Hrvatska i Slovenija zajedničkim će nastupima idućeg tjedna u Pekingu i Šangaju s ciljem povećanja broja kineskih turista već ove godine promovirati turističku ponudu dvije zemlje kineskom tržištu čiji su turisti prošle godine s 43,5 milijarde dolara potrošnje zauzeli četvrto mjesto u svijetu
Najavljeno je to na današnjoj konferenciji za hrvatske i slovenske novinare čelnih ljudi hrvatskog i slovenskog turizma u Ministarstvu turizma.
U sklopu prezentacija u Pekingu (25. svibnja) i Šangaju (27. svibnja) održat će se poslovne radionice hrvatskih i slovenskih putničkih agencija s kineskim turističkim partnerima, susreti s kineskim dužnosnicima te svečane večere s 250 odnosno 150 uzvanika.
Prezentacija u Šangaju poklopit će se i s međunarodnim turističkim sajmom u tom gradu (27. do 29. svibnja), kao i već otvorenom Svjetskom izložbom Expo, što je ministar turizma Damir Bajs ocijenio pravim trenutkom za promociju turizma.
Važnim i racionalnim u tom, kako je kazao, zajedničkom poduhvatu ocjenjuje i što će troškove prezentacija u Pekingu i Šangaju od blizu 50 tisuća eura po pola podijeliti hrvatska i slovenska strana.
S obzirom da Hrvatska i Slovenija na tom tržištu nisu konkurencija zajedničkim se nastupom smanjuje i rizik te postiže identična ili i veća dobit nego da se nastupa samostalno, dodao je Bajs.
Važnim smatra i što time hrvatski i slovenski turistički sektor na svim razinama (državni/javni i privatni) kreiraju zajednički turistički proizvod koji može biti zanimljiv kineskom i nekim drugim dalekim tržištima poput Japana, Indije i SAD-a čiji turisti pri dolasku u Europu obilaze više zemalja.
S time se složio i generalni direktor slovenskog Direktorata za turizam Marjan Hribar dodavši da uz dobru suradnju Hrvatska i Slovenija mogu biti konkurentne na kineskom tržištu. Slovenija, kako je kazao, neće propustiti priliku na tom i drugim dalekim tržištima s kojih u Europu dolazi sve više turista, pa je stoga i u svojoj Strategiji turizma predvidjela aktivnosti za ta tržišta. Sve podržava i slovenska Vlada koja je prošlog tjedna turizam deklarirala kao najbitniji sektor slovenske ekonomije, istaknuo je Hribar.
Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Niko Bulić i direktor Turističke organizacije Slovenije Dimitrij Piciga naglasili su da su predstojeći nastupi u Kini dio strategije zajedničke promocije koja se dogovara duže vrijeme, te da se od toga ove i iduće godine očekuje 'skokovit bum' s tog tržišta u obje zemlje.
Hrvatska turističko izlaslanstvo u Kini će boraviti od 23. do 30. svibnja.