POUČAK MAJE MESIĆ

Nisu vjerovali u njezine bojice, ali ona je uspjela

13.07.2015 u 07:06

  • +4

Maja Mesić i njezine Boye

Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anić

Bionic
Reading

Mnogi u nju i njezin projekt nisu vjerovali, ali Maja Mesić nije odustajala. Nakon deset godina, od trenutka kad joj je kao studentici sinula ideja, danas ta 33-godišnja dizajnerica ima svoju tvrtku i proizvod iza kojeg su brojne nagrade i priznanja i što je još važnije, velik interes stranih kupaca

Sve je inicirao nikad završeni natječaj Tvornice olovaka Zagreb (TOZ) u kojem se tražio novi dizajn nalivpera i tehničke olovke. Maja zaljubljena u crtanje tad je osmislila svoje bojice. Prvo ih je nazvala alatkama, da bi ih kasnije preimenovala u Boye.

'Meni su odmah bile super. Željela sam ih izraditi i njima crtati. Znala sam da bi se svidjele i mojim najbližim kolegama. Tad nisam znala, a nisam niti razmišljala o svim fazama koje morate proći da bi ideja postala kvalitetan proizvod', prisjeća se ona.

Jedno vrijeme nadala se prodati Boye nekom velikom proizvođaču, ali do preokreta je došlo kad je 2008. osvojila prestižnu nagradu Red Dot. Štoviše, to je bio prvi put da je taj svojevrsni dizajnerski Oscar bio dodijeljen hrvatskom autoru na području industrijskog oblikovanja.

Ohrabrena velikim priznanjem, odlučila je samostalno razvijati Boye.

'Na početku je najveća prepreka bio nedostatak savjeta i informacija. Mi smo zemlja slabe proizvodne moći. Kad sam krenula u pravljenje smjese za Boye, obratila sam se određenim tvrtkama za koje sam smatrala da bi mi mogle biti od pomoći, međutim kod njih nisam pobudila interes', priča Maja.

Uložila u Boye više od 300.000 kuna

Maja je dosad u svoju poduzetničku priču uložila više od 300.000 kuna. Velika su joj pomoć bili poticaji i nagrade koje je dobila od nekoliko institucija. Razvojna agencija Grada Zagreba dodijelila joj je 14.000 kuna, Zaklada Izvorno Hrvatsko 40.000 kuna, preko HAMAG-a i njegovog programa Poduzetnički impuls dobila je poticaje od 50.000 kuna, a na natječaju ZABA-e Moja kreativna crta osvojila je 100.000 kuna.

Konačno uspjela se povezati s ekipom iz samoborske tvrtke Chromos MB s kojima i dan danas surađuje. Nakon nekoliko gostovanja s Boyama na televiziji, javile su se i tvrtke koje su je ignorirale, ali prekasno, tada je već imala postavljen cijeli projekt.

Maja je s prvom proizvodnjom Boya krenula u lipnju 2012. Velika potpora u tome bila joj je njezina obitelj.

Trenutačno u svom malom pogonu u zagrebačkoj Heinzelovoj ulici može proizvesti maksimalno 30.000 komada Boya što je, ističe, dovoljno za trenutačnu potražnju, ali premalo za iskorak na inozemno tržište.

'Ne postoji puno prilika da izađete vani. Kad se otvori ta jedna šansa, morate biti spremni i zbog toga će naš prvi sljedeći korak u poslovanju biti povećanje proizvodnje', objašnjava Maja.

A da su Boye itekako zanimljive stranim kupcima, svaki dan joj dokazuju mušterije u njezinom dućanu i ateljeu na Korčuli. Radi se o prvoj samostalnoj trgovini tvrtke Boya d.o.o jer su se do sada Boye prodavale isključivo preko partnera, odnosno drugih trgovina.

Dućan i atelje otvoren je prije nešto više od mjesec dana i zasad se to pokazuje punim pogotkom, a na pitanje hoće li slična trgovina otvoriti svoja vrata kupcima na još nekima lokacijama u Hrvatskoj i šire, Maja kaže da je sve moguće.

'Izuzetno smo zadovoljni. Prvi put smo u direktnom kontaktu s našim kupcima i to je neprocjenjivo iskustvo. Korčulu smo izabrali jer smo se na neki način u nju zaljubili prije dvije godine kada smo ovdje ljetovali, a u prilog tome naravno išla je i činjenica da je Korčula mali Dubrovnik. Dolaze kvalitetni gosti i brza je izmjena turista i odlična je lokacija dućana. Ponekad se dogodi da kupac i sat vremena provede u dućanu oduševljen što sve može Boyama nacrtati', priča Maja.

Boye su namijenjene svima jer zbog svog oblika ne diktiraju način na koji se moraju držati u ruci poput klasične drvene bojice ili pastele.

Cijena Majinih Boya ovisno o pakiranju kreće se od 25 kuna do 129 kuna.

Mlada poduzetnica s velikim optimizmom gleda u budućnost. Uvjerena je da je postavila dobre temelje i to sve, zahvaljujući ističe, svojoj upornosti i strpljenju.

'Sad znam da za neke stvari moraš sazreti. Prošla sam sve faze i možda bi netko rekao da je sve to predugo trajalo, ali smatram da je to bilo nužno. Nije nekad stvar čak ni u novcu jer i kad dobiješ sredstva, moraš znati što ćeš njima', kaže Maja čija je velika želja da Boye i istoimena tvrtka postoje i za 100 godina kad bi je, nada se ona, vodili njezini unuci ili praunuci.