Volkswagen Grupa imala je najveći udio na svjetskom tržištu, Toyota kao marka bila je najprodavanija, a Toyota Corolla najprodavaniji globalni model
Završila je konačno po mnogo čemu nesretna 2020. u globalnim razmjerima, pa je i vrijeme da pogledamo zanimljive činjenice i brojke vezane uz autoindustriju. U ovoj zanimljivoj analizi, prema podacima dostupnim na stranicama analitičara tržišta Focus2move, ne samo da ćemo vidjeti koja je grupacija proizvođača bila najbolja po prodajnim rezultatima u prošloj godini, već ćemo vidjeti koje su to bile pojedinačne marke i modeli na svijetu. Naravno, riječ je o prodaji u segmentu laganih vozila, a ne o cjelokupnoj proizvodnoj gami pojedine svjetske grupacije proizvođača vozila.
Volkswagen Grupa na vrhu ispred Toyota Grupe i Renault Nissan Alijanse
Za početak ovog dijela analize tržišta uzmimo u obzir podatak da je svjetsko tržište lakih vozila ukupno u 2020. iznosilo 80,26 milijuna vozila prodanih u cijelom svijetu.
U 2020. Volkswagen Grupa je završila na vrhu tržišta, dostigavši 11,6 posto tržišnog udjela s 9,31 milijuna prodanih vozila (-14,5 posto u odnosu na 2019.). Posljednjih godina imali su veliku globalnu pokrivenost, dok su prilično dobro upravljali portfeljem svojih marki.
Toyota Grupa zauzima drugo mjesto, s 8,90 milijuna prodanih primjeraka u 2020. godini. Povećali su svoj udio za 0,1 posto, dosegnuvši 11,1 posto, dok su izgubili 12 posto prodaje u odnosu na godinu ranije.
Top lista svjetskih grupa proizvođača automobila 2020.
- Volkswagen Grupa: 11,6 posto, 9,31 milijuna (-14,5 posto)
- Toyota Grupa: 11,1 posto, 8,90 milijuna (-12 posto)
- Renault Nissan Alijansa: 9,9 posto, 7,95 milijuna (-20,5 posto)
- Hyundai-Kia: 8,1 posto, 6,52 milijuna (-10,4 posto)
- General Motors: 7,7 posto, 6,26 milijuna (-13,2 posto)
- Honda Motor: 5,6 posto, 4,50 milijuna (-14,1 posto)
- Ford Grupa: 5,2 posto 4,15 milijuna (-18,3 posto)
- Fiat Chrysler Automobiles (FCA): 4,9 posto, 3,90 milijuna (-16,8 posto)
- PSA Grupa: 3,6 posto, 2,91 milijuna (-22 posto)
- Mercedes Daimler: 3,2 posto, 2,55 milijuna (-12,2 posto)
Treću poziciju zauzela je Renault Nissan Alijansa sa 7,95 milijuna prodanih primjeraka (-20,5 posto), a slijedi Hyundai-Kia, dospjevši na četvrto mjesto, jer je njihova matična država Južna Koreja uspješno odgovorila pandemiju koronavirusa, s prodajom od 6,52 milijuna (-10,4 posto), čime su zabilježili i najmanji pad u prodaji u prvih 10 grupacija proizvođača.
General Motors je u 2020. godini ostao na 5. mjestu, izgubivši 13,2 posto u odnosu na prošlu godinu, prodavši 6,26 milijuna primjeraka. Prije točno deset godina, 2010. ova je američka grupacija bila globalni lider, nakon što je desetljećima predvodila Svijet, zahvaljujući svom velikom portfelju marki. Međutim, većina prodaje GM-a bila je neprofitabilna i radilo se o tzv. glinenom divu, na samom rubu bankrota. U posljednjem desetljeću GM je smanjio pokrivena područja i marke (prodajući Opel PSA-u).
Japanski proizvođač Honda Motor zauzeo je 6. mjesto s 4,50 milijuna prodaje (-14,1 posto). Iza njih slijedi Ford Grupa, na 7. mjestu s 4,15 milijuna (-18,3 posto).
Novooformljena grupacija Stellantis, nastala spajanjem grupa proizvođača FCA i PSA, kombinirat će trenutne 8. i 9. najveće proizvođače na svijetu i trebali bi generirati četvrtu najveću grupaciju na globalnoj razini, s kombiniranim tržišnim udjelom od 8,5 posto. Otkako je spajanje postalo službeno 16. siječnja 2021., njihovu prodaju razmatramo odvojeno u 2020. Zapravo je njihova prodaja iznosila: FCA 3,90 milijuna (-16,8 posto FCA), odnosno PSA s 2,91 milijuna (-22 posto).
Na rubu top 10 ljestvice nalazimo Mercedes Daimler, s prodajom u 2020. od 2,55 milijuna primjeraka vozila (-12,2 posto).
Toyota predvodi najprodavanije marke automobila na svijetu
U 2020. godini Toyota je kao zasebna marka automobila dosegla 10,1 posto udjela s prodajom od 8,06 milijuna, nakon što je dodatno povećala razliku ispred svojih pratitelja tijekom Covid-19 krize. Toyota - zajedno s Kijom, Mercedesom i BMW-om – je bila jedna od najmanje oštećenih top 10 marki u pandemiji koronavirusa - izgubivši 12,2 posto u odnosu na prethodnu godinu. Posljednjih se godina tržišni udio kretao između najmanje 9,2 posto (u 2016. i 2017.) i najviše 10 posto (u 2019.) i sada iznosi 10,1 posto.
Nadalje, prateći pozicije najprodavanijih svjetskih marki automobila od 2010. godine, mogli smo uvijek vidjeti da Toyota predvodi scenu. Doista, Japanci imaju koristi od strategije što su u jednu marku koncentrirali najsnažniju liniju modela na svijetu, a dok su drugi proizvođači okupljali različite marke s ciljem da pokriju više segmenata kupaca, Toyota je samo malo diverzificirala svoju strategiju jedne marke, s Lexusom u luksuznom segmentu i Daihatsuom u malim, jeftinim vozilima.
Volkswagen na 2. mjestu, izgubio je teren tijekom Covid-19 krize, zbog velike ovisnosti o kineskom tržištu, koje čini preko 40 posto njihove globalne prodaje. Prošle 2020. godine je njemačka marka imala 7,1 posto udjela, padajući 0,4 posto, i prodavši 5,73 milijuna vozila (-16,8 posto).
Top lista najprodavanijih svjetskih marki automobila 2020.
- Toyota: 10,1 posto, 8,06 milijuna (-12,2 posto)
- Volkswagen: 7,1 posto, 5,73 milijuna (-16,8 posto)
- Honda: 5,4 posto, 4,33 milijuna (-14,1 posto)
- Ford: 5,2 posto, 4,18 milijuna (-18,3 posto)
- Nissan: 4,7 posto, 3,80 milijuna (-19,5 posto)
- Hyundai: 4,6 posto, 3,71 milijuna (-15,22 posto)
- Chevrolet: 3,7 posto 2,96 milijuna (-22,4 posto)
- Kia: 3,6 posto, 2,69 milijuna (-4,6 posto)
- Mercedes-Benz: 3,0 posto, 2,43 milijuna (-8,4 posto)
- BMW: 2,6 posto, 2,05 milijuna (-8,4 posto)
Honda je završila na 3. poziciji s 4,33 milijuna primjeraka (-14,1 posto), prestigavši Ford (-18,3 posto) koji je zabilježio 4,18 milijuna jedinica, a slijedi Nissan s 3,80 milijuna jedinica (-19,5 posto).
Hyundai je na 6. mjestu zabilježio 3,71 milijuna prodanih komada vozila (-15,22 posto), zatim slijedi prema prošlogodišnjem padu na ljestvici, Chevrolet, koji je pao 22,4 posto s 2,96 milijuna prodanih primjeraka i Kia, koja je s druge strane ušla na listu prvih 10 s 2,69 milijuna prodanih jedinica (-4,6 posto).
Top 10 ljestvicu zaokružuju na 9. mjestu Mercedes-Benz s 2,43 milijuna jedinica (-8,4 posto), a slijedi novopridošlica na top 10 listi BMW, koji je prijavio 2,05 milijuna prodanih jedinica (-8,4 posto).
Međutim, zvijezda godine iako nije među top 10 marki automobila zasigurno je Tesla. Američka marka isključivo potpuno električnih automobila skočila je na 39. poziciju, s 538.038 prodanih primjeraka (+ 46,2 posto), nadmašivši cilj koji su si postavili nadmašivši 500.000 prodanih vozila.
Toyota Corolla predvodi listu najprodavanijih modela na svijetu 2020.
Na svjetskoj ljestvici najprodavanijih automobila u 2020. godini Toyota Corolla predvodi scenu s prodajom od 1.134.262 primjeraka, što je 8,8 posto manje u odnosu na prethodnu godinu. Iza, na drugom mjestu je Toyota RAV4, kao jedan od samo 2 modela koji su zabilježili rast na ljestvici, s prodajom od 971.516 komada (+ 1,9 posto).
Zaokružujući pobjedničko postolje, nalazimo Hondu CR-V na 3. mjestu (2 mjesta više u odnosu na 2019.) sa 705.651 prodanih primjeraka (-13,2 posto), prestižući Hondu Civic sa 697.945 komada (-16,3 posto) i ispred Volkswagen Tiguana na 6. mjestu sa 607.121 (-18,8 posto).
Šestu poziciju zauzima Toyota Camry s 592.648 prodanih komada (-13,2 posto), a slijedi rastući Nissan Sylphy koji se podigao za 7 mjesta s 544.376 komada, bilježeći najveći rast na ljestvici (+ 14,4 posto) i Volkswagen Golf na 8. mjestu s 492.262 komada (-28,6 posto).
Na 9. mjestu ljestvice nalazi se kineski model Volkswagen Lavida s 463.804 jedinica (-13 posto), a top 10 ljestvicu zaokružuje Hyundai Tucson s 462.110 jedinica (-14,6 posto).
Zanimljivo, prošlogodišnji drugi na ljestvici Ford F-Series pick-up (2019: 1.070.234 prodanih komada), kao i Dodge Ram (2019: 731.895 jedinica) ispali su u 2020. s top 10 ljestvice.