Bosna i Hercegovina uvrstila je u svoje planove i gradnju prometnice prema Dubrovniku, koja je postala važnim projektom i za novu hrvatsku vladu, no za sada je neizvjesno može li i na koji način BiH početi provedbu tog projekta, prenose u četvrtak mediji u toj zemlji komentirajući najave gradnje nove prometnice koja bi prolazila i kroz neumsko zaleđe.
Koordinator za provedbu projekta autoceste na koridoru V c kroz BiH Namik Kupusović pojasnio je kako u prostornom planu Federacije BiH već postoji ucrtana autocesta na pravcu od Ploča prema Dubrovniku no ona bi, za razliku od naznaka koje je dao dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić, značajnim dijelom prolazila kroz područje BiH odnosno istočne Hercegovine.
"Rječ je o petlji Ploče-Zvirovići (granica Hrvatske i BiH) - petlja Počitelj i ide prema istoku prometno opslužujući područja općina Neum, Stolac, Ravno i Trebinje", kazao je Kupusović kako ga navode banjalučke "Nezavisne novine".
Projekt autoceste prema Dubrovniku, kako je istaknuo, tretira se kao zajednički projekt dviju država jer predviđa i gradnju priključaka za Ston, Zaton i Dubrovnik.
"Planiranje dinamike izgradnje, određivanje nadležnosti i financiranje bit će predmetom sporazuma između vijeća ministara BiH i hrvatske vlade", kazao je Kupusović, dodajući kako je gradnja po fazama najvjerojatnija.
To bi značilo i da se neke dionice u prvoj fazi ne bi gradile u punom profilu autoceste, odnosno da bi to ovisilo o procjenama prometnih potreba.
Ministar prometa i komunikacija Federacije BiH Enver Bijedić relativizirao je međutim cijelu ideju o gradnji autoceste prema Dubrovniku, kazavši kako taj projekt "nije među prioritetima" sadašnje entitetske vlade.
"Naš su prioritet koridor V c, potom autocesta od Žepča preko Tutzle i Brčkog do Orašja, a među prioritetima su i brza cesta Lašva-Donji Vakuf te ona koja bi od Bihaća vodila prema središnjoj Bosni", izjavio je Bijedić sarajevskom "Dnevnom avazu".
Podsjetio je kako je rječ o gradnji stotina kilometara cesta pa bi, sukladno, tome, južni koridor kroz Hercegovinu još godinama mogao biti na čekanju.
BiH trenutačno ima tek tridesetak kilometara autoceste na pravcu koridora V c, a uz postojeću dinamiku grasdnje taj projekt neće biti okončan ni u idućih petnaest godina.
Prema procjenama federalne vlade, gradnja dionice Jadransko-jonske autoceste prema Dubrovniku kroz Federaciju BiH stajala bi više od milijardu i 200 milijuna konvertibilnih maraka (oko 650) milijuna eura, a sada nema ni naznaka o tome kako bi se provedba projekta financirala.