Njemačka automobilska industrija suočava se s najvećom promjenom u svojoj povijesti. Kritičari ukazuju da bi mnoge firme mogle zakasniti na putu ka elektromobilnosti
Liferant auto industrije Witzenmann u Remchingenu, blizu Karlsruea, firma je srednje veličine navikla na promjene. Osnovana 1854. za proizvodnju nakita, prešla je 1885. na metalna crijeva za tuširanje. Nakon toga, 1990.-ih godina uslijedila je proizvodnja komponenti motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Desetljećima je kompanija dobro živjela od industrije fosilnih automobila. No 2015. se management odlučio za veliku transformaciju – puno ranije od mnogih drugih u bramši dobavljača dijelova za automobile, piše Deutsche Welle (DW).
'Naša kompanija je usred velikog procesa transformacije', kaže generalni direktor Philipp Paschen.
'Rano smo shvatili da tehnologija motora s unutrašnjim sagorijevanjem nema budućnost. Naši proizvodi moraju naći mjesto u novim primjenama, recimo u električnim vozilima ili u ekonomiji vodika', kaže Paschen.
Cilj je 'opstati u postfosilnom svijetu'. Međutim, transformacija ne znači samo proizvodnju drugih dijelova. Kompanija se mora digitalizirati, što znači da će se i zaposleni morati prilagoditi.
'Automobilska industrija je vodeća njemačka industrija', kaže Ina Schefer s Tehnološkog instituta u Karlsrueu, dopredsjedavajuća stručne grupe za transformaciju automobilske industrije koju je pokrenulo njemačko ministarstvo ekonomije.
'Automobilska industrija je važna za Njemačku, jer se veliki broj radnih mjesta nalazi u malim i srednjim dobavljačima', kaže ona.
Radi se o radnim mestima koja mogu nestati, ako kompanije ne budu išle u korak s vremenom.
'To što smo zakasnili u smislu transformacije vidim kao realnu opasnost', kaže Schefer. To je u vezi s činjenicom da je Njemačka bila pionir u tehnologiji motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Od 2016. proizvodnja automobila u Njemačkoj rapidno opada: s 5,75 milijuna proizvedenih automobila, na 3,4 milijuna - za što je samo djelomično kriva pandemija korone.
Kada je u pitanju elektromobilnost, Nijemcima čak prijeti opasnost da potpuno zaostanu. Jer, 2022. je najprodavaniji električni automobil u zemlji bio – Tesla Model I. Volkswagenog ID.4 tek je na četvrtom mjestu.