U Njemačkoj bi puno više ljudi moglo raditi od kuće. Rezultat je to nedavnog istraživanja koje je proveo institut Ifo, prema kojem je samo oko 30 posto zaposlenika u veljači radilo barem nekoliko sati od doma
'Ogroman je potencijal od čak 56 posto za povećanje udjela rada od kuće. Obveza rada na daljinu za poslodavce, koja je uvedena u siječnju kako bi se ograničio broj infekcija Covid-19, do sada nije najbolje prihvaćena ', kaže istraživač Jean-Victor Alipour, jedan od autora studije.
Udio tvrtki koje koriste rad na daljinu iznosio je 81 posto u veljači.
Ako Njemačka želi prevladati koronavirus i ponovno otvoriti gospodarstvo, više će ljudi morati raditi od kuće, ističu autori. To bi moglo značiti uvođenje strože obveze rada na daljinu za zaposlenike.
'Kako sad stvari stoje, sve što se od zaposlenika u Njemačkoj traži jest da pristanu raditi od kuće ako ih se pita. Francuska i Belgija, s druge strane, postavile su im taj zahtjev još prošle zime', kaže Alipour.
Jedan od načina kako bi se rad od kuće učinio privlačnijim kako zaposlenicima, tako i poslodavcima su poticaji - na primjer, nudeći veće porezne poticaje za one koji imaju mogućnost raditi od kuće.
Trenutno zaposlenici koji rade od doma mogu odbiti 5 do 600 eura dnevno od poreza. 'Ali ovo je zamišljeno samo kao način pokrivanja troškova, a ne kao poticaj', kaže Alipour.
Sa 40 posto, najveći udio ljudi koji rade od kuće je u uslužnom sektoru. 'Glavni razlog tome vjerojatno su organizacija tvrtki i profili poslova u toj industriji', kaže Alipour.
Veleprodaja čini 24 posto, proizvodnja gotovo 22 posto, građevina 10 posto, a maloprodaja nešto manje od 10 posto, u ukupnom broju radnika koji rade od kuće.
Udio ljudi koji prelaze na rad na daljinu daleko je manje izražen u malim i srednjim poduzećima nego u velikim tvrtkama.
Primjerice, u industriji gotovo trećina zaposlenih u velikim tvrtkama trenutno radi od kuće. Za usporedbu, nešto manje od četvrtine zaposlenih u malim i srednjim poduzećima radi od doma.
Ali i prije krize s koronavirusom, rad na daljinu bio je daleko češći u većim njemačkim tvrtkama.