Ovog mjeseca, prema njemačkom institutu Ifo, nedostatak sirovina u njemačkoj industriji znatno se pogoršao. Udio tvrtki koje se žale na ovaj problem porastao je za četiri postotna boda u odnosu na listopad te je u studenome dosegao 74,4 posto. 'Pritisci nisu popustili, čini se da nestašici nema kraja', ocjenjuje Institut Ifo.
Udio poduzeća s poteškoćama u opskrbi sirovinama i poluproizvodima povećan je u gotovo svim djelatnostima, s izuzetkom proizvođača električne opreme, gdje je udio tvrtki u poteškoćama blago smanjen, piše Bloomberg.
Među najugroženijim granama u smislu nestašice sirovina i poluproizvoda u studenome je automobilska industrija, gdje je probleme sa sirovinama i poluproizvodima u studenome prijavilo još više, čak 88,3 posto tvrtki. U industriji strojeva udio pogođenih tvrtki bio je 86,3 posto. Istodobno, među najugroženijim je elektroindustrija, iako je udio tih tvrtki koje su prijavile probleme s opskrbom pao s 90 posto u listopadu na 85,4 posto u studenome. S druge strane, među najmanje pogođenima su proizvođači pića, gdje je 39,8 posto tvrtki prijavilo takve probleme.
Kako kažu u Institutu, stalni problemi u nabavi u kombinaciji s punim knjigama narudžbi sigurno će pridonijeti rastu cijena, jer nikad prije toliki broj tvrtki nije najavio da poskupljuje svoje proizvode.
Posljednji je to u nizu podataka koji sugerira pritiske na njemačku ekonomiju. Prošloga je tjedna objavljeno kako se raspoloženje njemačkih potrošača spustilo na najnižu razinu u posljednjih devet mjeseci pod utjecajem novog vala pandemije covida 19 i relativno visoke inflacije, pokazalo je u četvrtak istraživanje marketinške agencije GfK.
Indeks koji mjeri očekivanja njemačkih potrošača za prosinac pao je na minus 1,6 bodova, s minus jedan bod u studenome, objavio je GfK.
Četvrti val pandemije covida 19 donio je nagli rast broja zaraženih i bolnički su kapaciteti gotovo iscrpljeni pa se strahuje da će vlada ponovo uvesti ograničenja za trgovine i restorane, tumači analitičar GfK Rolf Buerkel.
Inflacija je istodobno premašila četiri posto, što je naštetilo kupovnoj moći potrošača.
Njemački BDP porastao je u trećem tromjesečju za 1,7 posto u odnosu na prethodna tri mjeseca, prema sezonski i kalendarski prilagođenim podacima, izvijestio je Destatis, blago snizivši početnu procjenu.
U drugom tromjesečju uvećan je 2,0 posto.