Analitičari nisu iznenađeni interesom investitora za preuzimanjem Podravke pa su njezine dionice i danas na burzi porasle 0,7 posto, na 602 kune, uz 584 tisuće kuna prometa
Najviša je to razina ovih dionica u posljednja četiri mjeseca, a tržišna vrijednost Podravke od početka godine skočila je 24,1 posto.
Razlog su ovakvom rastu, s jedne strane, dobri poslovni rezultati, a s druge strane strategija Podravke koja je objavljena u lipnju ove godine, a koja se u međuvremenu već i počela realizirati.
Grupa Podravka, naime, u sljedećih pet godina namjerava uložiti oko pet milijardi kuna u proizvodnu i logističku modernizaciju i digitalizaciju, marketing i akvizicije.
“Provođenje usvojene Strategije podrazumijeva ulaganje oko 1,7 milijardi kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, oko 1,4 milijarde kuna u marketing za ostvarenje organskog rasta te oko 2 milijarde kuna u akvizicije”, obrazlažu iz Podravke.
Strategija obuhvaća obje divizije grupe – prehranu i farmaceutiku (Belupo), kroz tri razvojna stupa – usmjerenost na odabrana tržišta i proizvodne kategorije, povećanje učinkovitosti poslovanja kroz tehnološku modernizaciju i digitalnu transformaciju proizvodnih i logističkih procesa te akvizicije.
Sastavni dio strategije je i integrirani plan implementacije s jasno definiranim aktivnostima i pripadajućim rokovima za provedbu.
Iz Podravke ističu kako je osnovna poruka kojom će se grupa voditi u sljedećem razdoblju provodeći usvojenu Strategiju – “Znanjem i srcem do ukusne hrane i dobrog zdravlja za naše potrošače”.
Kako pojašnjavaju, prehrambena divizija grupe poseban naglasak će staviti na razvoj proizvoda i inovacija u proizvodima i ambalaži koje će biti usmjerene na povećanje dostupnosti proizvoda te njihovu prilagodbu potrebama i životnim navikama različitih skupina potrošača.
Budući ubrzani rast i razvoj divizije prehrana temeljit će se na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom, kao što su dodaci jelima, juhe i pekarstvo, te usmjerenosti na bogatija i potentnija tržišta u zapadnoj i srednjoj Europi.
Kada je riječ o hrvatskom odnosno tržištima Adria regije, iz Podravke ističu kako će ta tržišta i u idućem razdoblju biti dominantna te će fokus, osim na daljnjem rastu, biti na očuvanju visokih tržišnih pozicija.
“Ovakvim strateškim pristupom očekuje se znatnije povećanje udjela tržišta zapadne i srednje Europe u ukupnim prihodima od prodaje”, poručuju iz koprivničke tvrtke.
Objašnjavaju i kako će se provođenjem definiranih mjera za podizanje učinkovitosti prodaje, kroz otvaranje novih kanala prodaje i snažnije prisustvo u gastro segmentu, zatim povećanjem učinkovitosti proizvodnje uz kvalitetnije upravljanje ljudima, procesima te daljnjom tehnološkom modernizacijom i digitalizacijom proizvodnih i logističkih procesa, osigurati podizanje učinkovitosti na znatno višu razinu.
Povećanjem samodostatnosti kroz vlastitu poljoprivrednu proizvodnju i jačanjem kooperacije, Podravka će “u sljedećem petogodišnjem razdoblju doprinijeti smanjenju ovisnosti o uvozu i stabilno upravljati rizicima u primarnom dijelu lanca opskrbe jačajući lidersku poziciju i konkurentnost”, najavljuje koprivnička prehrambena kompanija.
Strategija definira i kriterije za razmatranje i odabir predmeta akvizicije.
“Namjera grupe je da putem mogućih akvizicija u diviziji prehrane osnaži svoju prisutnost i tržišni položaj na tržištima i u kategorijama koji su u fokusu daljnjeg ubrzanog razvoja”, ističu pritom iz Podravke.
Grupa Podravka će, u okviru usvojene Strategije poslovanja, aktivno raditi i na uspostavljanju naprednije funkcije upravljanja ljudskim resursima radi postizanja odgovarajuće strukture i daljnjeg unapređenja statusa zaposlenika.
Divizija farmaceutika (Belupo) će u sljedećem razdoblju fokus staviti na snažniji rast na međunarodnim tržištima, uglavnom srednje i istočne Europe, širenje portfelja s proizvodima u dodatnim anatomsko-terapijsko-kemijskim (ATK) skupinama te snažniji rast domaćeg tržišta uvođenjem novih proizvoda, najavljuju iz Podravke.
Rast će “biti snažno potaknut lansiranjem novih molekula u receptnom i bezreceptnom programu”.
Strategija predviđa ubrzanje procesa razvoja proizvoda farmaceutskog dijela kompanije optimizacijom ključnih procesa i uspostavljanjem čvršćih smjernica za praćenje učinkovitosti. Optimizacijom učinkovitosti u nabavi te proizvodnim i logističkim kapacitetima radit će se i na poboljšanju operativne učinkovitosti poslovanja, objašnjavaju iz Podravke.