Hrvatska vrvi od talentiranih audiovizualnih profesionalaca koji često ne dobivaju priliku. U regiji je stanje nešto drukčije, ovisno o državi. TV i filmska produkcija u Srbiji je u procvatu zahvaljujući brojnim faktorima, a jedan od njih je sve snažnije ulaganje lokalnih telekoma, kaže Sanja Božić-Ljubičić, osnivačica i vlasnica tvrtki Pickbox, Mediatranslations i Mediavision
U samo nekoliko godina Božić - Ljubičić je postala jedna od vodećih figura u regionalnoj medijskoj industriji, stvorivši ekosustav koji objedinjuje različite aspekte medija – od distribucije i lokalizacije sadržaja do organizacije prestižnih industrijskih događaja.
Kao osnivačica prve regionalne streaming platforme Pickbox NOW, televizijskog kanala Pickbox TV te Mediatranslationsa i Mediavisiona, redefinirala je način na koji publika konzumira sadržaj u Hrvatskoj i regiji, a istu tu medijsku scenu okupila na konferenciji NEM (New Europe Market), vodećoj konferenciji za TV i streaming industriju. Kako je izgledao njezin karijerni put, ali i koje serije su na njezinom popisu omiljenih otkrila je u razgovoru za tportal.
Bliži se NEM Zagreb. Što možemo očekivati? Koji važni posjetitelji dolaze i koje će teme biti u fokusu; što biste izdvojili?
Zagreb će ponovno posjetiti utjecajni ljudi iz regionalne i europske televizijske industrije. Dijelit ćemo znanja tijekom panel-rasprava i intervjua te analizirati sve elemente koji stvaraju idealnu televizijsku uspješnicu. Uz to, NEM Zagreb služi i kao platforma za upoznavanje i širenje mreže vrijednih kontakata. Na jednom mjestu okupljamo sudionike koji stvaraju audiovizualno tržište u Europi i družimo se tijekom triju sadržajnih dana.
Cilj nam je educirati, povezati i promovirati profesionalce, tvrtke i projekte iz srednje i istočne Europe. Uz pomoć ovog događanja stvaramo prilike za nove projekte i koprodukcije između zemalja CEE-a te koprodukcije između zemalja s niskim i visokim kapacitetom za produkciju.
Nedavno su završili rokovi za prijavu za NEM Awards. Koja ideja stoji iza ovih nagrada?
NEM Awards nastao je iz želje da nagradimo regionalne audiovizualne kreativce, ali i tvrtke koje prepoznaju dobre priče i pretaču ih na ekrane. Želimo odati počast najboljem sadržaju iz srednje i istočne Europe te ga predstaviti ključnoj publici koja dolazi u Zagreb, ali i šire.
Kako bismo uključili što više projekata, natjecanje je organizirano u tri kategorije. Mogu se prijaviti scenaristi s dobrom idejom za seriju, producenti u potrazi za dodatnim budžetom za produkciju ili autori završenih projekata koji se emitiraju ili su u planu.
Žiri je sastavljen od vrhunskih europskih profesionalaca. Jedan od njih jest Nigel McCrery, scenarist najdugovječnije kriminalističke serije u Europi - 'Nijemi svjedok'. Članovi žirija analizirat će sve prijave i odlučiti o pobjednicima, a ceremonija dodjele nagrada centralni je dio NEM-a Zagreb. Prošle godine u kategoriji završenih serija pobjednik je bio Warner Bros. Discovery sa serijom 'Spy/Master'. Jedva čekamo saznati tko će odnijeti pobjedu ove godine!
Diplomirali ste engleski i španjolski jezik na zagrebačkom Filozofskom fakultetu. Kako je i gdje započeo vaš karijerni put? Odakle ideja za Mediatranslations, potom Mediavision, te koliko je bilo izazovno pokretati takvo što početkom 2000-ih?
Moja karijera započela je uz moju prvu ljubav – titlove. Dolaskom komercijalnih televizija pojavila se još veća potreba za edukacijom većeg broja prevoditelja pa je tako pokrenuta prva tvrtka Mediatranslations. Otad pa do danas surađujemo s klijentima diljem svijeta kojima su potrebni prijevodi sadržaja na brojne europske jezike, pa i šire.
Nastavno na Mediatranslations, razvila se agencija za marketing i TV industriju, Mediavision. Ona je bila odgovor na tržišna kretanja i trendove te sve veću potrebu za marketinškim uslugama i kvalitetnim odnosima s javnošću. Treća tvrtka jest Pickbox te upravlja streaming servisom Pickbox NOW i TV kanalom Pickbox TV.
Kojim se vrijednostima i ciljevima vodite kao čelnica nekoliko tvrtki i koliko vam je pomogao život u drugim zemljama i gradovima? Što biste danas poručili mladima, ali i starijima, da ne bi odustali od svojih želja i nauma?
Cilj je bio pokazati da i u Hrvatskoj mogu postojati kompanije koje se mogu mjeriti s europskim i svjetskim standardima. Primjerice, NEM Dubrovnik jest projekt koji ravnopravno stoji uz bok svjetskim TV marketima.
Život u drugim gradovima i izvan domaćih granica razvija perspektivu i širu sliku svijeta. Čovjek kroz život stvara priliku za nove doživljaje i ideje.
Voljela bih poručiti nešto inspirativno i mladima i starijima, ali to je poprilično teško učiniti bez određene pomoći države jer, što je situacija u državi bolja, to je bolji i život. Primjerice, bilo bi korisno promijeniti poreznu politiku pa će nam svima biti bolje i lakše.
Koji su najgledaniji sadržaji na Pickbox TV-u?
Na Pickbox TV-u pronalaze se gledatelji koji uživaju u kvalitetnoj europskoj i svjetskoj produkciji. Nostalgična jutra uz legendarne britanske detektive, prijepodnevni i večernji filmovi, emisije o kulinarstvu te brojne napete kriminalističke serije stvorili su jedan od najgledanijih filmskih payTV kanala u Hrvatskoj.
Pri odabiru naslova posebno razmišljamo o našim gledateljicama, a koje su svestrane baš kao i junakinje u glavnim ulogama naših serija i filmova – katkad su snažne i snalažljive, katkad nježne i nasmijane, a najčešće su sve to, i još mnogo više, istodobno. Upravo zato iskoristimo svaku priliku da ih slavimo, baš kao što to radimo kampanjom Pickbox TV za nju.
Koje serije trenutačno gledate ili su vam se najviše svidjele u proteklih godinu dana?
Uživam u brojnim serijama na našem streaming servisu Pickbox NOW, pogotovo britanskim i australskim, a ne bih isključila ni skandinavske. Pratim sve streaming servise i njihove nove sadržaje, poput 'Only Murders in the Building', dok na Maxu upijam 'Game of Thrones' i 'House of the Dragon'. 'Yellowstone' je također briljantna serija.
Kako općenito gledate na hrvatsku i regionalnu produkciju; koliko smo uspješni, ima li mjesta za napredak i sluha Ministarstva kulture?
Hrvatska vrvi od talentiranih, sposobnih i radišnih audiovizualnih profesionalaca koji često, nažalost, ne dobivaju zasluženu priliku da pokažu svoj rad i žive od svojeg talenta. U regiji je stanje nešto drukčije, ali opet, ovisno o državi. Primjerice, TV i filmska produkcija u Srbiji jest u procvatu zahvaljujući brojnim faktorima, a jedan od njih je i sve snažnije ulaganje lokalnih telekoma.
Upravo smo zato 2019. godine pokrenuli NEM Zagreb, događanje fokusirano na kreativnu stranu industrije i platformi, a ono omogućava direktno upoznavanje s ključnim igračima TV industrije diljem regije i Europe. Koprodukcija je važna i često jedini način da neki scenarij doživi male i velike ekrane, a uz pomoć NEM-a Zagreb želimo stvoriti sve više takvih prilika.
U mjesecu smo u kojem brojni brendovi obilježavaju Mjesec borbe protiv raka dojke. Kako ste se vi uključili?
Kako kaže ona stara narodna… Happy wife, happy life! Ova meni draga uzrečica primjenjiva je za sve žene jer je od iznimne važnosti to da smo zdrave i sretne. Ne samo zbog nas, nego i zbog naše okoline i ovog napaćenog svijeta koji vapi za mirom, tolerancijom i razumijevanjem. Naša emocionalna inteligencija, empatija, organizacijske vještine, prilagodljivost, a na kraju dana i otpornost, samo su neki od razloga zbog kojih se moramo više brinuti o sebi, o našem tjelesnom i mentalnom zdravlju.
Kako je Pickbox TV kanal popularan među brojnim ženama diljem regije, odlučili smo dati svoj doprinos te pokrenuti kampanju Pickbox TV za nju.
Kampanjom podižemo svijest o važnosti brige o zdravlju, pozivamo gledateljice i gledatelje da se uključe, a pritom surađujemo s istaknutim udrugama – u Hrvatskoj je to Sve za nju, kojoj smo donirali i financijska sredstva, dok su partneri u Srbiji i Sloveniji podružnice udruge Europa Donna. Potičemo žene da budu u pravom filmu te donesu najbolje odluke za sebe i svoje zdravlje.