SVJETSKA PREMIJERA

Upoznajte Renault Scenic E-Tech Electric: Prostrano, potpuno električno obiteljsko vozilo

07.09.2023 u 16:16

Bionic
Reading

Kombinacija SUV-a i MPV-a na tržište stiže početkom 2024. godine, a bit će dostupan s dvije verzije e-motora: 125 kW (170 KS) i 280 Nm te 160 kW (220 KS) i 300 Nm. Osim toga, ima izbor između dva kapaciteta baterije: 60 kWh za 420 km i 87 kWh za 620 km

Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo svijetu je predstavio potpuno novi Scenic E-Tech Electric. Ovaj potpuno električni automobil nadopunjuje električni portfelj tvrtke, koji već uključuje Megane E-Tech Electric, Twingo E-Tech Electric i ZOE E-Tech Electric. Prema Renaultu, vozilo je prvi proizvodni model marke koji utjelovljuje Renaultovu strategiju održivosti, koju je Renault predstavio u siječnju 2021. Novi Renault Scenic E-Tech Electric uključuje novu strategiju održivog razvoja, koja uključuje zaštitu okoliša , sigurnosni i društveni aspekti.

Megane je otvorio put i sada je red na Scenic da se ponovno osmisli i preuzme ulogu predvodnika Renaultove nove generacije električnih vozila. Potpuno novi električni Scenic E-Tech dizajniran je za obitelji i njihovu potrebu da putuju slobodno i sigurno. I besprijekorno se uklapa u strateški plan Renaulutiona: električan je, najnoviji, prepun korisne i intuitivne tehnologije i dizajniran na održiviji način. To je prvi serijski automobil koji sažima cilj Grupe Renault da postane proizvođač automobila sljedeće generacije koji se zalaže za pravednu tranziciju. Utjelovljuje novu strategiju održivosti Grupe i tri stupa na kojima se strategija oslanja: okoliš, sigurnost i uključivanje.

27 godina evolucije Scenica

Renault već 27 godina piše priču o Scenicu. Rođen je 1996. (pet godina nakon što je istoimeni konceptni automobil predstavljen 1991.) i revolucionirao je tržište postavši prvi kompaktni MPV u europskoj automobilskoj povijesti. Njegov naziv je skraćenica za Safety Concept Embodied in a New Innovative Car. Obitelji, njihove navike putovanja, njihova želja da smanje svoj utjecaj na okoliš i njihove težnje u pogledu sigurnosti razvijale su se tijekom godina, a Scenic se mijenjao u korak s njima – a ponekad i korak ispred njih. Danas ima potpuno električni pogonski sklop i preinačuje automobile C-segmenta za obitelji, pozivajući ih na putovanja zadržavajući svoj pionirski i obiteljski DNK. Scenic je uvijek bio dizajniran da bude glavni automobil u kućanstvu, za duga putovanja vikendom i praznicima. Još uvijek jest, sa svojim WLTP dometom od više od 620 km. To je prvo više održivo dizajnirano električno vozilo, koje brine o dobrobiti svojih putnika i svijeta oko sebe. Ovo je obiteljski automobil sutrašnjice.

Renault Scenic E-Tech electric: verzija iconic Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Izgrađen je na platformi CMF-EV koju je razvila Alijansa, a njegov dizajn je odvažan: njegov otisak je mali u odnosu na kategoriju, ali njegova prostranost je rekordna. Ima kompaktnu bateriju (koja daje do 87 kWh), koja oslobađa još više prostora u automobilu kako bi se najbolje iskoristile njegove idealne proporcije. Motor daje do 160 kW (ekvivalentno 220 KS) tako da je automobil okretan, živahan i prikladan za svaku vožnju. Unutra je udoban za sve svoje putnike. Njegov ravni krov i međuosovinski razmak od 2,78 m čine ga prostranim. Dakle, ima dovoljno mjesta za putnike (uključujući radijus koljena straga od 278 mm) i za prtljagu (545 litara). Pionir Solarbay neprozirni stakleni krov i Ingenious naslon za ruke upotpunjuju cijeli niz pogodnosti koje povećavaju udobnost.

Multimedijski sustav OpenR Link dolazi s više od 50 aplikacija tako da možete bez napora planirati svoje putovanje i uživati ​​u njemu sa svima koji putuju s vama. Njegova prepoznatljiva zvučna sekvenca je klasa za sebe - rezultat izvanrednog timskog rada sa skladateljem Jean-Michel Jarreom.

Potpuno novi električni Scenic E-Tech bit će prvo električno vozilo u Renaultovoj liniji koje uključuje opremu Esprit Alpine, koja dodaje uzbudljivu sportsku oštrinu. Izrađuje se u tvornici u Douaiju (ElectriCity), kao i od početka, a na tržište će stići početkom 2024. godine.

Novi vizualni jezik

Novi vizualni jezik koji je Renault predstavio 2022., s konceptnim automobilom Scenic Vision, sada je stigao do serijskih modela u Renaultovoj ponudi i po prvi put do električnog modela s potpuno novim električnim Scenic E-Tech. Pune obline dio su naslijeđa marke i oslikavaju njenu živahnu, ljudima prijateljsku narav. Oštrije, strukturirane karakterne linije u kombinaciji s mnogim detaljima visoke tehnologije teleportiraju vozilo u današnji povezani svijet. Pažljivo kalibrirane površine oko vozila stvaraju svjetlost koja putuje okolo i stapa se s tijelom, dajući mu uvjerljivu osobnost.

Idealna arhitektura za obiteljsko vozilo

Rane generacije Scenica udobno su se smjestile u današnju kategoriju MPV vozila, a njihovo vjetrobransko staklo i poklopac motora činili su otprilike ravnu liniju. Međutim, arhitektura potpuno novog Scenic E-Tech Electric je revolucionarna: ima ravnu podnicu, velike kotače od 19 i 20 cola, duži međuosovinski razmak i panoramski krov koji zatamnjuje Solarbay, što ga čini novim vozilom za obitelji koje odgovara svaku njihovu želju i potrebu.

Njegove su proporcije jedinstvene – 4,47 m duljine, 1,86 m širine i 1,57 m visine – pružajući nevjerojatnu prostranost i beskompromisnu udobnost za svakoga unutra. Jedinstveni koncept iza Scenica, vozila stvorenog za vozača koliko i za putnike, pruža optimalan položaj za sve. Dodatna visina vozačevog sjedala umiruje i povećava sigurnost. Naginje se koliko i vozačevo sjedalo u većini salona, ​​za dodatni užitak u vožnji i živahnost. Putnici straga imaju toliko prostora za koljena i glavu kao u vrhunskim obiteljskim automobilima C-segmenta.

Dinamična silueta koja privlači pažnju

Aerodinamika je bila središnja briga tijekom cijelog procesa dizajna, kako bi se povećala učinkovitost jednako kao i domet, a to se vidi u živahnoj silueti potpuno novog Scenic E-Tech Electric. Sprijeda, zračne zavjese ispod dnevnih svjetala poboljšavaju usis zraka oko vozila. Profil vozila isprepliće široke nagibe i oštre grebene. Isklesani stražnji dio vozila uklanja otpor upadljivom linijom koja definira karakter s obje strane branika.

20-colni kotači su namjenski dizajnirani za povećanje učinkovitosti vozila. Ovi lagani Oracle kotači od kovanog aluminija dolaze s dodacima za smanjenje prostora za ulaz zraka i time poboljšavaju aerodinamiku (SCx). A ručke na vratima potpuno novog Scenic E-Tech Electric su u ravnini - tako da izgledaju moderno osim što poboljšavaju aerodinamiku.

Izuzetno dugačak međuosovinski razmak automobila - 2,78 m, 10 cm više od Meganea E-Tech Electric -, vrlo kratki prednji i stražnji prevjes te kotači što je moguće bliže kutovima karoserije, neke su od mogućnosti koje platforma CMF-EV otvorila se za dizajnere. Kao rezultat toga, potpuno novi električni Scenic E-Tech je čvrsto vozilo snažne osobnosti. Linija pojasa prelazi rubove stražnjih prozora, naglašavajući dinamičnu siluetu i dodajući snagu oko stražnjih kotača. Štitnici donjeg dijela vrata, produžeci lukova kotača i prednje i stražnje zaštitne ploče naglašavaju njegovu samouvjerenu osobnost. Krovni nosači upotpunjuju ravnotežu između aerodinamike i čvrstoće. Uključeni su u sve pakete opreme i savršeno odgovaraju potrebama obitelji.

Šest boja karoserije

Potpuno novi Renault Scenic E-Tech Electric bit će dostupan u plameno crvenoj, ponoćno plavoj, zvjezdano crnoj, škriljasto sivoj sjajnoj, škriljasto sivoj satenskoj (ekskluzivno za opremu Esprit Alpine) i biserno bijeloj. Ova posljednja boja naglašava jednostavan, obilan izgled automobila dok naglašava linije karoserije. Ovisno o presvlakama, možete odabrati jednu boju za krov i stupove (zvjezdano crna ili sjajno siva siva), a drugu za ostatak karoserije.

Održiviji automobil, reciklirani materijali i pojednostavljeni procesi

Problemi oko klimatskih promjena, očuvanja resursa i razvoja navika mobilnosti radikalno preoblikuju lanac vrijednosti automobilske industrije. Stvaranje ekološki prihvatljivijih vozila u središtu je vizije Grupe Renault i njezinog plana za povećanje udjela recikliranih materijala u odnosu na ukupnu masu na 33 posto do 2030. Potpuno novi električni Scenic E-Tech utire put, s više do 24 posto mase svojih materijala koji dolaze iz tokova recikliranja, uključujući nekoliko zatvorenih petlji (pretvaranje ostataka materijala u nove dijelove napravljene od istog materijala). Kada dođe do kraja svog životnog vijeka, 90 posto njegove mase – uključujući bateriju – moći će se reciklirati u industrijskim pogonima, prema uvjetima Direktive 2005/64/EZ.

Renault Scenic E-Tech electric: verzija esprit alpine Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Sve više recikliranih materijala

Željezne komponente potpuno novog Scenic E-Tech Electrica (struktura, karoserija, osovine, dijelovi podvozja, itd.) u prosjeku su 37 posto reciklirani materijali, a poklopac motora i vrata do 40 posto su od recikliranog aluminija. Aluminij se obrađuje u zatvorenom krugu: na primjer, tijekom operacija rezanja, ostaci se sortiraju, sabijaju i šalju natrag dobavljaču, koji ih vraća u svoju proizvodnu liniju, a zatim ih šalje natrag u tvornicu kako bi postali novi dijelovi. Ova zatvorena petlja recikliranja pomaže smanjiti emisije ugljika tijekom proizvodnje vozila i osigurati zalihe materijala. Aluminij također olakšava karoseriju automobila, a to povećava učinkovitost.

Renault Scenic E-Tech Electric
  • Renault Scenic E-Tech Electric
  • Renault Scenic E-Tech Electric
  • Renault Scenic E-Tech Electric
  • Renault Scenic E-Tech Electric
  • Renault Scenic E-Tech Electric
    +64
Renault Scenic E-Tech electric Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Drugi život baterije

Grupa Renault je prvi proizvođač automobila koji radi na punom životnom ciklusu baterije, te je tako razvio solidnu stručnost u produljenju životnog vijeka baterija, kao i u njihovoj upotrebi na nove načine.

Modularni dizajn kompleta baterija posve novog Scenic E-Tech Electrica olakšava popravak i recikliranje, što je moguće u više od 20 centara za održavanje u Europi. Kada kapacitet baterije padne ispod potrebne razine, ona se koristi u stacionarnim sustavima skladištenja koji napajaju stambene ili uredske zgrade ili, u nekim slučajevima, druge mobilne sustave (plovila, rashladne jedinice, strojevi, logistika zračnih luka itd.).

Četiri razine regenerativnog kočenja

Potpuno novi električni Scenic E-Tech ima četiri razine regenerativnog kočenja. U načinu rada Drive, uključuje se kada maknete nogu s papučice gasa, pretvarajući kinetičku energiju vozila u električnu energiju, koja se pohranjuje u bateriji. Električni motor služi kao generator kada se kočioni sustav koristi za skupljanje energije.

Ovisno o vašem raspoloženju i vrsti ceste, možete odabrati bilo koju od četiri razine pomoću dvije poluge iza upravljača, od 0 (bez regeneracije, automobil se nastavlja kretati istom brzinom kada smanjite pritisak na gas, za primjer na autocesti) do 3 (maksimalna regeneracija, na primjer u gradovima; motor preuzima većinu kočenja kada maknete nogu s papučice gasa, tako da ne morate pritisnuti papučicu kočnice). Drugim riječima, svaki put kada kočite, energija se obnavlja kako bi se produžio ukupni domet vozila, dok vi uživate u optimalnom i ugodnom iskustvu vožnje.

Renault Scenic E-Tech electric Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Dva motora i dvije razine kapaciteta baterije na izbor

Potpuno novi električni Scenic E-Tech ima kompaktniji i lakši sinkroni motor s osam magnetskih jezgri. Dostupan je u dvije verzije: 125 kW (170 KS) i 280 Nm te 160 kW (220 KS) i 300 Nm.

Ovaj motor, razvijen unutar Alijanse i proizveden u Megatvornici u Cléonu (Normandija), ne sadrži rijetke zemljine minerale, što ograničava njegov utjecaj na okoliš. I nalazi se u središtu odgovornog proizvodnog ekosustava sa sjedištem u Francuskoj.

Potpuno novi električni Scenic E-Tech ima izbor između dva kapaciteta baterije: 60 kWh za 420 km ili veći domet i 87 kWh za 620 km ili veći domet.

Ova baterija je optimizirana do najsitnijih detalja kako bi se besprijekorno uklopila u CMF-EV platformu (moduli su raspoređeni na dva nivoa) i pružila vrhunske performanse. Verzija od 87 kWh sastoji se od 12 modula od kojih svaki sadrži 16 ćelija, a verzija od 60 kWh od 12 modula koji sadrže 24 ćelije. Moduli u ovim baterijama mogu se jednostavno mijenjati i pojedinačno popravljati.

Treba reći kako izvedba Standard Range s motorom od 125 kW i 60 kWh baterijom ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,3 s, a krajnja brzina je ograničena na 150 km/h. Verzija High Range s motorom snage 160 kW i 87 kWh baterijom ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 s, a krajnja brzina je ograničena na 170 km/h. Težina vozila u ovoj izvedbi je 1842 kg.

Potpuna kompatibilnost punjenja

Potpuno novi električni Scenic E-Tech kompatibilan je s nekoliko sustava punjenja – što ga čini još ugodnijim u vožnji. Sve verzije vozila imaju ugrađeni punjač koji radi s brzim DC punjačima uz ili u blizini autocesta te s monofaznim kućnim sustavima. Kompatibilnost s AC trofaznim sustavima punjenja koji opskrbljuju do 22 kW – koji su uobičajeni u gradovima i omogućuju prilično brzo punjenje, često po razumnoj cijeni – uključena je kao standardna ili kao dodatna oprema, ovisno o zemlji.

Optimizirano vrijeme punjenja

Prethodno kondicioniranje baterije ključni je čimbenik u maksimiziranju učinkovitosti punjenja. Sustav koristi Google karte za automatski početak predkondicioniranja baterije kada se automobil približi točkama za punjenje odabranim u aplikaciji. Baterija je stoga na idealnoj temperaturi po dolasku, tako da je možete puniti brže i/ili više.

Snižavanje optimalne temperature na 25°C, uz prilagodbu kemije baterije, omogućuje potpuno novom Scenic E-Tech Electric isporuku performansi punjenja koju karakterizira poboljšana krivulja punjenja i duži 'plato'. Kao rezultat toga, možete dobiti do 2 sata dometa na autocestama (ekvivalentno približno 50 kWh s punjenjem od 150 kW) punjenjem od 30 minuta.

MULTI-SENSE: skrojeno do savršenstva

Postavke MULTI-SENSE pružaju niz snažnih, personaliziranih osjetilnih iskustava. Dostupni izbori ove tehnologije mame vaše osjetilo vida i dodira, pružajući vozaču drugačije iskustvo sa svakim, a svim putnicima do neusporedive razine udobnosti. Postoje četiri načina – Comfort, Sport, Eco i Perso – i svaki od njih pruža drugačiji ugođaj kombinirajući unutarnja svjetla, udobnost vozačevog sjedala, unutarnju temperaturu i boju zaslona na različite načine s osjećajima u vožnji (otpor upravljača, kalibracija pogonskog sklopa i odziv pedale).

Također možete koristiti MULTI-SENSE za prilagođavanje ugođaja uz ono što Renault naziva Living Light, izbor od 48 boja za kontrolnu ploču, pozadinsko osvjetljenje kontrolne ploče i letvice na prednjim i stražnjim vratima. Svjetla su sva LED i neovisna te mogu stvoriti postupan svjetlosni učinak koji poboljšava dizajn interijera i omogućuje da se svi osjećaju dobro u automobilu. Ova živa svjetla uključuju automatski način rada koji se prilagođava svakih 30 minuta u skladu s 24-satnim cirkadijalnim ritmom i dobom dana (hladne boje danju i tople noću).

Multimedijski sustav OpenR Link povezaniji je no ikad

Potpuno novi Renault Scenic E-Tech Electric olakšava uživanje u besprijekornom online iskustvu putem svog sustava OpenR Link s ugrađenim Googleom, koji radi na Android Automotive OS 12. To je kao da koristite pametni telefon i prijavljeni ste na Google račun čini cijelo iskustvo još besprijekornijim s omiljenim lokacijama korisnika koje su već dostupne u Google kartama. Više od 50 aplikacija dostupno je za preuzimanje na Google Playu – uključujući glazbene kvizove, obiteljske igre i planiranje putovanja – kako biste maksimalno iskoristili svoje vrijeme u automobilu. OpenR Link jednostavno je, intuitivno iskustvo poput tableta kojim možete upravljati glasom. Kompatibilan je s Android Auto i Apple CarPlay, a radi i sa žičanim i bežičnim vezama.

OpenR Link ažurira se bez napora i daljinski preko FOTA (firmware over the air), poput pametnog telefona.

Moderni, high-tech vizualni prikazi na svim zaslonima

OpenR digitalni kokpit potpuno novog Scenic E-Tech Electrica privlači poglede iz dva razloga: zbog svoje izrazito ergonomske pozicije i velikog zaslona. Stoga je jednostavno kretati se izbornicima. Ovaj se kokpit sastoji od dvije površine u kontinuiranoj konfiguraciji u obliku slova L: vodoravnog TFT zaslona na kontrolnoj ploči (321 cm², 12,3 inča dijagonalno, 1920 x 720 piksela) i okomitog zaslona osjetljivog na dodir u sredini konzole (453 cm², 12 inča dijagonalno, 1250 x 1562 piksela).

Potpuno novo, avangardno vizualno sučelje naglašava identitet marke u putničkom prostoru i zrači duh koji stoji iza ovog automobila za život i život. Grafika suptilno nagovještava logotip u obliku dijamanta s rastućim dijagonalnim segmentom od 28 stupnjeva. Ovaj segment je posvuda, pružajući strukturu za informacije prikazane na nadzornoj ploči i središnjoj pločici, koje se kombiniraju u OpenR dvostruki zaslon.

Renault Scenic E-Tech electric: dobrodošlica Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Na zaslonu nadzorne ploče okrenutom prema vozaču, uobičajeni okrugli brojčanik zamijenjen je dijagonalnom linijom brzine od 28 stupnjeva, koja mijenja boju u skladu s brzinom motora ili brzinom automobila. Također prikazuje preostali domet baterije i odabrani način vožnje. Novi, deblji i ravniji font prekrasno se uklapa u ovaj najnoviji digitalni svemir. A automobil ima novi zaslon za odabir i prilagođavanje sustava pomoći vozaču (ADAS).

Na kraju, svaki put kada promijenite postavke MULTI-SENSE, nova nadzorna ploča prikazuje određeni skup uzoraka i boja. Kontrolna ploča također prikazuje siluetu vozila koja odgovara boji karoserije.

Rasvjeta visokih performansi

Prednja svjetla potpuno novog Renault Scenic E-Tech electrica u nekim verzijama koriste tehnologiju LED Adaptive Vision za prilagodbu svjetla uvjetima vožnje i na takav način da se izbjegne uporaba svjetala za maglu. Žmigavci su animirani: putuju od sredine prema van, dajući dodatne informacije o promjeni smjera vozila i reagiraju vrlo brzo.

Safety Coach: prilagođeni savjeti za odgovorniju vožnju

Kako bi vozačima pravio društvo i smanjio rizik od nesreća, potpuno novi Renault Scenic E-Tech električni sada uključuje alat koji se zove Safety Coach. Obavještava vozača o njegovom objektivno procijenjenom ponašanju i navikama u vožnji te pruža prilagođene savjete o stilu vožnje i korištenju ADAS-a. Savjet se temelji na povratnim informacijama iz alata za analizu sigurnosne ocjene, koji koristi podatke senzora vozila i prednje kamere za proučavanje tri ključna čimbenika vožnje: ubrzanje/međuudaljenost (sigurnosna udaljenost od vozila ispred), usklađenost sa zakonskim upravljanjem brzinom i putanja ponašanje (žmigavac i bočna brzina). Uz ovaj sustav, vozač može igrati aktivniju ulogu u očuvanju sigurnosti i zaštiti svojih putnika i drugih ljudi na cesti. Također je od posebnog interesa za mlade vozače jer im pomaže da razviju dobre vozačke navike.

Sigurnost nakon nesreće: QRescue Renault, SD prekidač i vatrogasni pristup

Potpuno novi Renault Scenic E-Tech Electric opremljen je novom tehnologijom koja pojednostavljuje rad hitnih službi nakon nesreće i skraćuje vrijeme operacije spašavanja.

Prvo, sustav automatskog kočenja nakon nesreće automatski blokira kočnice vozila u slučaju sudara, kako bi se spriječili daljnji sudari.

QRescue Renault, SD Switch i Fireman Access tri su sustava koji su već dostupni na drugim električnim vozilima Renault. QRescue Renault je QR kod na vjetrobranskom i stražnjem staklu koji pruža potpune informacije o tehničkim i električnim sustavima vozila, tako da hitne službe mogu raditi brže i sigurnije. SD prekidač je mehanički prekidač postavljen na pogonsku bateriju, koristi se za njeno isključivanje iz električnog kruga, kako bi vatrogasci bili sigurni u blizini potpuno električnog ili plug-in hibridnog vozila. Konačno, u slučaju požara u vozilu, Fireman Access omogućuje vatrogascima lak pristup srcu pogonske baterije kako bi je preplavili vodom. To je jedini način da se brzo i trajno ugasi požar, skraćujući uobičajeno vrijeme reakcije s nekoliko sati na deset minuta.

Sigurnost i udobnost uz Active Driver Assist

Nova generacija asistenta za autoceste i promet jednaka je 2. razini automatizacije vožnje na autocestama i brzim cestama. Kombinira prilagodljivi tempomat s obzirom na kontekst, Stop & Go, podatke o centriranju trake i podatke o geolokaciji na namjenski dizajniranoj karti, kako bi se prediktivno prilagodio cesti. Pri malim brzinama (primjerice u prometnim gužvama), vozač može privremeno prilagoditi sustav za centriranje vozne trake kako bi zadržao vozilo na jednoj strani ceste i omogućio vozilima koja imaju prednost da ga pretječu na drugoj.

Potpuno novi Renault Scenic E-Tech električni povezuje informacije s kamere na prednjem dijelu vozila s informacijama s karte kako bi prikazao zakonsko ograničenje brzine u to vrijeme s povećanom točnošću. Ako brzina vozila prekorači zakonsko ograničenje, sustav vidno i zvučno upozorava vozača. Ako je omogućen sustav pametnog tempomata – koji je uključen u Safety Coach – automatski prilagođava brzinu vozila.