Jedna od posljednjih odluka Vlade prije odlaska njezinih članova na tekući ljetni raspust bila je prodaja HŽ-a 'Carga', javnog poduzeća što se bavi prijevozom tereta željeznicom, rumunjskom 'Feriovaru'. Nakon što se vlasnik 'Feriovara' Gruia Stoica ovih dana suočio s optužbama rumunjskih vlasti za utaju poreza u iznosu od 1,36 milijuna eura, barem nekima od naših ministara zatrebao je na odmoru hladan tuš, ali ne zbog visokih temperatura, piše Slobodna Dalmacija.
Ako se Stoica suoči s poreznim i(li) kaznenim progonom rumunjskih vlasti, mogla bi doći u pitanje obećana ulaganja 'Feriovara' u HŽ 'Cargo' i pritok novca u proračun po raznim osnovama. Sve zajedno negdje oko milijardu i 100 milijuna kuna Vlada očekuje od ove akvizicije, pa nema sumnje da je u Banskim dvorima zavladao šok kada se Stoica našao na udaru poreznika.
Šokirani, međutim, nisu sindikalisti u Hrvatskim željeznicama koji su od početka bili sumnjičavi prema rumunjskom ulagaču.
'Nemamo ništa protiv Rumunja, ali mislimo da je bilo boljih ponuda', rekao je za Slobodnu Nenad Mrgan iz Sindikata strojovođa Hrvatske.
'Mislim da tu ima dosta upitnika, nije isključeno da se ide na novi natječaj, a interesa ima i mimo 'Feroviara'. Pitanje svih pitanja je može li kupac jamčiti prijevoz tereta u budućnosti, jer bez toga on preuzima HŽ 'Cargo” iz nekih drugih motiva', naveo je predsjednik Sindikata strojovođa.
Za poduzetnika Stoicu i 'Feroviar' HŽ-ovi sindikalisti čuli su, kako kažu, iz kontakata sa sindikalistima u Rumunjskoj i Bugarskoj, no, ističu, u dijelu biznisa koji se odnosi na popravke i proizvodnju vagona, a ne kad je riječ o prijevozu tereta. Trenutačno Stoica, doznaje Slobodna, pokušava preuzeti suvlasništvo i u rumunjskim i grčkim državnim željeznicama, ali to još nije realizirano.
Upozoreni smo i na činjenicu da je sa Stoicom raskinut ugovor u Srbiji, gdje je 2007. od državne agencije za privatizaciju kupio tvornicu vagona 'Želvoz' iz Smedereva. Ugovor je raskinut u srpnju 2011. zbog toga što Stoica nije izvršavao obveze iz kupoprodajnog ugovora, konkretno, provođenje socijalnog programa u tvrtki i pribavljanje obećanih poslova.
Kao tvrtke preko kojih je Stoica radio u susjednoj državi pojavljuju se “Remar” i “Grampet” iz Bukurešta. Ostao je dužan i proračunu Srbije 450 tisuća eura koje će morati platiti.
Ako u resornome Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture nisu znali za porezne probleme Stoice u Rumunjskoj, morao im je biti poznat 'slučaj Želvoz'. Pa ipak su Vladi predložili prodaju HŽ-a 'Cargo' 'Feriovaru', što je i izglasano.
Zvuči nevjerojatno da se ni nakon prilično gorkog iskustva koje Hrvatska ima s nemalim brojem investitora iz inozemstva, ne vodi računa o tome kakvi su poslovna reputacija i prošlost tih ljudi.