EKONOMSKE POSLJEDICE

Milijunski gubici zbog neodlaska na SP

12.10.2009 u 14:14

Bionic
Reading

Neodlazak hrvatske nogometne reprezentacije na SP u Južnu Afriku imat će i značajne ekonomske posljedice. Najveći gubitak pretrpjet će Hrvatski nogometni savez, a izostanak dijela prihoda mogu očekivati i pivari, turističke agencije, ugostitelji, trgovci televizorima, oglašivači…

Večernji list procjenjuje da je pobjeda Ukrajine nad Englezima izbila Hrvatskom nogometnom savezu oko 20 milijuna eura iz blagajne. Deset milijuna manje utržit će se od Fife (novac za plasman na SP i tri utakmice koje bi Hrvatska minimalno odigrala u Južnoafričkoj Republici), a dodatnih 10 milijuna eura dobit će manje od sponzora koji će skresati budžete zbog gubitka interesa za reprezentaciju.

Osim nogometnog proračuna koji će biti prepolovljen, neodlazak na Svjetsko prvenstvo najjače će se odraziti na prihode ugostitelja, turističkih agencija te proizvođača i prodavača piva, sportskih rekvizita, televizora. Predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca Đuro Popijač procjenjuje da će ugostitelji izgubiti nekoliko stotina milijuna kuna. Turističke agencije računale su na prodaju oko 2.000 aranžmana za Južnu Afriku, a sada će morati znatno revidirati svoje procjene.

Značajne gubitke očekuju i pivari, čije je piće zaštitni znak nogometnih navijača. 'Ukupni promet po hektolitru piva iznosi 1.000 kuna, a da je hrvatska reprezentacija dogurala do četvrtfinala, odnosno odigrala četiri utakmice, popilo bi se do 50 tisuća hektolitara piva, što je zarada od 50 milijuna kuna', rekao je za Večernji list Pero Ivanković, predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja.

Jedino kladioničarski biznis, kažu upućeni, ne bi trebao osjetiti neuspjeh hrvatske reprezentacije.