pohlepa ili...?

Zbog spora oko cijena u ovom velikom trgovačkom lancu više neće biti bombona Haribo

17.05.2023 u 21:49

Bionic
Reading

Gumenih bombona marke Haribo više neće biti na policama Lidlovih trgovina. Proizvođač gumenih bombona i lanac trgovina posvađali su se zbog cijena. Haribo hoće više novca, a Lidl ne da. Kako stvari stoje, Haribo si to može priuštiti

U poslovnicama Lidla diljem Europe lagano ponestaje bombona Haribo. Lanac trgovina i proizvođač popularnih gumenih bombona odnedavno su prestali poslovati. Razlog tome je svađa oko cijena.

Da bombona koji 'vesele i velike i malene' trenutačno nema u Lidlovim trgovinama, potvrdio je i glasnogovornik Hariba, piše Wirtschaftswoche. Smatraju da su visoke cijene opravdane s obzirom na to koliko su poskupjele sirovine i logistika.

Sporovi oko cijena robe široke potrošnje poprimaju sve veće razmjere. Proizvođači su suočeni sa sve većim rastom troškova, a trgovci u maloprodaji moraju prodati robu kupcima koji već dugo nisu pazili na svaki cent kao sada. Svi žele zaraditi, a raspoloženje potrošača je na izrazito niskoj razini jer je kupovna moć sve manja.

I njemački trgovački lanac Edeka krajem travnja izvijestio je da više ne nabavljaju robu 17 proizvođača, a proizvode četiriju dobavljača izbacili su u potpunosti. Tako primjerice u ponudi više nemaju čokoladice iz grupacije Mars, a ni hranu za mačke marke Whiskas.

Haribo gumeni bomboni
  • Haribo gumeni bomboni
  • Haribo gumeni bomboni
  • Haribo gumeni bomboni
  • Haribo gumeni bomboni
  • Haribo gumeni bomboni
    +4
Gumeni bomboni Haribo Izvor: Profimedia / Autor: Keith Shuttlewood / Alamy / Profimedia

Šef Edeke Markus Mosa prozvao je proizvođače zbog pohlepe. Iz Lidla se o ovoj temi nisu tako eksplicitno očitovali. Istovremeno su pokazali popriličnu izdržljivost. Od sredine 2020. do ljeta 2021. bomboni Haribo već su bili nestali s polica poslovnica Lidla. I tada je razlog bio spor oko cijena.

No izgleda da si Haribo ovakav potez sada može i priuštiti, jer tvrtka je navodno prošle godine ostvarila značajan poslovni uspjeh. Potražnja za popularnim gumenim medvjedićima i ostalim proizvodima toliko je porasla da bi Haribo mogao prodati i više nego što proizvodi.