fcev

Toyota i BMW jačaju suradnju s ciljem promicanja vodikove tehnologije

06.09.2024 u 01:29

Bionic
Reading

Dva velika proizvođača automobila će raditi na stvaranju potražnje i surađivati s proizvođačima vodika, kao i s postrojenjima za distribuciju i punjenje vodika, kako bi se osigurala stabilna opskrba i smanjili troškovi

Toyota Motor Corporation (Toyota) i BMW Group (BMW) potpisali su sporazum o jačanju suradnje u vodikovom sektoru, s ciljem stvaranja društva sa vodikovim tehnologijama i postizanja potpune ugljične neutralnosti. Ove dvije kompanije raditi će zajedno na razvoju sustava gorivnih članaka te unapređenju infrastrukture.

Suradnja između Toyote i BMW-a započela je još u prosincu 2011. godine, kada su potpisali sporazum o srednjoročnoj i dugoročnoj suradnji u području ekoloških tehnologija. U proteklom desetljeću, suradnja je obuhvatila razvoj tehnologija za zaštitu okoliša, uključujući gorivne članke i sportske automobile. Dijeleći zajedničku viziju 'stvaranja društva uz tehnologije vodika', obje kompanije nastavit će ubrzavati tehnološke inovacije u sustavima gorivnih članaka.

Širenje ponude vozila na gorivne članke

Toyota i BMW zajednički razvijaju treću generaciju sustava gorivnih članaka, koji će biti ugrađen u modele obje tvrtke. BMW planira lansirati svoj prvi masovno proizvedeni FCEV (vozilo na gorivne članke) 2028. godine.

Obje kompanije surađivat će na smanjenju troškova i stvaranju sinergija kroz zajednički razvoj i nabavu, što će pridonijeti rastu potražnje za FCEV-ovima.

Toyota Mirai FCEV Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota UK

Da podsjetimo, Toyota već ima serijski automobil na pogon na vodik Mirai, kao i funkcionalni prototip pick-upa Hilux. S druge strane BMW već godinama radi na modelu iX5 Hydrogen.

Toyota i BMW: FCEV Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota/BMW

Uspostavljanje održivih mreža opskrbe vodikom

Toyota i BMW vjeruju da je suradnja s partnerima ključna za ostvarenje društva uz vodikove tehnologije. Oni će raditi na stvaranju potražnje i surađivati s proizvođačima vodika, kao i s postrojenjima za distribuciju i punjenje vodika, kako bi se osigurala stabilna opskrba i smanjili troškovi.

'Zadovoljni smo što je suradnja između BMW-a i Toyote ušla u novu fazu. Tijekom naše duge povijesti partnerstva, potvrdili smo da BMW i Toyota dijele istu strast prema automobilima te vjeru u 'tehnološku otvorenost' i 'višestruki pristup' prema ugljičnoj neutralnosti. Na temelju tih zajedničkih vrijednosti, produbit ćemo suradnju u razvoju sustava gorivnih članaka sljedeće generacije i širenju infrastrukture, s ciljem ostvarenja društva uz tehnologije vodika. Ubrzat ćemo naše napore zajedno s BMW-om i partnerima iz raznih industrija kako bismo ostvarili budućnost u kojoj vodikova energija podržava društvo.' rekao je Koji Sato, predsjednik Toyote.

'Ovo je prekretnica u povijesti automobilske industrije: prvi serijski proizvedeni automobil na gorivne članke koji će ponuditi globalni premium proizvođač. Pogonjen vodikom i vođen duhom naše suradnje, pokazat će kako tehnološki napredak oblikuje budućnost mobilnosti. Ovo će također označiti početak značajne potražnje za vozilima na gorivne članke.' rekao je Oliver Zipse, predsjednik Upravnog odbora BMW AG.

Toyota je pozicionirala vodik kao ključni izvor energije u svojim nastojanjima za postizanje ugljične neutralnosti te surađuje s mnogim partnerima na svim aspektima vodikove proizvodnje, transporta, skladištenja i korištenja.

Toyota nastoji prilagoditi svoje poslovanje lokalnim tržišnim karakteristikama i potrebama kupaca svake regije. Kroz višestruki pristup koji uključuje FCEV, BEV, HEV i PHEV opcije, Toyota će nastaviti raditi na smanjenju emisija CO2 i ispunjavanju potreba svojih kupaca.