KAMPANJA PRIJATELJA ŽIVOTINJA

'Ne napuštajte ljubimce zbog godišnjeg odmora, i psi vole more!'

02.07.2013 u 07:00

Bionic
Reading

Dolaskom zasluženih ljetnih praznika i odmora, već po običaju dolaze i mnoge tužne ljetne sudbine brojnih 'čovjekovih najboljih prijatelja' pasa. Nisu psi jedini koji stradavaju u ovom sezonskom 'fenomenu' - izbacuju se na ulicu i mačke, hrčci, zečevi, ptice, zmije, a u WC školjkama nerijetko završavaju i akvarijske ribice i kornjačice... No psi su najbrojniji. I najbolnije ih je vidjeti. Za razliku od napuštenih mačaka, kojih se većina nekako ipak snađe na ulici, psi kao kosturi tumaraju ulicama gradova i sela, skapavaju od gladi, padaju šaka neiživljenim adolescentima ili završavaju pod kotačima kamiona

Udruga Prijatelji životinja, u suradnji s Gradskim uredom za poljoprivredu i šumarstvo grada Zagreba, i ove godine nastavlja kampanju Obitelj na more, a pas na ulicu? kojom svake godine pokušavaju što je više moguće ublažiti taj problem. Cilj je uvijek isti, podsjetiti i apelirati na humanost, ili ako treba i ako će to spasiti životinju, zašto ne - izazvati i grizodušje kod vlasnika ljubimaca.

Ove će godine Prijateljima životinja u kampanji pomoći i glumačko-voditeljski dvojac Igor Mešin i Rene Bitorajac. Kao zaštitna lica kampanje, već su obavili snimanja za jumbo plakate koji će u ljetnim mjesecima biti postavljeni diljem zemlje, a s njih na simpatičan način građane upozoravaju da ne napuštaju životinje: 'Kod bake ili na moru, na jesen svi na broju!'

'Ne kupuj me – udomi me'

Prekrasni psići s plakata su štenci Barnie, Bernie, Bornie, Bara, Virga i Rona, a na snimanju su sudjelovali i dvojica odraslih pasa - Vuki i Kety. Svi oni stanovnici su u Skloništu za nezbrinute životinje grada Zagreba u Dumovcu i svi oni (a predstavljaju samo djelić populacije u prihvatilištu) čekaju na udomitelje. Osim pozitivne i vedre poruke koju šalje, kampanja svake godine poziva i na udomljavanje napuštenih životinja. Iako uzgajivači pasa baš i nisu oduševljeni krilaticom 'Ne kupuj me – udomi me', i oni se slažu da je kupnja psa ozbiljna stvar i, naravno, radije bi zadržali psa, nego ga prodali neodgovornom vlasniku koji će ga, kao dijete igračku koja dosadi – jednostavno odbaciti. Iako većina napuštenih pasa loše završi, dio njih ima sreće i pronađe nove vlasnike. Udomiti psa možda se čini prevelikom obavezom, pogotovo u ova krizna vremena, ali to baš i nije tako.
Ne kaže se bez razloga kako ljubav – nema cijenu


Da su ovakve akcije zaista značajna društvena potreba, činjenica je koju se lako da primijetiti. Broj poizbacivanih pasa i mačaka upravo početkom srpnja bukne poput požara. Nemali se broj ljudi upravo u ovom trenu tako sprema 'lubav svoju' pudlu, ili 'cmok cmok slatkiš' mješanca šutnuti bezdušno na ulicu i prepustiti sudbini koja ga na ulici čeka.

'Građani koji izbacuju dotadašnjega člana obitelji na ulicu krše zakon, pokazuju neodgovornost i nedostatak empatije prema bespomoćnoj životinji te prebacuju odgovornost za zbrinjavanje životinje suosjećajnim građanima i pretrpanim skloništima za napuštene životinje', rekao je Luka Oman iz Prijatelja životinja.

Toliko je onih koji se odluče na ovaj čin, iako moralno, ali i zakonski kriminalan (kazna za napuštanje životinje je 15 tisuća kuna), da prihvatilišta jednostavno pucaju po šavovima od pretrpanosti, a uvjeti u njima, na ljetnoj žegi više su nego loši. No i ti i takvi uvjeti, bolji su od sudbine napuštenih ljubimaca koji se uopće ne uspiju dokopati prihvatilišta.

Nema opravdanja za napuštanje životinja. Uvijek se može naći čuvanje, a s druge strane more godi i psima kao i ljudima', izjavio je Igor Mešin, a Rene Bitorajac dodao: 'Tko može napustiti životinju, ne može biti dobar niti prema ljudima!' Većina će se složiti da su i jedan i drugi potpuno u pravu.