NOVI SUSTAV

Na HAC-ov natječaj za naplatu cestarine stiglo 10 ponuda, najjeftiniji su Slovaci

18.07.2023 u 15:01

Bionic
Reading

Hrvatske autoceste početkom travnja raspisale su javno nadmetanje za izvođača 'Elektroničkog sustava naplate cestarine'. Ponude za izvođača radova javno su otvorene danas u 13 sati u prostorijama HAC-a te je utvrđeno da je pristiglo deset ponuda

Nakon otvaranja ponuda slijedi evaluacija pristiglih ponuda, odnosno pregled, ocjena i usporedba dostavljenih ponuda, a potom i odluka o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude, priopćili su iz HAC-a, dodajući da procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura bez PDV-a. Sredstva za uvođenje novog sustava naplate cestarine osigurana su kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).

Ponuditelji su sljedeći, uz ponude bez PDV-a:

  • Tahaluf AL Emarat Technical Solutions iz Abu Dhabija (UAE) s ponudom od 135.955.800 eura;
  • SICE iz Madrida za 244.480.585 eura;
  • CTFO JETON TECHNOLOGY CO. iz Pekinga za 89.991.901 euro;
  • Zajednica ponuditelja: KING ICT; Q-FREE NORGE AS za 187.922.961 euro;
  • Zajednica ponuditelja: Ericsson Nikola Tesla d.d.; (G.E.A.); GRENOBLOISE D'ELECTRONIQUE ET D'AUTOMATISMES za 219.667.456 eura;
  • Zajednica gospodarskih subjekata: SkyToll, a. s. i TollNet a.s. iz Bratislave za 79.913.481 euro;
  • Zajednica ponuditelja: Kapsch TrafficCom AG; Spinne Traffic iz Beča i Osijeka za 89.700.000 eura;
  • Končar - Digital iz Zagreba za 96.820.974 eura;
  • TETRA HGS ELEKTRONIK SISTEMLERI ANONIM ŞIRKETI iz Istanbula za 99.122.603 eura;
  • Zajednica ponuditelja: S&T Iskratel; Tecsidel ITS S.L iz Kranja; Kontron,0, Tecsidel ITS S.L, iz Španjolske za 113.327.345 eura.
  • +2
Policija dočekala Torcidu u Lučkom Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Kako je još u travnju objasnio Marko Ševrović iz Zavoda za prometno planiranje na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, ovo je ambiciozan projekt jer se radi o tehnološki dosta zahtjevnom sustavu koji bi trebao omogućiti naplatu cestarine bez zaustavljanja kroz korištenje tzv. relacijske tarife, da plaćamo točno onoliko koliko vozimo na nekoj dionici.

Cestarina bi se trebala naplaćivati na dva načina: putem ENC-a, ali u izmijenjenom, modernijem obliku, i putem aplikacije na mobitelu. Ona bi trebala biti povezana s našim tekućim računima.

Na upit je li ovaj sustav automatskog prepoznavanja bolji od sustava vinjeta, profesor Ševrović kazao je da ako se gleda tehnološki, da je ovo sličan sustav onome kakav imaju Mađari i Slovenci. 'Kod nas je razlika u tarifi, mi naplaćujemo prema prijeđenim kilometrima, a oni prema vremenu', rekao je za HRT.

Sustav omogućava da se koriste i različite tarife, primjerice u sezoni ili van nje ili primjerice tijekom dana ili noći.

'Cilj je da se probaju rasteretiti autoceste u 'vršnim periodima' te da rasporedimo prometno opterećenje na 'izvanvršne periode' i to upravo kroz ovu tarifnu politiku', istaknuo je Ševrović.