Teretni brodovi kasne u luku Barcelonu deset do petnaest dana jer plove oko Afrike kako bi izbjegli potencijalne napade u Crvenom moru, rekao je direktor lučke uprave Lluis Salvado
Kasne različite vrste proizvoda, uključujući i ukapljeni prirodni plin. Barcelona spada među najveće terminale za ukapljeni prirodni plin u Španjolskoj.
Brodovi ipak manje kasne u luke u zapadnom Sredozemlju jer su bliže obilaznoj ruti oko Afrike nego u one u istočnom Sredozemlju, naglašava Salvado.
Situacija utječe u vrlo značajnoj mjeri na luke u istočnom Sredozemlju, mi u zapadnom dijelu nismo toliko na udaru, tvrdi šef uprave luke u Barceloni.
Od studenog jemenski pokret Ansar Allah napada brodove povezane s Izraelom u Crvenom moru, tražeći obustavu operacija izraelske vojske u palestinskom Pojasu Gaze i dostavu humanitarne pomoći Palestincima. Pokret predvodi vijeće koje vlada gušće naseljenim dijelovima Jemena.
Od sredine siječnja SAD i Britanija uzvraćaju napadima na ciljeve u Jemenu, ističući da žele zaštititi plovidbu. Jemenski pokret odgovorio je uključivanjem na popis meta američkih i britanskih brodova.
Zbog napada neke logističke kompanije obustavile su tranzit kroz Crveno more i preusmjerile brodove oko Rta dobre nade, što produljuje putovanje i podiže troškove.
Barcelona je s nešto više od 57 milijuna tona bruto pretovarenog tereta u 2022. dijelila jedanaesto mjesto s Constantom na ljestvici 20 najprometnijih luka u EU, prema podacima Eurostata.
Na prvom je mjestu Rotterdam sa 427 milijuna tona, na drugom Antwerp-Bruges sa 254 milijuna, a na trećem Hamburg sa 103 milijuna tona.