Bez obzira na ogromnu količinu informacija koje se mogu naći na internetu, još uvijek postoje stvari za koje trebamo stručnu pomoć – a to je za neke kojima se ne da odšetati do najbliže knjižnice očito služba općih informacija. Problem je jedino možda u tome što čak ni djelatnici takvih službi nemaju odgovore na baš sva pitanja
'Jesu li u modi lakirane cipele?' ili 'Kakvo je vrijeme vani? Što da odjenem?'
Pretpostavljamo da je prvi odgovor na ova pitanja bila potpuna tišina dok je djelatnik službe informacija u nevjerici pokušavao naći prikladan način da se obrati pozivatelju ili dok uhvati zrak nakon dugog valjanja po podu od smijeha.
Kao što smo već spomenuli, neki ljudi valjda misle da su djelatnici informacija spojeni na neku višu sveznajuću inteligenciju te da su dužni davati modne savjete ili u sposobni odgovoriti na pitanja koja se tiču osobnog ukusa.
Telepatija
'Molim vas pozivni broj za 555-326...' ili 'Dobar dan! Ja sam nekad radila u Ilici, gdje su sada moji papiri?'
Iz nekog razloga, mnogi pozivatelji misle da su djelatnici informacija telepati ili da imaju neku čudesnu mašinu koja im izbacuje pozivateljev policijski dosje te očekuju upute kako mogu doći do izgubljenih predmeta ili ljudi čija prezimena ne znaju.
Osim teško nabavljivih podataka, takvi pozivatelji često očekuju i dozu vidovnjaštva poput pozivnih brojeva nekog za koga ne znaju gdje živi ili prezimena ljudi koje su jednom sreli ili traže iz nekog razloga.
Opće znanje
'Može li se po okusu zmijskog mesa pripremljenog za jelo osjetiti što je zmija zadnje jela?' ili 'Znate li možda prosječnu težinu jajeta?'
Kad na nešto ne znaju odgovor, većina će ljudi danas posegnuti za internetom, no postoje pitanja na koja čak ni na internetu nema odgovora ili ih je stvarno teško naći. Bez obzira na to, uvijek se nađu pojedinci koji misle da je služba informacija upućena u opskurne teme ili dužna znati stvari koje gotovo nitko ne zna.
'Mi smo ovdje gladni. Znate li kako se radi sendvič?' ili 'Kako se čiste šampinjoni?'
Među bizarnim pozivateljima informacija ima onih koji misle d, ako se na 18988 može doći do lokacija trgovina i nekih generalnih uputa, vjerojatno neće biti mnogo teže ni dobiti pokoji recept ili kvalitetan kuharski savjet. Nepotrebno je reći da će djelatnici informacija dati sve od sebe da na svako pitanje odgovore što bolje mogu, ali teško je očekivati da su vrsni kuhari.
Matematički problemi
'Znate li možda koliko kilograma kukuruza u klipovima stane u metar kubični?' ili 'Koliko ima kilometara od Zagreba do Milana kad se ide malo boljim autom?'
Postoje problemi koji se rješavaju kalkulatorom i postoje matematička pitanja na koje samo služba informacija ima odgovore. Uglavnom se radi o izračunu kilograma, metara ili neke valute, ali uvijek uz neku posebnu klauzulu – za koju pozivatelji valjda misle da služba informacija ima svoju posebnu tajnu tablicu neobičnih djelitelja i množitelja.
Krivi broj
'Na kojem je broju služba za temperaturu?' ili 'Znate li vi broj frizera Ilije na Gupčevoj zvijezdi? Sav sam začupavio!'
Kad trebamo neki broj telefona ili adresu, onda zovemo službu davanja informacija pretplatnika, no ponekad i ti pozivi zalutaju djelatnicima općih informacija. Kao i u ostalim slučajevima kakvim se ovdje bavimo, pozivatelji često imaju malu posebnu klauzulu u svom problemu ili jednostavno ni sami ne znaju koga zapravo trebaju.
'Žena mi je oprala radnu knjižicu u trapericama. Možete li mi reći što ću ja sad s tim?' ili 'Zovem jedan broj i automat mi govori da je linija u kvaru. Možete li mi reći što to znači? '
Korisnici općih informacija često se nadaju da pitanja koja postavljaju imaju smisla, no ponekad to jednostavno nije tako i tu nema pomoći. Ponekad čak ni nemaju odgovor ili odgovor ništa ne rješava.
Tako je to u životu – ne može se baš sve iz fotelje.
Borci za pravdu
Pozivatelj (stariji ženski glas): 'Dajte, dođite. Ne mogu otvoriti vrata.'
Opće informacije: 'Kako to da ne možete?'
Pozivatelj: 'Ne mogu. Preniska sam. Ne mogu doseći ključ.'
Opće informacije: 'Pa tko vas je zaključao?'
Pozivatelj: 'Sin, ali nije namjerno.'
Opće informacije: 'Pa, nazovite ga.'
Pozivatelj: 'Ne znam broj na poslu. Mijenjao se.'
Opće informacije: 'Onda zovite vatrogasce.'
Pozivatelj: 'Ma, ne. Oni uvijek sve porazbijaju.'
Crno vino vam se prolilo po bijeloj košulji? Mislite da su vam u stanu duhovi? Koga ćete nazvati, ako ne opće informacije? Tako mnogi maštoviti pozivatelji koriste 18988.
Nema problema koji opće informacije ne mogu riješiti. Nažalost, rade kao telefonski operateri, pa ne mogu osobno doći do vas i sami popraviti lošu situaciju, no ako ikad prestanu sjediti za telefonom, nema sumnje da će odjenuti tajice i plašt te se baciti u dobrotvorni biznis superheroja.
Radno vrijeme
'Kako radi Mirogoj preko radnog dana tjedna?' ili 'Koje je radno vrijeme onih ljudi koji prodaju borove na Kvatriću?'
Svako pitanje ima odgovor i opće informacije dužne su ih znati. To osobito vrijedi za radna vremena. Barem tako misle pojedinci koje zanima kad prodavači božićnih jelki idu kući.
Duhoviti komentar
Pozivatelj: 'Znate što, moj prijatelj i ja raspravljamo, recite vi meni, kako se zove onaj vjetar koji jako puše – tajfun ili tajkun?'
Opće informacije: 'Tajfun.'
Pozivatelj: Aha! Ha-ha! Lijepo sam ja njemu rekao da je tajfun! Pa neće valjda Todorić puhat!'
Posao djelatnika općih informacija bio bi jednostavno pretjerano monoton bez ovakvih poziva. Bilo kakav komentar na ovaj prekrasan biser telefonskih pitanja bio bi suvišan.