Bilo im je dosta neukusnih 'zdravih snackova' i umjetnih proteinskih pločica pa su braća, bivši profesionalni kajakaši, Edo i Luka Mujkić sa svojim timom godinama razvijali svojevrsni sveti gral tog segmenta zdrave hrane. Rezultat je BITE ME Protein Cookie, čime su objedinili 100 posto prirodan sastav i okus koji se sviđa sportašima, rekreativcima, sladokuscima, pa čak i djeci
Njihovi proteinski kolačići, ali i sirove pločice, već osvajaju i Europu, pa ih se tako odnedavno može pronaći i na policama Billa Pflanzille, specijaliziranog Billinog dućana u Beču koji nudi isključivo plant based organske proizvode.
No kako je krenula njihova poslovna priča?
'Kao bivši profesionalni sportaši htjeli smo i nakon završetka sportske karijere ostati bliski sportu i dati svoj doprinos sportskoj zajednici. Budući da je sportska prehrana bila naša svakodnevica, odlučili smo raditi u toj industriji na pozicijama vezanim uz prodaju i marketing. Skupljajući znanja i iskustva diljem svijeta te radeći s mnogim etabliranim brendovima, shvatili smo da je industriji potrebna promjena', prisjećaju se Edo i Luka Mujkić pa dodaju kako su brzo shvatili da su male razlike među postojećim brendovima i proizvodima.
'Razlog je to što ih se većina proizvodi u istim tvornicama. Iako nam je zapravo najviše smetala činjenica da neki od tih proizvoda, bez obzira na svoju funkcionalnost, nisu nužno dobri za zdravlje korisnika. Čitajući njihove deklaracije, ne razumiješ što si pročitao i što jedeš, a vjeruješ da je dobro i zdravo za tebe. I onda smo shvatili: zašto ne stvoriti nešto svoje, na što bismo bili ponosni i što bismo s oduševljenjem predstavljali i prodavali te tako mijenjali nešto u sportskoj zajednici koju volimo i u kojoj smo od djetinjstva', pojašnjavaju.
Na radaru svjetskih korporacija
Tako je nastao BiteMe - njihovo svojevrsno buntovništvo, krik protiv postojeće industrije funkcionalnih snackova. Svoju su priču, kažu nam, od samog početka započeli graditi za svjetsko tržište pa su sukladno tome imenovali svoje proteinske snackove: Raw bar, Lava Cookies i Protein Cookies.
Osim specijalizirane austrijske Billa Pflanzille, prisutni su na čak deset tržišta, a najveći im je fokus trenutno, kažu, na srednjoeuropskom tržištu. I tu braća ne namjeravaju stati, već planiraju širenje distribucije na najveća svjetska tržišta.
'Zadali smo si zahtjevne ciljeve i često smatramo da bismo trebali više i brže. Startup smo koji je doslovno krenuo iz garaže prije četiri godine, miješali smo ručno tamo neke kuglice i zafrkavali se, maštali o tome da ćemo jednog dana staviti naše proizvode na police trgovina. Danas imamo skoro 700.000 eura investicija iza sebe, deset proizvoda koji su dobili niz priznanja svjetski značajnih institucija i udruženja, otvorili smo prodajne kanale u desetak zemalja, a planiramo do kraja 2023. biti prisutni na još desetak tržišta', govore nam braća Mujkić, dodajući da svake godine rastu 100 posto u prihodima.
U ovome trenutku već su na radaru svjetskih korporacija poput Marsa, Nestlea, Unilevera, Kelloggsa i Danonea, s kojima su već odradili niz sastanaka i prezentacija.
'Ono što te korporacije najviše privlači je inovativnost naših proizvoda, a koja je u skladu s novonastalim trendovima, te naše velike agilnost i fleksibilnost u razvoju novih proizvoda. Paralelno je potencijal skaliranja iznimno velik, što je vidljivo i u prodajnim kontaktima koje smo ostvarili nakon iznimnog uspjeha prošle godine na SIAL-u, najvećem sajmu prehrane', objašnjavaju i dodaju da su veliki retaileri diljem Europe počeli testirati njihove proizvode u svojim prodajnim kanalima.
'Započeli smo i pregovore s Lufthansom i Eurowingsom za uključivanje naših proizvoda na njihove letove. Sve u svemu, tržište nas primjećuje i to nam je najveći kompliment i pokazatelj da dobro radimo svoj posao', kažu nam Mujkići, u čijem asortimanu zdravih snackova trenutačno postoji deset proizvoda, no oni neumorno eksperimentiraju i može se očekivati da će broj njihovih proizvoda samo rasti, kao i njihovo poslovanje.
Penju se stepenicu po stepenicu, a fokusiraju se na stabilan rast
'Naša trenutna mreža partnera pokriva oko 600 poslovnica, među kojima su od većih retailera Müller, Kaufland, Spar, Bipa, Billa… No trenutno smo u pregovorima na nekoliko tržišta što kroz distributere, što direktno s retailerima koji zajedno imaju mrežu preko 15.000 poslovnica. Manji specijalistički partneri također su nam od samih početaka bili iznimno bitni jer su oni ti koji su nam neopisivo pomogli kad nam je pomoć bila najpotrebnija. Tu ćemo uvijek rado spomenuti iznimnu suradnju s Bio&Bio, Gardenom, Kibubom i drugim manjim single shop partnerima. Nažalost, neki od njih su morali zatvoriti svoja vrata zbog izazovnog ekonomskog okruženja', nastavljaju braća, a na pitanje o tome gdje se vide za pet godina odgovaraju:
'Kad bi nas netko prije četiri godine pitao gdje se vidimo, kao iz topa bismo ispalili da se vidimo na poziciji globalnog lidera u zdravim snackovima. Danas, s nešto utakmica u nogama, s iskustvom poslovanja u nepredvidljivom ekonomskom okruženju obilježenog pandemijom, porastom troškova logistike i sirovina, osjetnom inflacijom i strahom kod krajnjih kupaca, odgovorit ćemo da se fokusiramo na stabilan rast i rad s kvalitetnim partnerima koji cijene naše proizvode i filozofiju.
Naravno da imamo petogodišnji plan i zadani cilj, ali smo puno svjesniji toga da se penjemo stepenicu po stepenicu i da nema preskakanja koraka. I baš zato je naš trenutni fokus na rezultatima ove godine te smo si zadali povećanje broja tržišta i prometa na razinu tri do pet puta veću u odnosu na prošlu godinu', završavaju Mujkići, a mogu se pohvaliti i nizom nagrada i finala na različitim sajmovima zdrave prehrane i sportske industrije.