sklopa tiče, radi se o vodom hlađenom rednom četverocilindričnom motoru Kawasakija s kompresorom (DOHC 16 ventila), čiji je obujam 998 cm³.

Unutarnji tlak spremnika za vodik je 70 MPa, kapacitet 7,2 kg. Zahvaljujući poboljšanju rasporeda šasije omogućena je ugradnja 4 spremnika vodika, za razliku od 3 spremnika na prošlom modelu HySE-X1.

Posadu na sljedećem reliku Dakar čine vozač Yoshio Ikemachi (JAP) i suvozač Paulo Marques (POR).

HySE također sudjeluje na 'Europskom tjednu vodika' koji se održava u Bruxellesu u Belgiji između 18. i 22. studenog i predstavlja HySE-X2.

Inače, u projektu HySE sudjeluju i Kawasaki Motors, Ltd., Suzuki Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd., Yamaha Motor Co., Ltd., Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Toyota Motor Corporation i Denso Corporation.