druga strana grčke

Prokletstvo destinacije: Kako se Santorini bori protiv masovnog turizma

06.08.2024 u 15:03

Bionic
Reading

Santorini, jedan od najljepših grčkih otoka poznat pod nazivima Tira ili Tera, smješten u kolijevci dviju velikih antičkih kultura, grčke i kretske na velikim je mukama zbog masovnog turizma

Santorini svake godine privlači 3,4 milijuna posjetitelja na svojih 76,19 kilometara kvadratnih površine što je daleko veći broj od stalnih mještana ovog otoka koji iznosi 20.000. Na vrhuncu sezone na Santorini se svaki dan sjati 17.0000 posjetitelja samo s kruzera koji potom okupiraju grad i njegov centar, kao i sve ostale hit Instagram destinacije u potrazi za najboljim selfijem ili fotografijom čarobnog zalaska sunca u malom mjestašcu Oia na sjeverozapadnom vrhu otoka.

Ograničenje broja posjetitelja od 2025. godine

Gradonačelnik Santorinija Nikos Zorzos predložio je ograničenje broja posjetitelja na 8000 dnevno što bi trebao poduprijeti premjer Kyriakos Mitsotakis, koji je rekao da je ova mjera spremna za provođenje već od iduće godine, piše CNN travel.

Santorini
  • Santorini
  • Santorini
  • Santorini
  • Santorini
  • Santorini
    +6
Santorini Izvor: Profimedia / Autor: Aris Oikonomou / AFP / Profimedia

Prosvjedi protiv masovnog turizma ovo su ljeto politička tema u svim popularnim europskim destinacijama. Prosvjeda je bilo u Španjolskoj, Nizozemskoj i šire. U četvrtak Venecija je ograničila turističke grupe na 25 ljudi i zabranila je korištenje megafona, nakon što se njezina odluka o naplaćivanju ulaznica za grad pokazala uspješnom, zaradivši gradu 2,64 milijuna dolara prihoda.

Druga strana Santorinija

Iako je masovni turizam glavni problem ključnih destinacija posljednjih godina, nije i jedini. Popularne se destinacije bore za ravnotežom između cijene i kvalitete dok balansiraju potrebe svojih stanovnika sa željama i potrebama turista koji su na svim odredištima nepresušan izvor prihoda.

Lokalni turistički vodič, Gianluca Chimenti za CNN travel otkriva kako se fotografije sa društvenih mreža i stvarnost otoka, jako razlikuju. Dok je na svim fotografijama popularnih mjesta na Santoriniju koje se mogu naći na društvenim platformama svaki kutak otoka prikazan kao destinacija nagomilana turistima, zapravo se takvo ozračje može zateći tek na vrhuncu sezone.

Srpanj i kolovoz su mjeseci u kojima je Santorini prenapučen turistima i kada je sezona obilježena najvećim gužvama, međutim, ova je godina nešto drugačija. Srpanj je prošao, kolovoz tek počeo, a od turista ni traga. Središta gradova i popularnih destinacija zamru već nakon 21 sat, a restorani i hoteli uopće nisu popunili svoje kapacitete za ovu godinu.

Santorini je prazan. Chimenti tvrdi da je infrastruktura zastarjela i da je radi toga glavna luka Firi pod velikim opterećenjem. Od Stare luke do središta grada posjetitelji mogu samo žičarom ili dugom i strmom šetnjicom. Kada kruzeri dođu, nastane gužva na otoku, ali onda i odu pa otok ponovo postane pust. Chimenti kao problem još navodi i društvene mreže koje iskrivljuju sliku stvarnosti pa mnoge odbije gomila posjetitelja koja je više-manje prikazana na svakoj fotografiji. Time mnogi ni ne razmatraju Santorini kao cjelogodišnju destinaciju ili destinaciju na kojoj vrijedi biti dulje od jednog dana.