Mađarska vlada postrožila je uvjete za kupnju subvencioniranog goriva nakon naglog rasta potražnje i razgovora s naftnom i plinskom grupom MOL, izvijestio je šef kabineta premijera Viktora Orbana. Kamioni težine veće od 7,5 tona i oni sa stranim registracijama teški više od 3,5 tona morat će plaćati tržišne cijene za benzin, precizirao je Gergely Gulyas u četvrtak.
Osobni automobili, poljoprivredna vozila i kamioni s mađarskim registracijama težine do 7,5 tona i dalje će moći kupovati gorivo po subvencioniranim cijenama.
Inflacija je u Mađrskoj dosegnula najvišu razinu u gotovo 15 godina pa je vlada zamrznula cijene energije za kućanstva, nekih osnovnih namirnica, goriva i hipotekarnih kredita.
Cijene energije zamrznute su još u studenome, pa je tako uveden limit za maloprodajnu cijenu goriva od 480 forinti (1,39 dolara) po litri, znatno ispod razine tržišnih cijena. U veljači zamrznuli su i veleprodajne cijene kako bi maloprodajnim tvrtkama pomogli s visokim troškovima.
Međutim, ograničenje cijena privuklo je vozače kamiona koji prolaze kroz Mađarsku i kupce iz susjednih zemalja, što je rezultiralo ekstremnom potražnjom, priopćili su iz vlade. „'Energetski turizam' i pojačani tranzitni promet i panika stvorena proteklih dana doveli su do snažnog rasta potrošnje goriva”, rekao je Gulyas.
Vlada je zato nakon razgovora s domaćom naftnom i plinskom grupom MOL pristala izmijeniti mjeru subvencionirane kupnje goriva. Smanjena je i trošarina na goriva, za 20 forinti po litri, istaknuo je šef ureda mađarskog premijera.
Izvršni direktor MOL-a Zsolt Hernadi rekao je da njihova rafinerija u Szazhalombatti radi punim kapacitetom i da se uvoz nafte iz Rusije nastavlja.
"MOL ima dovoljne zalihe i kapacitete za preradu da pokrije mađarsku potrošnju goriva", rekao je Hernadi, dodavši da su potražnju potaknuli i strani i domaći kamioni i autobusi koji pune gorivo na benzinskim postajama.