test automobila

Vozili smo Toyotu Land Cruiser 250 2.8 D-4D: Vrlo ozbiljan terenac već sad je klasika!

19.01.2025 u 15:46

Bionic
Reading

Naš testni model pokreće 2,8-litreni turbodizelski motor snage 205 KS (151 kW) koji dolazi u kombinaciji s novim 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Najveći okretni moment je 500 Nm, a pogon je cijelo vrijeme na sva četiri kotača

Toyota Land Cruiser je jedan od najdugovječnijih i najsposobnijih terenaca u povijesti, a kad kažemo – terenaca - doista i mislimo na vozilo koje je namijenjeno da se nosi s ozbiljnijim terenskim izazovima. Velika je to razlika od današnjih modernih SUV vozila, koje je gotovo nemoguće i pobrojiti, za koje samo mislimo da zbog svog vanjskog izgleda mogu s lakoćom sići s asfalta i upustiti se bez većih problema u off-road vožnju na teškoj i rastresitoj podlozi.

Zapravo, danas još postoji tek nekoliko pravih terenaca u serijskoj proizvodnji, poput Land Rover Defendera, Mercedesa G-klase, Nissana Patrola, Lexusa LX- a i GX-a (sestrinski modeli Toyote Land Cruisera), Jeepa Wranglera, Ineos Grenadiera.

Treba reći da ne možemo definirati model Land Cruiser jednoznačno, jer imamo zapravo dvije serije ovog imena: seriju 250 i seriju 300. Zajedničko im je da su oba modela vrlo sposobni na terenu, ali prvi 'mali' Land Cruiser serije 250 (poznat u nekim zemljama i kao Prado) je dimenzijama manji, praktičniji i cjenovno dohvatljiviji, dok je drugi, 'veliki' Land Cruiser 300 veći, luksuzniji i prestižniji. Upravo ovaj drugi i nije moguće nabaviti u mnogim zemljama, on je zapravo namijenjen samo bogatijim tržištima poput npr. Ujedinjenim Arapskim Emiratima (slično je i s modelima Lexus LX (odgovarao bi otprilike Toyoti LC serije 300) i GX (pandan Toyoti LC serije 250) kojima je dominantno sjevernomaeričko tržište).

Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Tema ovog teksta je zapravo 'mali' Land Cruiser, odnosno njegova nova peta generacija od 1990., a mi smo na testu imali model točne oznake Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S.

Novi Land Cruiser 250 je Toyota predstavila svijetu u kolovozu 2023. godine, a ovaj je model posljednja generacija vozila koje si je u proteklih više od sedam desetljeća osiguralo nenadmašan ugled zahvaljujući svojoj snazi, pouzdanosti i sposobnosti da se nosi s najtežim uvjetima u svim dijelovima svijeta. Tijekom razvoja modela serije 250 donesena je svjesna odluka da se Land Cruiser vrati svojim korijenima i da u prvom planu bude njegova temeljna kvaliteta praktičnog i pristupačnog vozila.

Land Cruiser je rođen prije 74 godine kao 'Toyota BJ', 1. kolovoza 1951. Ubrzo nakon toga pokazao je svoju snagu i sposobnosti postavši prvo vozilo koje se uspješno popelo do šeste postaje (2350 m) na obroncima planine Fuji u Japanu visoke 3776,24 m.

Land Cruiser je otada postao jedan od najprodavanijih Toyotinih modela s 11,3 milijuna prodanih automobila (do lipnja 2023., uključujući modele Lexus LX i Lexus GX ) u više od 170 zemalja i regija.

Vanjski dizajn, strukutra i dimenzije

Dizajn Land Cruisera 250 sada ima izgled jednog pravog terenca; robusnog, izdržljivog i sposobnog. Za njegovu temeljnu pouzdanost zaslužni su oblik i sastav dijelova koji su osmišljeni tako da izdrže zahtjevne uvjete i da se mogu jednostavno zamijeniti u slučaju oštećenja. Jednostavnost njegovog vanjskog dizajna očituje se u kvaliteti i činjenici da vozilo nikada neće izgledati zastarjelo, a načelo 'oblika koji prati funkciju' vozilu daje određenu profesionalnost kakvu nalazimo u alatima vrhunske kvalitete.

Klasična silueta Land Cruisera podsjeća na karakteristične linije ranijih modela (očit su uzor Land Cruiseri serije 40 iz 1960. i 70) s naglašenom vodoravnom osi, dugim poklopcem motora, uspravnim vjetrobranskim staklom, kratkim prednjim prevjesom i prepoznatljivim trapezoidnim kotačima. Proporcije također slijede dizajnerska pravila prethodnih Land Cruisera s uskom kabinom kvadratnog oblika koja se nalazi iza okomite osi automobila i osigurava prostranu unutrašnjost i udobnost.

Konfiguracija i proporcije prednje maske daju novom Land Cruiseru klasični izgled. Funkcionalni dijelovi grupirani su prema središnjoj liniji s visoko postavljenim prednjim svjetlima kako bi se izbjegla oštećenja u zahtjevnim uvjetima vožnje. Osjećaj svrhe dodatno je naglašen klasičnim logotipom TOYOTA koji se nalazi u sredini prednjeg i stražnjeg dijela, iznad okvira za registarsku pločicu. Praktična izvedba branika znači da ih je moguće lako zamijeniti u slučaju oštećenja.

Standardna ponuda prednje rasvjete uključuje tanka i duguljasta LED svjetla s tri odvojena elementa ili klasične dvostruke okrugle LED projektore (u slučaju ograničene First Edition serije) s okomito postavljenim pokazivačima smjera i dnevnim svjetlima.

Prednja svjetla za maglu duboko su uvučena u uglove branika kako bi se izbjegla moguća oštećenja; prednji i stražnji uglovi su zaobljeni (što također pomaže pri upravljanju vozilom), a donji dijelovi vrata imaju uvučenu, konkavnu površinu. Stražnja svjetla su sada ponovno grupirana u okomito postavljene kombinirane jedinice.

Tijekom projektiranja vozila na prvom je mjestu bilo omogućiti vozaču najbolji pregled ispred i pored vozila. Time je postignut oblik poklopca motora s podignutim bočnim stranama koji olakšava lociranje uglova vozila, a spušteni središnji dio poboljšava pregled ceste, čime se smanjuje mrtvi kut neposredno ispred vozila. Kako bi se poboljšao pogled sa strane, prednji nosač krova postavljen je uspravnije, retrovizori su pričvršćeni na vrata, a donji rub bočnih prozora spušten je za približno 30 mm u usporedbi s dotadašnjim modelom serije 150 iz 2009., što je obilježje klasičnog modela Toyota BJ70.

Na karoseriji se izmjenjuju kontrastne oštre i nagle te sjajne i zaobljene površine kojima se postiže jednostavan, suvremen izgled koji odaje osjećaj napetosti i iznimne preciznosti. Čini se kao da je cijeli Land Cruiser proizveden iz jednog jedinog komada metala. Širina automobila, prošireni prednji i stražnji lukovi kotača i elegantan oblik karoserije zajedno naglašavaju stabilne performanse vozila.

Prepoznatljiv dizajn vanjštine uključuje niz elemenata koji poboljšavaju aerodinamične performanse vozila. Značajke koje pomažu smanjiti otpor zraka uključuju poklopac na gornjoj rešetki koji se zatvara pri velikim brzinama da bi spriječilo prodiranje zraka u odjeljak motora, čime se smanjuje otpor zraka i sila podizanja. Ispred prednjih kotača nalaze se pokrovi koji smanjuju količinu zraka koji udara u gume i usmjeravaju ga na kočione diskove radi hlađenja. Pokrovi se mogu savijati po potrebi kako bi izdržali vožnju po neravnim površinama.

Ostale značajke uključuju manju razliku u visini između prednjih nosača krova i kanala za odvod kišnice te precizno određen kut retrovizora prema karoseriji i profil kućišta radi suzbijanja turbulencija. Također su dodani posebni okviri za vrata kako bi se ispravio protok zraka duž bočne strane vozila, a stražnji spojler pomaže usmjeriti zrak podalje od stražnjeg dijela vozila i smanjuje silu podizanja.

Što se njegove strukture tiče, novi Land Cruiser 250 zadržava svoju klasičnu, robusnu konstrukciju karoserije na okviru i slijedi veći Land Cruiser 300 u prihvaćanju Toyotine GA-F platforme, koja igra ključnu ulogu u značajnom poboljšanju performansi izvan ceste. Osim toga, tu je i novi elektronički servo upravljač. Zahvaljujući dugom hodu ovjesa i prednjem stabilizatoru koji se može odvojiti (prvi puta u nekom Toyotinom vozilu, a aktivira se sa središnje konzole), dobivate bolju upravljivost na neravnom terenu i veću udobnost na običnim cestama. Kratki prevjesi u kombinaciji s velikodušnom visinom pružaju impresivan razmak od tla (215 mm).

Novi okvir je 50 posto čvršći, a kombinacija karoserije i krutosti okvira veća je za 30 posto. Novi model ima 84 točkasta vara vrlo kratkog razmaka oko bočnih vrata i donjih rubova bočnih pragova i, po prvi put, koristi strukturno ljepilo (ukupno 11,9 m) za poboljšanje krutosti na mjestima gdje se dijelovi lima susreću. Specifične točke zavarivanja uvedene su u bočne i poprečne nosače umjesto pojačanja, održavajući krutost uz uštedu težine. Debele čelične ploče i materijali visoke čvrstoće koriste se na strateškim mjestima u šasiji kako bi se osigurala maksimalna čvrstoća.

Ova značajna povećanja doprinose poboljšanom odzivu, upravljivosti i udobnosti vožnje. Osnovne performanse ovjesa također su poboljšane, posebice kako bi se osigurala povećana artikulacija kotača, što je ključni čimbenik sposobnosti vožnje izvan ceste.

Kad je riječ o dimenzijama, one su sljedeće: duljina vozila 4925 mm, širina 1980 mm (s otvorenim retrovizorima 2138 mm) i visina 1935 mm, a međuosovinski razmak iznosi 2850 mm. Dubina vodene prepreke koju može savladati je maksimalno 700 mm. Krug okretanja je 12 m između rubnika ili 12,8 m između zidova.

Težina testnog modela je 2370 kg, a može potegnuti kočenu prikolicu težine 3500 kg ili nekočenu od 750 kg. Kad je riječ o prtljažniku, njegov volumen je 742 l, a kad se preklope nasloni sjedala drugog reda (omjer 60/40) raste do 2000 l. Teretni prostor s ravnim podom u testnom Land Cruiseru s pet sjedala duži je i širi od prošle generacije modela.

Testni Land Cruiser također ima stražnja vrata s gornjim ovjesom u osnovnoj opremi koja olakšavaju pristup prtljažnom prostoru, a u našem slučaju imaju električno otvaranje/zatvaranje te vrlo praktični prozor na stražnjim vratima koji se neovisno otvara.

Što se kotača testnog LC tiče, imali smo 18-colne mat sive aluminijske naplatke (9-krakova), s cjelogodišnjim gumama Dunlop Grandtrek AT23 dimenzija 265/65R18 114V. Rezervni kotač pune veličine se nalazi ispod podnice prtljažnika s vanjske strane.

Inače, naš testni model je imao doplatnu Sand Metalik boju.

Unutrašnjost

Ulaskom u kabinu novog Land Cruisera primjetan je praktičan, donekle reduciran, ali zato funkcionalan raspored i za više od obične vožnje autoputevima. Isto se odnosi na materijale obloga vrata, konzole i sjedala.

Zapravo, mnogi pravi zaljubljenici u terence neće imati posebnih primjedbi, dok će i oni drugi biti zadovoljni izvedbom, prostranošću i udobnošću same kabine. Naglasak je na izdržljivost, visoku kvalitetu i značajke koje pomažu smanjiti umor vozača.

Instrumentnu ploču i gornje okvire vrata krase naglašene vodoravne linije koje olakšavaju orijentiranje vozila u izazovnim uvjetima i zaokružuju otvorenu kabinu s izvrsnim pregledom okoline sa svih sjedala. Poprečni dio ploče spušten je ispred suvozača kako bi se poboljšao osjećaj otvorenog prostora.

Izvori informacija, kao što su vozačev kombimetar i multimedijski zaslon, postavljeni su visoko radi bolje vidljivosti, a široka konzola svojstvena za Land Cruiser jamči brzo i intuitivno upravljanje vozilom jer su sve kontrole pri ruci vozača. Digitalna instrumentna ploča veličine 12,3 inča (u našem slučaju) savršeno jasno prikazuje mjerače i podatke o vozilu koji ostaju čitljivi u svim uvjetima osvjetljenja.

Multimedijskom sustavu pristupa se putem zaslona osjetljivog na dodir visoke razlučivosti veličine 12,3 inča (u našem slučaju). Paket uključuje navigaciju temeljenu na oblaku s najnovijim informacijama o stanju u prometu i pomoćnikom 'Hey Toyota'za glasovno upravljanje višestrukim funkcijama i sustavima.

Također su usklađeni fizički oblik prekidača i način njihova funkcioniranja – jednostavno prebacivanje između stanja ili pritiskanje prekidača omogućuje vozaču da ih jednostavno upotrebljava bez odvraćanja pogleda od upravljača ili promjene položaja u sjedalu. Iz Toyote su nam rekli kako su se pri dizajniranju novog LC-a savjetovali s profesionalnim vozačima reli utrka kako bi utvrdili koji je dizajn kombinacije birača i prekidača najbolji za razne funkcije sustava vozila kao što je biranje vrste terena.

Jastučići za koljena i obloge za vrata pružaju zaštitu pri vožnji po neravnim površinama, a gornji dio vrata zaobljenog je profila tako da vozač ima dovoljno prostora za slobodno pomicanje lakta. Novi dizajn kožom presvučenog upravljača odražava robustan i stabilan vanjski izgled vozila sa širokim otvorima među krakovima koji pomažu spriječiti ozljede prstiju u slučaju naglog pomicanja upravljača. U središtu se nalazi klasični logotip TOYOTA, a prekidači za upravljanje funkcijama intuitivno su organizirani na lijevom i desnom dijelu središnjih krakova.

Osjećaj preciznosti i kvalitete proizlazi iz skladnog dizajna upravljačkih prekidača i detalja kao što su nazubljeni elementi oko ventilacijskih otvora i birača načina vožnje, debeli materijali presvlake koji su usklađeni s isprepletenim rubovima te ukrasni elementi koji izgledaju kao da su izrađeni od strojno obrađenog metala.

Za jedinstven i usklađen izgled unutrašnjosti zaslužna je dosljedna kvaliteta materijala koji osjetom i izgledom daju vozilu snažan karakter. Funkcionalne površine ravne su i tvrde, a površine koje se često dodiruju meke su i obložene da bi se stvorio osjećaj zaštite i sigurnosti. Primijenjene su tehnike digitalnog dizajna za kombiniranje različitih dijelova u jednu jedinicu, primjerice vozačev kombimetar i središnji zaslon objedinjeni su unutar velike instrumentne ploče kako bi se izbjegla nepotrebna segmentacija. Novi, jednostavniji oblik krova poboljšava osjećaj prostranosti, a naš model nije imao krovni otvor.

Novi Land Cruiser dostupan je u dvije izvedbe unutrašnjosti s pet i sedam sjedala, a mi smo imali ovaj prvi. Oblik novih prednjih sjedala osigurava odličnu potporu pri terenskoj vožnji, a za sjedala je dostupna i dodatna značajka električnog podešavanja, koju smo imali na vozačko sjedalu. Sjedalo vozača s električnim podešavanjem u osam smjerova dostupno je i s (ručno) rasklopivim jastukom koji produžuje potporu za bedra za dodatnih 50 mm. No taj dodatak vodoravnom dijelu sjedala nismo imali, iako za time nismo niti imali neku posebnu potrebu čak ni na dugom putovanju.

Nova prednja sjedala imaju tanje naslone koji oslobađaju još prostora za noge i koljena putnika na stražnjim sjedalima, a dostupna su s funkcijama grijanja i prozračivanja. Deblji uretanski jastuci raspoređuju pritisak na veći dio tijela putnika i posebno su oblikovani za postizanje optimalnog kuta zdjelice pri sjedenju, čime se smanjuje opterećenje struka i mišića.

Jastuk je postavljen na tvrdom donjem sloju koji pomaže spriječiti nagle promjene položaja tijela pri skretanju ili promjeni traka. Bočni podupirači sada strše još više i pomažu zadržati putnike na mjestu pod utjecajem vodoravnih sila koje se često javljaju tijekom vožnje po neravnim površinama.

Izbor presvlaka uključuje pravu i umjetnu kožu te novu, otpornu tkaninu pod nazivom SUMITEX koja je izrađena od jake pređe dobivene od reciklirane PET plastike iz Toyotinih pogona u Japanu. Mi smo u našem modelu imali dojmljive smeđe presvlake Chestnut od sintetičke kože (EB40).

Sigurnost i pomoć vozaču Toyota T-Mate

Novi Land Cruiser s lakoćom može savladati najekstremnije uvjete i terene, ali to ne znači da pritom ne možete uživati u tihoj i udobnoj vožnji. Poduzete su brojne mjere za izbjegavanje i suzbijanje buke i vibracija, a to se osjeti i pri visokim brzinama vožnje.

Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S: Toyota Safety Sense Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Robusna konstrukcija novog Land Cruisera 250 osigurava odličnu zaštitu putnika u slučaju sudara. Osim temeljne snage samog vozila, za Land Cruiser upotrebljavaju se sveobuhvatne značajke Toyota T-Mate koje pomažu spriječiti sudar i štite sve putnike u vozilu ako je sudar neizbježan.

Paket uključuje najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense s poboljšanim hardverom koji povećava opseg otkrivanja rizika od sudara. Nove značajke Land Cruisera uključuju proširenje sustava zaštite prije sudara koji sada nudi podršku za izbjegavanje sudara u raskrižju, funkciju ograničavanja ubrzanja koja reagira na nagla ubrzanja pri vožnji malom brzinom i funkciju zakretanja upravljača u nuždi. Sustav proaktivne pomoći u vožnji pruža dodatnu podršku vozaču pri malim brzinama putem otkrivanja opasnosti kao što su parkirana vozila i pješaci na kolniku te omogućuje neometano upravljanje i usporavanje kada se približavate vozilu ispred ili prolazite kroz zavoj.

Nove značajke također uključuju sustav za zaustavljanje u nuždi. Kada je aktiviran sustav pomoći za zadržavanje u voznom traku, prepoznaje kada je vozač prestao upravljati vozilom, kočiti i ubrzavati tijekom određenog razdoblja i šalje upozorenje vozaču. Ako i dalje nema nikakve promjene, vozilo se polako zaustavlja i aktiviraju se svjetla u slučaju opasnosti. Pomoć pri sigurnom izlasku upozorava vozača da postoji opasnost od otvaranja vrata prema drugom vozilu ili biciklu koji se približava sa stražnje strane.

Sustavi Toyota Safety Sense mogu se ažurirati softverskim nadogradnjama koje se preuzimaju bežičnim putem, čime se izbjegava odlazak u servisni centar.

Sustavi Multi-Terrain Monitor (MTM) i Multi-Terrain Select (MTS) pružaju dodatnu podršku pri vožnji izvan ceste. Koristeći kameru i zaslon visoke razlučivosti, Multi-Terrain Monitor daje vozaču jasan pregled područja neposredno oko i ispod vozila. Osim toga, dobro je imati velike bočne retrovizore za dobru kontrolu.

Novi Land Cruiser prvi je model iz te skupine vozila opremljen sustavom električnog servoupravljača (EPS). U usporedbi s hidrauličkim sustavom smanjena je količina povratnog trzaja do kojeg može doći tijekom vožnje po neravnim površinama te je omogućeno jednostavnije i izravnije upravljanje i lakša upravljivost pri svim brzinama. EPS također omogućuje novom Land Cruiseru da upotrebljava sustav pomoći za zadržavanje u voznom traku kao dio paketa aktivne sigurnosti i pomoći za vozača Toyota Safety Sense.

Novi sustav kočenja s elektroničkim upravljanjem nudi bolji osjećaj i performanse koje odgovaraju namjerama vozača. Kontrole, performanse i krutost posebno su optimizirani kako bi se dobio prirodan i linearan osjećaj kočenja.

Tlačni sustav jedinice VSC za opće namjene djeluje paralelno standardnom tlačnom sustavu i poboljšava osjećaj pri kočenju. Objedinjena kontrola kočenja kombinira hidrauličku kočnu silu s regenerativnom kočnom silom iz motora, čime se maksimizira upotreba regenerativne kočne sile i smanjuje potrošnja goriva.

Upotrebljavaju se sljedeće disk kočnice: promjera 340 mm sprijeda; 335 mm straga. Elektronička parkirna kočnica djeluje na stražnje kotače.

Sustav pomoći pri vožnji nizbrdo (DAC) automatski osigurava stabilno kočenje bez blokiranja kotača uz održavanje niske brzine vozila na strmim nizbrdicama. Sustav je razvijen tako da se može upotrebljavati kao funkcija tempomata pri brzinama između 4 i 30 km/h u rasponu prijenosa H4 i L4.

Funkcija kontrole sporog kretanja Land Cruisera može se upotrebljavati za održavanje niske brzine tijekom terenske vožnje / kretanja nizbrdo. Funkcija prilagođava okretni moment motora i pritisak kočnice kako bi se spriječilo proklizavanje i blokiranje kotača i omogućilo vozaču da se usredotoči na upravljanje vozilom.

Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S
  • Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S
  • Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S
  • Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S
  • Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S
  • Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S
    +70
Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D 5D AT8 Executive 5S Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Kontrola sporog kretanja radi u načinu prijenosa L4. Vozač može birati željenu brzinu s pomoću birača na konzoli. Postoji pet različitih postavki brzine koje su primjerene za širok raspon različitih površina i nagiba tijekom vožnje.

Turbodizelski pogonski sklop 2.8 D-4D AT8

Novi Land Cruiser zasad dolazi na zapadnoeuropsko tržište isključivo s 2,8-litrenim turbodizelskim D-4D motorom koji je iznova konstruiran da bi se osigurala bolja vozna svojstva i ravnoteža između umjerene potrošnje goriva i performansi (Euro 6 EA). Riječ je o rednom četverocilindričnom DOHC motoru s 4 ventila po cilindru i izravnim ubrizgavanjem (Common-Rail tehnologija), zapremnine 2755 cm³, snage 205 KS (151 kW) koji dolazi u kombinaciji s novim AT8 automatskim mjenjačem Direct Shift s osam stupnjeva prijenosa. Najveći okretni moment je 500 Nm pri 1600 do 2800 okr./min., a pogon je cijelo vrijeme na sva četiri kotača (o čemu nešto kasnije u tekstu).

Redizajnirani i učinkovitiji turbopunjač ključan je za brže postizanje okretnog momenta zahvaljujući rotoru s kompaktnim lopaticama i manjem promjeru jedinice. Novi raspored remena oslobodio je prostor za novi sustav električnog servoupravljača (pogledajte informacije u nastavku), a ugradnjom alternatora veće izlazne snage (200 A) ispunjeni su zahtjevi kupaca kojima je potreban dodatni izvor električne energije.

Što se emisija CO2 i potrošnje tiče, novi LC u kombiniranim uvjetima prema proizvođaču ima deklarirane sljedeće podatke: 275-281 g/km i 10,5-10,7 l/100 km. Recimo i sljedeći zanimljivi podatak: mi smo vozili 500-njak km autocestom pri stalnoj brzini od 130 km/h (tamo gdje je to bila najveća dozvoljena brzina), a potrošnja se kretala oko 9,6 l/100 km.

Inače, ubrzanje našeg testnog mdela od 0 do 100 km/h je 10,9 s, a krajnja brzina 170 km/h.

Mjere za ublažavanje utjecaja na okoliš uključuju bolju učinkovitost selektivnog redukcijskog katalizatora i veći spremnik za ureu zapremnine 17 litara. Sam spremnik pogonskog dizelskog groriva je 80 litara.

Spomenimo samo kako će Toyota ove godine u Europi predstaviti i blagu hibridno električnu verziju Land Cruisera koja objedinjuje 2,8-litreni dizelski motor s električnim motorom-generatorom od 48 V, kompaktnu litij-ionsku bateriju od 48 V i sustav start-stop.

Novi automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa

Pogonski sklop dolazi u kombinaciji s novim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa koji poboljšava vozna svojstva, štedi gorivo i jamči tihi rad uz odlične performanse. Zahvaljujući manjim omjerima prijenosa, novim i kompaktnim pretvaračem okretnog momenta i optimiziranim sastavnim dijelovima, mjenjač omogućuje precizniju kontrolu blokiranja, skladno mijenjanje brzina i vrhunski osjećaj ubrzanja bez naglih skokova u broju okretaja.

Pretvarač okretnog momenta ima spojku za blokiranje s više lamela i proširenim rasponom, što pridonosi osjećaju neposrednog upravljanja tijekom vožnje i smanjuje potrošnju goriva. Kontrola blokiranja može se implementirati već pri malim brzinama kako bi se povećala kvaliteta vožnje.

Pogonska jedinica također ima novi dinamički prigušivač koji smanjuje varijacije okretnog momenta na pogonskom vratilu. Pretvarač okretnog momenta prilagođen je zajedno sa strukturom prigušivača kako bi se smanjila njihova veličina, ali i masa.

Stalni pogon na sve kotače

Za pogonski sklop Land Cruisera koji omogućuje stalni pogon na sve kotače upotrebljava se prilagođeno kardansko vratilo koje osigurava izdržljivost i tiši rad. Promjene su napravljene i na diferencijalima marke Torsen: središnja jedinica prilagođena je kako bi se omogućile bolje performanse i učinkovitija potrošnja goriva, a opcionalni stražnji diferencijal ojačan je radi dodatne pouzdanosti. Oba diferencijala prilagođena su kako bi se postigla najbolja ravnoteža između trakcije pri terenskoj vožnji i stabilnosti na cestovnim površinama.

Jedinica prijenosa također je poboljšana radi bolje izdržljivosti, većeg okretnog momenta aktuatora i otpornosti na koroziju. Novi prekidač za odabir raspona prijenosa H4 ili L4 i novi prekidači za blokadu diferencijala smješteni su na središnjoj konzoli, odmah pored ručice mjenjača. Naš je model imao središnji i stražnju blokadu diferencijala.

Prepoznatljiva kvaliteta Land Cruisera kao vozila koje vas može 'odvesti bilo gdje i vratiti natrag bez ikakvih problema' uključuje sposobnost savladavanja izazovnih uvjeta pri terenskoj vožnji. Nakon donošenja odluke da će novi model Land Cruisera biti inspiriran svojim naslijeđem i tradicijom, Toyota je osigurala da vozilo ima dovoljno snage da ispuni ovo obećanje umjesto oslanjanja na složene tehnologije.

Jednostavno upravljanje također je bila jedna od ključnih stavki razvoja: vozilo je prilagođeno za terensku vožnju, no zapravo je vrlo jednostavno i udobno te prikladno za svakog vozača i za svakodnevnu upotrebu. Vidljivost je dobra, mjenjač jednostavan i intuitivan, a reakcije vozila na naredbe brze su i sukladne namjerama vozača.

Novi model ispitan je do krajnjih granica izdržljivosti u okviru programa razvoja. Toyota je izgradila novu stazu za ispitivanje terenskih sposobnosti vozila, odnosno izazovnu stazu F na poligonu Shibetsu u Japanu koja vjerno imitira brojne izazovne uvjete vožnje iz cijelog svijeta.

Staza se sastoji od padina, blatnih dijelova, makadamskih cesta i divljih krajolika, a svaki dio predstavlja različit izazov za vozilo. Ispitivanje vozila na ovoj stazi ne samo da je pomoglo potvrditi i poboljšati terenske performanse novog Land Cruisera koji je 'jednu stepenicu iznad' trenutačnog modela, već je unaprijeđena njegova prikladnost za svakodnevnu upotrebu i funkcionalnost. Opsežna ispitivanja također su provedena na Bliskom istoku i u Australiji.

Ovjes

Prednji ovjes ima novi neovisni sustav dvostrukih poprečnih ramena s produženim hodom kojim se poboljšavaju prianjanje uz cestu i terenske sposobnosti vozila. Izrađen je od vrlo čvrstih i laganih komponenti kojima se jamči izdržljivost i pouzdanost.

Stabilan pogon podržan je uzdužnim nagibom osi zakretanja kotača, dok je stabilnost pri kočenju poboljšana smanjenjem kuta pomaka osovine i povećanjem kuta poniranja prednje osovine.

Kruta osovina s četiri karike na stražnjoj strani vozila također je promijenjena kako bi se postigla neometana i linearna izvedba, smanjila masa i povećala pouzdanost. Poluga stabilizatora izrađena je od lakšeg i čvršćeg materijala, dok je masa dodatno smanjena zahvaljujući upotrebi osovine s tanjim poprečnim presjekom i optimiziranom debljinom stijenke nosača, što također poboljšava pouzdanost. Veći kut protiv podizanja pomaže spriječiti odvajanje stražnjih kotača od podloge. Također je optimizirana cjelokupna geometrija tako da je kretanje svake karike sada glatko i linearno, čime se jamči udobna vožnja.

Novi Land Cruiser prvi je Toyotin model za koji se upotrebljava mehanizam za odvajanje stabilizatora (SDM) kako bi se poboljšale terenske performanse vozila i osigurala udobnija vožnja po standardnim cestama.

Tu je i funkcija biranja vrste terena (MTS) prilagođava upravljanje vozilom, pogonsku silu i kontrolu hidrauličkih kočnica da bi se ispunili uvjeti različitih slučajeva terenske vožnje. Sustav sada nudi i dodatni automatski način rada tako da vozač ne mora mijenjati postavku ovisno o uvjetima, a može se upotrebljavati kada je automobil u visokom ili niskom stupnju prijenosa.

MTS se jednostavno uključuje s pomoću prekidača za upravljanje pogonskim sklopom i višenamjenskog birača na središnjoj konzoli. U niskom stupnju prijenosa dostupni su načini rada Mud (Blato), Sand (Pijesak), Rock (Kamen) i Auto (Automatski); u visokom stupnju prijenosa dostupni su načini rada Mud (Blato), Sand (Pijesak), Dirt (Zemlja), Deep Snow (Duboki snijeg) i Auto (Automatski).

Funkcija panoramskog prikaza (PVM) u novom Land Cruiseru pruža potpuni pregled područja neposredno oko vozila, a funkcija praćenja terenske vožnje (MTM) i područja ispod vozila omogućuje vozaču da što preciznije upravlja vozilom po zahtjevnim terenima. Vozač može birati između četiri kamere za provjeru mrtvih kutova; videosignali s kamera također se mogu kombinirati kako bi se stvorila kompozitna slika.

Za kraj, što se cijena novog Land Cruisera tiče, kod nas imamo četiri razine opreme. Tako LC Active kreće od 92.003 eura, Limited od 99.866 eura, Executive od 106.064 eura i Premium od 116.215 eura. U ove cijene su uključeni PDV i PPMV.