AMBICIOZNO U 2015.

Ovako izgleda Todorićev plan za Mercator

10.12.2014 u 11:16

Bionic
Reading

Grupa Mercator, koja je od sredine ove godine u većinskom vlasništvu koncerna Agrokor Ivice Todorića, u 2015. računa na prihod od prodaje od 2,85 milijardi eura što je za skoro sedam posto više u odnosu na 2014., priopćeno je u utorak navečer iz sjedišta Mercatora, nakon sjednice Nadzornog odbora. Pritom računaju da će Mercatorov EBITDA (dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije) iduće godine iznositi 182 milijuna eura što je čak 65 posto više u odnosu na ovu godinu

Nadzorni odbor u kojem je devet članova i u kojem nakon Agrokorovog preuzimanja sjede ljudi iz Todorićevog koncerna: Ante Todorić, Damir Kuštrak i Ivan Crnjac te bivši predsjednik Uprave Hrvatskog telekoma Ivica Mudrinić usvojio je plan prema kojem će Mercator u 2015. imati 60 milijuna eura dobiti.

'Mercator će rezultate postići daljnjom optimizacijom poslovanja i opsežnim tržišnim aktivnostima koji nose pozitivne učinke na poslovanje. Na poboljšanje profitabilnosti doprinijet će postignuti dogovor o dugoročnom refinanciranju obaveza Mercatora i nova organizacija grupe. Kompanija prestaje poslovati na tržištima na kojima je rezultat bio negativan ili slabo profitabilan, a ojačat će se poslovanje, primjerice, u Srbiji', ističe se iz Mercatora.

Podsjetimo, lani je Mercator imao gubitak od 26,8 milijuna eura.

Ivica Todorić za Mercator je iskeširao više od pola milijarde eura: oko 325 milijuna za dionice te oko 200 milijuna eura za dokapitalizaciju kompanije.

U Agrokoru nakon preuzimanja očekuju sinergije (na relaciji Konzum - Mercator), i to u obliku 'izmjene najboljih znanja, područja logistike te u segmentu nabave'.
'Konsolidacija Mercatora nakon Agrokorovog preuzimanja imat će značajan učinak na poslovanje kompanije. Prihodi u Sloveniji će rasti kao ove godine, značajno će se povećati u Srbiji dok će najjače pasti u Hrvatskoj i BiH. Grupa će iduće godine investirati tri puta više nego ove godine', poručuju iz Mercatora.

Podsjećaju da je Agrokor preuzeo neprofitabilne Mercatorove trgovine u Hrvatskoj, dok je Mercator uzeo Ideine trgovine (Konzumov brend) u Srbiji.
Pojačana profitabilnost rezultat je reprograma dugova čime je grupa dobila niže kamate, kažu u Mercatoru te dodaju da su se poboljšali odnosi s dobavljačima, ojačala likvidnost te mogućnost za jača ulaganja.

Grupa Mercator iduće će godine uložiti blizu sto milijuna eura, a to se ponajprije odnosi na obnovu dućana u Sloveniji.