hard diskonter

Talijanski diskonter tek došao u Hrvatsku, a već je napravio pomutnju na maloprodajnom tržištu cijenama nižim od nabavnih

15.09.2020 u 10:51

Bionic
Reading

Martin Evačić, čelnik NTL-a i Udruge trgovine HUP-a, primjećuje kako je Eurospin na početku poslovanja napravio uzbunu s cijenama. 'Ne znamo tko su im izvori nabave, no maloprodajne cijene nekih artikala, s kojima su na početku agresivno krenuli, niže su i od onih koje mi postižemo u nabavi', komentar je nekih hrvatskih trgovaca na novu konkurenciju na domaćem tržištu

Talijanski hard diskonter Eurospin upravo je, u nešto manje od mjesec dana, otvorio četvrtu trgovinu u Hrvatskoj, u Velikoj Gorici, a ovu bi godinu, prema najavama, trebao zaključiti s 20 trgovina i ukupno 500 zaposlenih. Filozofiju 'pametne kupnje' opravdavaju dominirajućom ponudom privatnih robnih marki, dok se od hrvatskih proizvoda u aktualnoj kataloškoj ponudi voća i povrća, nađu tek rajčice (250 g za 6,99 kn), krumpir (5 kg za 10,99 kn) te kupus (1,69 kn/kg), piše Poslovni dnevnik.

No jednoga su domaćeg dobavljača već i izgubili. Zarja grupa iz Kerestinca, poznata po svom brendu Rajska, već je raskinula ugovor s njima .

'Počeli smo surađivati s njima i onda shvatili da rade bez marže, samo kako bi išli sa što nižim cijenama. Dali smo im normalnu cijenu kao svim drugima, da bi uslijedili pozivi drugih kupaca ljutitih kako Eurospinu dajemo robu ispod cijene', kaže suvlasnik Zarja grupe Zvonimir Belić za Večernji list, objašnjavajući kako se takve stvari događaju i drugdje, ali u dogovoru s trgovcima – i kratkotrajno, kad se planiraju akcije. No jednostrana odluka Eurospina natjerala ih je da suradnju stave na čekanje, dok se odnosi ne poboljšaju, piše Poslovni dnevnik.

I Martin Evačić, čelnik NTL-a i Udruge trgovine HUP-a, primjećuje kako je Eurospin na početku poslovanja napravio uzbunu s cijenama.

'Teško je ulaziti u to, no ostali trgovački lanci nemaju takvih izvora da bi prodavali svoju robu po tako niskim cijenama. Očito je da je to bez zarade ili s minimalnom zaradom, tako se taj dar-mar na tržištu ne može dugoročno održati', smatra on.

Otvorenje prve trgovine Eurospina u Zadru
  • Otvorenje prve trgovine Eurospina u Zadru
  • Otvorenje prve trgovine Eurospina u Zadru
  • Otvorenje prve trgovine Eurospina u Zadru
  • Otvorenje prve trgovine Eurospina u Zadru
  • Otvorenje prve trgovine Eurospina u Zadru
    +31
Otvorenje prve trgovine Eurospina u Zadru Izvor: Cropix / Autor: Luka Gerlanc / CROPIX

Na upit o poslovanju i agresivnim cijenama iz Eurospina do zaključenja teksta Večernji list nije dobio odgovor.

Eurospin s 50-ak trgovina u Sloveniji danas drži pet posto tržišta, dok ih na našem tržištu bez preciziranja datuma najavljuje 100. Drago Munjiza, glavni izvršni direktor Lonije, smatra kako se trgovačka scena u Hrvatskoj neće promijeniti njegovim dolaskom.

'Eurospin će poslovati stabilno i profitabilno, kao što je to slučaj zadnjih godina u Sloveniji, a u nas će zauzeti cca tri, četiri posto tržišta. Više će promjena biti s obzirom na činjenicu da je Schwartz grupa postala tržišni lider i njezine tvrtke Lidl i Kaufland i dalje otvaraju nova prodajna mjesta te da poljski fond Enterprise Investors (EI), koji je preuzeo Studenac, najavljuje daljnji razvoj akvizicija do nivoa godišnjeg prometa od oko pet milijardi kuna i pokrivanje cijelog tržišta RH', tvrdi Munjiza.