Nakon što su regionalni avioprijevoznici uspjeli privući interes Azijaca, koji lokalno tržište vide kao izlaz prema Europi, i Hrvatska ubrzano traži kupca za Croatia Airlines, piše Bloomberg
Ministar prometa, pomorstva i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić sljedeći tjedan putuje u Jakartu, gdje će se susresti s predstavnicima tvrtke PT Garuda Indonesia, indonežanskog avioprijevoznika u većinskom državnom vlasništvu.
'Najbolje rješenje za Croatia Airlines bilo bi pronaći partnera na Dalekom istoku, iako ne želimo isključiti nijednog potencijalnog kupca', izjavio je za Bloomberg Hajdaš Dončić. 'Naš krajnji cilj je prodaja čitave tvrtke.'
Dodao je da partneri izvan EU-a mogu steći samo 49 posto vlasništva.
Avioprijevoznici na Istoku Eruope privukli su investiture poput Etihad Airways PJSC, koji je kupio najvećeg srpskog avioprijevoznika, te Korean Air Lines Co., koji je stekao 44 posto udjela Ceske Aerolinie AS, češkog nacionalnog avioprijevoznika.
Garuda, kojem je zbog sigurnosnih razloga bilo zabranjeno letjeti u države europske unije od 2007. 2009. godine, trenutno leti samo za Amsterdam.
Nove dionice
'Vrijednost Croatia Airlinesa, koji je prošle godine ostvario 475 milijuna kuna gubitka, procjenjuje se na 350 milijuna kuna', rekao je Hajdaš Dončić. Kupac će moći kupiti nove dionice ili otkupiti državni udio, dodao je. Natječaj za iskazivanje interesa mogao bi biti otvoren u listopadu.
Tvrtka Croatia Arilines utemeljena je 1990. u trenutku raspada bivše Jugoslavije i ima domaće linije te povezuje hrvatske gradove s gradovima u Europi.
Kriza u Europi utjecala je i na avioprijevoznike od Balkana do Baltika jer su se mjere štednje poklopile s povećanjem cijena goriva te smanjivanjem pomoći Europske unije.
Dok se tri najveća europska avioprijevoznika, Air France-KLM Group, njemačka Lufthansa i British Airways, ne odlučuju na preuzimanja, tvrtke izvan Europe pokazuju puno više interesa za kupnju. Tako je Srbija početkom mjeseca prodala 49 posto svog Jat Airwaysa Etihadu, piše Bloomberg.