Zaboravite vozila s električnim baterijama, budućnost leži u vodiku! Tako bi otprilike mogao glasiti slogan izraelske tvrtke Aquarius Engines koja je nedavno predstavila svoj motor pogonjen vodikom koji bi mogao zamijeniti klasične motore s unutarnjim izgaranjem.
Novi vodikov motor težak samo deset kilograma predstavlja drugu generaciju linearnog motora s jednim klipom koji je tvrtka predstavila još 2014. godine. Isključivo na vodikov pogon, novi motor ne koristi se skupim gorivim ćelijama nego generira električnu energiju prema sličnom načelu prema kojemu rade tradicionalni benzinski ili dizelski motori s unutarnjim izgaranjem. Izraelska tvrtka predstavila je svoj novi motor nakon što su ga neovisno testirali stručnjaci ugledne austrijske tvrtke AVL.
Kao najveću prednost novog motora izraelski inženjeri ističu njegovu jednostavnost: za razliku od klasičnih motora s više od stotinu dijelova, motor Aquarius Enginesa sastoji se od samo 20 nepokretnih komponenti i jednog pokretnog dijela, te je stoga puno jeftiniji za proizvodnju i održavanje - navodno čak ne treba ni podmazivanje.
Premda nisu objavili previše specifikacija o motoru i načinu njegova rada, iz tvrtke naglašavaju njegov 'lagani dizajn i jedinstvenu metodu interne izmjene plinova'.
Vodik je savršeno ekološko gorivo jer je nusprodukt njegova izgaranja obična voda. Tvrtke diljem svijeta razvijaju različite tehnologije za njegovu upotrebu kao energenta, ali dosad se nijedna nije pokazala dovoljno učinkovitom, održivom i ekonomičnom. Stoga u poslovnom i tehnološkom svijetu postoji puno skeptika prema korištenju vodika kao goriva za pokretanje vozila.
Velike automobilske tvrtke uglavnom su se u procesu zamjene fosilnih goriva orijentirale na vozila pogonjena strujom iz električnih baterija. Izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess nedavno je na Twitteru napisao da su automobili na vodik neodrživi i da njegova tvrtka nastavlja podržavati elektrifikaciju. Trenutno najbogatiji čovjek na svijetu Elon Musk podržao je njemačkog biznismena na svoj tipičan, puno izravniji način: 'Diess je u pravu. Vodik je nevjerojatno glup oblik pohrane energije za automobile. Jedva ga vrijedi razmatrati za korištenje u prvom stupnju rakete, što je njegova najuvjerljivija upotreba'.
Ipak, čini se da je utrka za pronalazak novog univerzalnog energenta za osobna vozila, koji bi zamijenio fosilna goriva, još uvijek otvorena, ma što Musk govorio i nametao. Možda će baš vodikov motor male izraelske tvrtke u konačnici izaći kao pobjednik. Premda se ne bismo kladili u to.