Ministarstvo gospodarstva ove je godine izdvojilo 2 milijuna kuna za potporu hrvatskim klasterima konkurentnosti, kojih ima ukupno 12 i bave se promocijom svojih sektora, okupljajući ukupno 500 tvrtki članica.
Ugovor o tom iznosu potpisao je u petak s predstavnicima svih 12 klastera ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak u tvornici AD Plastika na zagrebačkom Jankomiru. Ta tvornica za mjesto događanja odabrana je jer je članica klastera autoindustrije i jedna od najvažnijih tvrtki u Hrvatskoj za proizvodnju dijelova za automobile.
Potpisujući ugovor, ministar Vrdoljak je istaknuo važnost klasterizacije u Hrvatskoj, koja uz centar za razvoj industrije te novac investitora i onog iz EU fondova može pridonijeti razvoju gospodarstva.
"Klasteri su izvori znanja i važni su za razvoj i konkurentnost svih industrijskih grana, a kroz njih i uz druge mjere, vjerujem da se do 2020. mogu ispuniti ciljevi industrijske strategije te zaposliti 80 tisuća novih ljudi u industriji", naglasio je Vrdoljak.
Kazao je i da se u zadnje tri godine u industriji zaposlilo 5.000 novih ljudi, a da bi se do 2020. zaposlilo njih još 80 tisuća, bit će potrebno pet puta više investirati.
"Imamo klastere, imamo novac, ali ono što me brine, pogotovo za 2018.-2019., je da će nam nedostajati stručnih i obrazovanih kadrova i općenito radne snage te bi se sada morali više koncentrirati na obrazovanje radnika, jer nemamo više vremena čekati da nam oni dođu iz redovnog školovanja. Tu nam također klasteri mogu pomoći", poručio je Vrdoljak.
Klasteri djeluju pod Agencijom za investicije i konkurentnost, koja je i pokrenula njihovo osnivanje prije dvije i pol godine, a ravnatelj te agencije Damir Novinić poručio je okupljenima da Hrvatska ne smije propustiti 300 milijuna eura, koliko je u EU fondovima predviđeno za poslovanje klastera, jer se već u zadnje dvije godine pokazalo da su investitori u inozemstvu, a i u Hrvatskoj prepoznali klastere kao bitne za svoje investicije.
Ukupno je do sada za klastere Ministarstvo gospodarstva izdvojilo 3,2 milijuna kuna, a Agencija još 250 tisuća kuna, kazao je Novinić.
Predsjednik Uprave AD Plastika Marinko Došen naglasio je važnost klasteriranja u automobilskoj industriji, koju je označio visoko tehnologiziranom, koja tjera stalno na nova ulaganja. "Agresivnije se trebamo uključiti u sadržaj automobilske industrije, jače je uvesti u našu strategiju, jer ona može dati još veći doprinos gospodarstvu, što pokazuju i primjeri Češke i Mađarske, koje proizvode više automobila nego divovi poput Francuske ili Italije", kazao je Došen.
Dodao je da AD Plastik kroz osnovnu djelatnost proizvodnje dijelova za autoindustriju u osam tvornica u Hrvatskoj te još tri u inozemstvu zapošljava više od 1.500 ljudi te proizvodi dijelove koji se ugrađuju u više od milijun vozila godišnje i većinom je sve izvoz.