nova knjiga

Predstavljen priručnik 'Dijete u digitalnom okružju'

08.12.2022 u 10:24

Bionic
Reading

Priručnik Edite Rogulj "Dijete u digitalnom okružju - primjena digitalne tehnologije u dječjem vrtiću", koji nudi preporuke i primjere dobre prakse kako se digitalna tehnologija može upotrijebiti u radu s djecom u dječjem vrtiću, predstavljen je u srijedu u Školskoj knjizi

Priručnik je posvećen pravu djeteta rane i predškolske dobi na kvalitetno obrazovanje o digitalnoj tehnologiji i obvezi odraslih da ga u tome pouče, a namijenjen je odgojiteljima, studentima, roditeljima te svima koje zanima odgoj predškolske djece u suvremenu digitalnom okružju.

"Istraživanja potvrđuju da se djeca već od najranije dobi koriste digitalnim medijima. Bez obzira ne preporuke stručnjaka, nitko se od nas ne može isključiti iz tog svijeta, a djeci su mediji vrlo privlačni i vole ih", smatra pročelnik Odsjeka za komunikologiju Fakulteta hrvatskih studija Danijel Labaš. Zato je, dodaje, potrebno razmišljati o svrsi primjene digitalne tehnologije od najranije dobi te o tome da djecu ne prepustimo prekomjernom korištenju medija.

Kako bi primjena digitalne tehnologije za djecu bila sigurna, potrebno je odrediti pravila njezine upotrebe, ponuditi kvalitetne sadržaje i omogućiti roditeljima uvid u dječje aktivnosti. "Djeca su veoma motivirana učiti s pomoću aktivnosti u kojima se upotrebljavaju digitalni alati jer sudjeluju u timskom radu, usvajaju nove vještine i informacije", rekla je odgojiteljica u Dječjem vrtiću Malešnica Lana Radošević dodavši da će djeca pravodobno steći digitalne kompetencije, ako se digitalna tehnologija na primjeren način primjenjuje u radu s njima.

Autorica Edita Rogulj u priručniku je, kako bi potkrijepila rezultate suvremenih istraživanja i uputila čitatelje kako se ti rezultati mogu primijeniti u svakidašnjem radu, u tri poglavlja uvrstila primjere dobre prakse iz nekoliko hrvatskih dječjih vrtića.

"U većem dijelu knjige autorica sa svojim suradnicima daje primjere iz prakse te na taj način osigurava čitatelju prepoznavanje teorijskih postavki u praktičnim primjerima", rekla je recenzentica knjige Adrijana Višnjić Jevtić dodavši kako se primjeri mogu promatrati kao inspiracija za isprobavanje ponuđenih alata i aktivnosti ili kao inspiracija za nadogradnju već postojećih aktivnosti.

Recenzent Mario Dumančić istaknuo je da je priručnik aktualan iz dva razloga - prvi je nedostatak slične znanstvenostručne literature u Hrvatskoj, a drugi su teme koje se obrađuju u knjizi. "Vjerujem da će ova knjiga biti poticaj odgojiteljima i drugim stručnjacima u otkrivanju novih spoznaja u području digitalnih tehnologija te drugim autorima da ubuduće razvijaju, istražuju i primjenjuju nove spoznaje u području digitalnih tehnologija i radu predškolskih institucija", dodao je Dumančić.